ŽIVOT V TRÁVĚ aneb prožitkovo-pohybové pohádky

Soubor PDF obsahuje na 13 stranách tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: 

  • Brouček, který hledal slunce
  • O housence
  • Lakomý mravenec

 

V úvodu každé pohádky jsou vypsány očekávané cíle, očekávané výstupy a konkretizované výstupy. Dále pak pomůcky, které budou k pohádce potřeba, vhodný prostor a didaktické prostředky.

Následuje samotná pohádka, která je proložena pěti aktivitami. Ty jsou zaměřené na pohyb, nebo na prožitek (rozvíjení tvořivosti, představivosti, fantazie). 

Na konci každé pohádky najdete pracovní list, který můžete po pohádce využít a děti si jej mohou založit.

Pohádky se dají využít i jako řízená činnost během dne. 

Tyto činnosti u dětí rozvíjí mimo jiné:

  • hrubou motoriku 
  • lokomoci 
  • jemnou motoriku
  • grafomotoriku
  • kognitivní schopnosti a dovednosti
  • matematickou pregramotnost
  • fantazii a představivost
  • tvořivé myšlení 
  • čtenářskou pregramotnost
  • povědomí o světě a jeho fungování
  • a další

Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV:

  • kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
  • kompetence k řešení problémů: si všímá dění i problémů v bezprostředním okolí; přirozenou motivací k řešení dalších problémů a situací je pro něj pozitivní odezva na aktivní zájem
  • kompetence komunikativní: průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím

Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Život v trávě rozvíjí (vycházející z RVP PV):

  • Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí)
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
  • Dítě a ten druhý: posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.)
  • Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

Další produkty od autora Gabriela Vrbová

330246
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Demonstrační karty (11x) na téma "Jak to chodí ve školce?" - časová/dějová posloupnost. Soubor zakoupíte ve formátu PDF
55.00 Kč
271619
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Pracovní listy
Šel zahradník do zahrady je soubor ve formátu PDF - celkem 21 stran. Tématem je zahradničení a zahradníci. Pro delší
0.00 Kč
467311
Hudební výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Dohromady 120 aktivit naleznete v tomto 68 stránkovém souboru, kterým se prolíná téma smyslů. Úvodní část obsahuje dvě
130.00 Kč
-39 % 130 Kč
79,3 Kč
527970
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Zásobník pracovních listů, aktivit a pohybových her pro rozvoj matematických představ! Tento soubor obsahuje na 19
45.00 Kč
ŽIVOT V TRÁVĚ aneb prožitkovo-pohybové pohádky ŽIVOT V TRÁVĚ aneb prožitkovo-pohybové pohádky
Soubor PDF obsahuje na 13 stranách tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek:  Brouček, který hledal slunce O housence Lakomý mravenec   V úvodu každé pohádky jsou vypsány očekávané cíle, očekávané výstupy a konkretizované výstupy. Dále pak pomůcky, které budou k pohádce potřeba, vhodný prostor a didaktické prostředky. Následuje samotná pohádka, která je proložena pěti aktivitami. Ty jsou zaměřené na pohyb, nebo na prožitek (rozvíjení tvořivosti, představivosti, fantazie).  Na konci každé pohádky najdete pracovní list, který můžete po pohádce využít a děti si jej mohou založit. Pohádky se dají využít i jako řízená činnost během dne.  Tyto činnosti u dětí rozvíjí mimo jiné: hrubou motoriku  lokomoci  jemnou motoriku grafomotoriku kognitivní schopnosti a dovednosti matematickou pregramotnost fantazii a představivost tvořivé myšlení  čtenářskou pregramotnost povědomí o světě a jeho fungování a další Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV: kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije kompetence k řešení problémů: si všímá dění i problémů v bezprostředním okolí; přirozenou motivací k řešení dalších problémů a situací je pro něj pozitivní odezva na aktivní zájem kompetence komunikativní: průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Život v trávě rozvíjí (vycházející z RVP PV): Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí) Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu Dítě a jeho psychika: rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit Dítě a ten druhý: posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.) Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
UUCZ-275448
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>🌸 Jaro>🧚 Pohádky>🐾 Živočichové>🪲 Bezobratlí (hmyz, pavoukovci, plži ...)
55.00