Zachraňme královnu! Včelí únikovka pro MŠ

Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 38.25 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 5. 2025
Sdílet:

 

Průvodní list pro pedagogy

Název aktivity: Úniková hra – Včelí úl

Cílová skupina: Děti předškolního věku (4–6 let)

Délka aktivity: 40–60 minut (dle počtu dětí a organizace)

Počet stanovišť: 6

Organizace: Hru lze realizovat v interiéru i exteriéru, se skupinami i jednotlivci.

Vzdělávací cíle:

  • Seznámit děti s reálným fungováním včelího úlu a jednotlivými rolemi včel.
  • Podpořit schopnost spolupráce, komunikace a řešení problémů.
  • Rozvíjet logické myšlení, orientaci v prostoru, jemnou motoriku a pozornost.

Obsah a princip hry:

Hra je založena na principu tematické únikové hry, kde každé stanoviště představuje jednu skutečnou roli, kterou včely během svého života plní uvnitř úlu. Úkoly jsou navrženy tak, aby odpovídaly dětskému vnímání a byly zároveň přístupné, hravé a přiměřeně náročné. Každé úspěšně splněné stanoviště přináší dětem indicii vedoucí k dalšímu stanovišti.

Děti se stávají „mladými včelkami“, které musí splnit všechny úkoly a ukázat, že jsou připraveny pomoci královně včel a celému úlu. Hra vrcholí nalezením závěrečného dopisu od královny, který poděkuje za pomoc a předá vzkaz o významu spolupráce.

Pomůcky a nároky na přípravu:

  • Všechny potřebné materiály jsou vytvořené nebo běžně dostupné ve třídě (např. obrázky, barevné papíry, symboly).
  • Každé stanoviště obsahuje přesné instrukce a popis úkolu.
  • Minimální potřeba speciálních rekvizit – celá hra je připravena tak, aby ji bylo možné snadno připravit a opakovaně využít.

Doporučená organizace:

  • Skupinky po 3–5 dětech pro lepší spolupráci a rozdělení rolí.
  • Možné realizovat formou kruhové hry (každá skupina začíná na jiném stanovišti) nebo postupně podle indicií (stanoviště navazují).

Poznámky k realizaci:

  • Před začátkem hry je vhodné zařadit motivaci – krátké vyprávění nebo obrázek s příběhem včelího úlu, který děti naladí na děj (vhodné použít můj materiál se včelí pohádkou).
  • Po skončení doporučuji krátkou reflexi – co se dětem nejvíce líbilo, co bylo nejtěžší, co se naučily.
  • Hra je velmi vhodná k zařazení do tematických bloků o přírodě, jaru, včelách, hmyzu nebo jako doplněk k projektovému dni.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

693503
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Stezka obsahuje 9 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
957860
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je určen pro práci žáků 4. - 5. ročníku základní školy. Slouží k rozvoji čtenářských dovedností, podpoře
45.00 Kč
577077
Nezařazené k předmětu
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Lapbook na téma Světový den oceánů obsahuje informace o tomto dni, myšlenkovou mapu, živočichy oceánů a moří, slepou
30.00 Kč
501905
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál slouží k procvičení vyjmenovaných slov po S,V a Z. Kartičky obsahují většinou čtyři věty. Jedna je správně, tři
30.00 Kč
Zachraňme královnu! Včelí únikovka pro MŠ Zachraňme královnu! Včelí únikovka pro MŠ
 Průvodní list pro pedagogyNázev aktivity: Úniková hra – Včelí úlCílová skupina: Děti předškolního věku (4–6 let)Délka aktivity: 40–60 minut (dle počtu dětí a organizace)Počet stanovišť: 6Organizace: Hru lze realizovat v interiéru i exteriéru, se skupinami i jednotlivci.Vzdělávací cíle:Seznámit děti s reálným fungováním včelího úlu a jednotlivými rolemi včel.Podpořit schopnost spolupráce, komunikace a řešení problémů.Rozvíjet logické myšlení, orientaci v prostoru, jemnou motoriku a pozornost.Obsah a princip hry:Hra je založena na principu tematické únikové hry, kde každé stanoviště představuje jednu skutečnou roli, kterou včely během svého života plní uvnitř úlu. Úkoly jsou navrženy tak, aby odpovídaly dětskému vnímání a byly zároveň přístupné, hravé a přiměřeně náročné. Každé úspěšně splněné stanoviště přináší dětem indicii vedoucí k dalšímu stanovišti.Děti se stávají „mladými včelkami“, které musí splnit všechny úkoly a ukázat, že jsou připraveny pomoci královně včel a celému úlu. Hra vrcholí nalezením závěrečného dopisu od královny, který poděkuje za pomoc a předá vzkaz o významu spolupráce.Pomůcky a nároky na přípravu:Všechny potřebné materiály jsou vytvořené nebo běžně dostupné ve třídě (např. obrázky, barevné papíry, symboly).Každé stanoviště obsahuje přesné instrukce a popis úkolu.Minimální potřeba speciálních rekvizit – celá hra je připravena tak, aby ji bylo možné snadno připravit a opakovaně využít.Doporučená organizace:Skupinky po 3–5 dětech pro lepší spolupráci a rozdělení rolí.Možné realizovat formou kruhové hry (každá skupina začíná na jiném stanovišti) nebo postupně podle indicií (stanoviště navazují).Poznámky k realizaci:Před začátkem hry je vhodné zařadit motivaci – krátké vyprávění nebo obrázek s příběhem včelího úlu, který děti naladí na děj (vhodné použít můj materiál se včelí pohádkou).Po skončení doporučuji krátkou reflexi – co se dětem nejvíce líbilo, co bylo nejtěžší, co se naučily.Hra je velmi vhodná k zařazení do tematických bloků o přírodě, jaru, včelách, hmyzu nebo jako doplněk k projektovému dni.
UUCZ-873250
Nezařazené k předmětu>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>🐝 Včely
39.00