Zachraňme královnu! Včelí únikovka pro MŠ

Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 38.25 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 5. 2025
Sdílet:

 

Průvodní list pro pedagogy

Název aktivity: Úniková hra – Včelí úl

Cílová skupina: Děti předškolního věku (4–6 let)

Délka aktivity: 40–60 minut (dle počtu dětí a organizace)

Počet stanovišť: 6

Organizace: Hru lze realizovat v interiéru i exteriéru, se skupinami i jednotlivci.

Vzdělávací cíle:

  • Seznámit děti s reálným fungováním včelího úlu a jednotlivými rolemi včel.
  • Podpořit schopnost spolupráce, komunikace a řešení problémů.
  • Rozvíjet logické myšlení, orientaci v prostoru, jemnou motoriku a pozornost.

Obsah a princip hry:

Hra je založena na principu tematické únikové hry, kde každé stanoviště představuje jednu skutečnou roli, kterou včely během svého života plní uvnitř úlu. Úkoly jsou navrženy tak, aby odpovídaly dětskému vnímání a byly zároveň přístupné, hravé a přiměřeně náročné. Každé úspěšně splněné stanoviště přináší dětem indicii vedoucí k dalšímu stanovišti.

Děti se stávají „mladými včelkami“, které musí splnit všechny úkoly a ukázat, že jsou připraveny pomoci královně včel a celému úlu. Hra vrcholí nalezením závěrečného dopisu od královny, který poděkuje za pomoc a předá vzkaz o významu spolupráce.

Pomůcky a nároky na přípravu:

  • Všechny potřebné materiály jsou vytvořené nebo běžně dostupné ve třídě (např. obrázky, barevné papíry, symboly).
  • Každé stanoviště obsahuje přesné instrukce a popis úkolu.
  • Minimální potřeba speciálních rekvizit – celá hra je připravena tak, aby ji bylo možné snadno připravit a opakovaně využít.

Doporučená organizace:

  • Skupinky po 3–5 dětech pro lepší spolupráci a rozdělení rolí.
  • Možné realizovat formou kruhové hry (každá skupina začíná na jiném stanovišti) nebo postupně podle indicií (stanoviště navazují).

Poznámky k realizaci:

  • Před začátkem hry je vhodné zařadit motivaci – krátké vyprávění nebo obrázek s příběhem včelího úlu, který děti naladí na děj (vhodné použít můj materiál se včelí pohádkou).
  • Po skončení doporučuji krátkou reflexi – co se dětem nejvíce líbilo, co bylo nejtěžší, co se naučily.
  • Hra je velmi vhodná k zařazení do tematických bloků o přírodě, jaru, včelách, hmyzu nebo jako doplněk k projektovému dni.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

823853
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento vzdělávací materiál je zaměřen na seznámení dětí s tématem Mezinárodního dne štěstí a symboly, které jsou s tímto
35.00 Kč
1046800
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Materiál obsahuje 28 jednoduchých slov a 18 nenavazujících vět na téma Mikuláš. Věty jsou krátké, srozumitelné a vhodné
39.00 Kč
890866
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Určeno pro: 2.–5. ročník ZŠ Vhodné období: konec května, ale i jaro obecně Mezipředmětové propojení: Člověk a jeho svět
39.00 Kč
909269
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní hry - bojovka - bez vzdělávání
Tato táborová hra je určena dětem mladšího školního věku. Hra vychází z příběhu o kouzelném amuletu, který v sobě ukrývá
40.00 Kč
Zachraňme královnu! Včelí únikovka pro MŠ Zachraňme královnu! Včelí únikovka pro MŠ
 Průvodní list pro pedagogyNázev aktivity: Úniková hra – Včelí úlCílová skupina: Děti předškolního věku (4–6 let)Délka aktivity: 40–60 minut (dle počtu dětí a organizace)Počet stanovišť: 6Organizace: Hru lze realizovat v interiéru i exteriéru, se skupinami i jednotlivci.Vzdělávací cíle:Seznámit děti s reálným fungováním včelího úlu a jednotlivými rolemi včel.Podpořit schopnost spolupráce, komunikace a řešení problémů.Rozvíjet logické myšlení, orientaci v prostoru, jemnou motoriku a pozornost.Obsah a princip hry:Hra je založena na principu tematické únikové hry, kde každé stanoviště představuje jednu skutečnou roli, kterou včely během svého života plní uvnitř úlu. Úkoly jsou navrženy tak, aby odpovídaly dětskému vnímání a byly zároveň přístupné, hravé a přiměřeně náročné. Každé úspěšně splněné stanoviště přináší dětem indicii vedoucí k dalšímu stanovišti.Děti se stávají „mladými včelkami“, které musí splnit všechny úkoly a ukázat, že jsou připraveny pomoci královně včel a celému úlu. Hra vrcholí nalezením závěrečného dopisu od královny, který poděkuje za pomoc a předá vzkaz o významu spolupráce.Pomůcky a nároky na přípravu:Všechny potřebné materiály jsou vytvořené nebo běžně dostupné ve třídě (např. obrázky, barevné papíry, symboly).Každé stanoviště obsahuje přesné instrukce a popis úkolu.Minimální potřeba speciálních rekvizit – celá hra je připravena tak, aby ji bylo možné snadno připravit a opakovaně využít.Doporučená organizace:Skupinky po 3–5 dětech pro lepší spolupráci a rozdělení rolí.Možné realizovat formou kruhové hry (každá skupina začíná na jiném stanovišti) nebo postupně podle indicií (stanoviště navazují).Poznámky k realizaci:Před začátkem hry je vhodné zařadit motivaci – krátké vyprávění nebo obrázek s příběhem včelího úlu, který děti naladí na děj (vhodné použít můj materiál se včelí pohádkou).Po skončení doporučuji krátkou reflexi – co se dětem nejvíce líbilo, co bylo nejtěžší, co se naučily.Hra je velmi vhodná k zařazení do tematických bloků o přírodě, jaru, včelách, hmyzu nebo jako doplněk k projektovému dni.
UUCZ-873250
Nezařazené k předmětu>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>🐝 Včely
39.00