EKONOMIKA | ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY III. Statky a služby; Spotřeba a životní úroveň (suplovací)

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 4.26 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 11. 2025
Sdílet:

V tomto materiálu naleznete aktivity pro suplovanou či společnou hodinu, při níž si vaši žáci osvěží a osvojí zábavnou formou odbornou terminologii tématu ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY III: Statky a služby; Spotřeba a životní úroveň.

Jedná se 2stranný pracovní list s řešením a s variantou běhací aktivity, ve kterém naleznete následující cvičení:

STATKY A SLUŽBY

1. 🧠 KŘÍŽOVKA: Kdo vyluští první, vyhrává (potlesk!) a také první zjistí, jak uspokojit své potřeby.

2. 🧩 SPOJOVAČKA. Předměty, které uspokojují naše potřeby, nazýváme statky. Činnosti, které uspokojují naše potřeby, nazýváme služby. Ověř si, jestli poznáš kritéria dělení statků.

3. 🍀ČTYŘLÍSTEK SLUŽEB – RYCHLÁ TÝMOVÁ HRA. Dle zadání vyučujícího (viz. výsledky).

4. ☀ RÁNO DO ŠKOLY. Už od snídaně jedeš na veřejných statcích a službách! Cinkla ti tramvaj? Svítila pouliční lampa? Otevřela se ti škola? Vypiš, jaké veřejné statky/služby ti pomohly, než jsi vůbec začal(a) první hodinu! 

SPOTŘEBA A ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ

1. 🍟 SPOTŘEBA. Když něco použiješ, sníš, zničíš… nebo to máš doma ve skříni a ani nevíš proč.

2. 🧩 SPOJOVAČKA. Pokus se spojit definice spotřeb s jejich názvy.

3. 😎 JAK SE DOOPRAVDY MÁM? „Když se tě někdo zeptá „Jak se máš?“, řekneš automaticky „v pohodě“.

Ale co kdybychom odpověděli ekonomicky přesně?

4. 🎲 BINGO - ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ!

Další produkty od autora Učitelka Lipšovka | EKONOMIKA HROU

1024891
Občanská výchova
Pracovní listy
Jedná se o oboustranný pracovní list s doplňovačkou slov kris-kros a spojovačkami k tématu MZDY A ZÁKONNÉ ODVODY v
49.00 Kč
1025346
Občanská výchova
Pracovní listy
Jedná se 2stranný pracovní list ve dvou variantách s řešením a dvěma bonusy. První varianta: Tzv. „Vytiskni a jdi“, je
49.00 Kč
1024883
Anglický jazyk
Já mám, kdo má
Zbavte své žáky trémy, posilte jejich sebedůvěru a rozmluvte je nejen v nové terminologii, ale celkově ve svých hodinách
45.00 Kč
1025342
Občanská výchova
Já mám, kdo má
Zbavte své žáky trémy, posilte jejich sebedůvěru a rozmluvte je nejen v nové terminologii, ale celkově ve svých hodinách
45.00 Kč
EKONOMIKA | ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY III. Statky a služby; Spotřeba a životní úroveň (suplovací) EKONOMIKA | ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY III. Statky a služby; Spotřeba a životní úroveň (suplovací)
V tomto materiálu naleznete aktivity pro suplovanou či společnou hodinu, při níž si vaši žáci osvěží a osvojí zábavnou formou odbornou terminologii tématu ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY III: Statky a služby; Spotřeba a životní úroveň.Jedná se 2stranný pracovní list s řešením a s variantou běhací aktivity, ve kterém naleznete následující cvičení:STATKY A SLUŽBY1. 🧠 KŘÍŽOVKA: Kdo vyluští první, vyhrává (potlesk!) a také první zjistí, jak uspokojit své potřeby.2. 🧩 SPOJOVAČKA. Předměty, které uspokojují naše potřeby, nazýváme statky. Činnosti, které uspokojují naše potřeby, nazýváme služby. Ověř si, jestli poznáš kritéria dělení statků.3. 🍀ČTYŘLÍSTEK SLUŽEB – RYCHLÁ TÝMOVÁ HRA. Dle zadání vyučujícího (viz. výsledky).4. ☀ RÁNO DO ŠKOLY. Už od snídaně jedeš na veřejných statcích a službách! Cinkla ti tramvaj? Svítila pouliční lampa? Otevřela se ti škola? Vypiš, jaké veřejné statky/služby ti pomohly, než jsi vůbec začal(a) první hodinu! SPOTŘEBA A ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ1. 🍟 SPOTŘEBA. Když něco použiješ, sníš, zničíš… nebo to máš doma ve skříni a ani nevíš proč.2. 🧩 SPOJOVAČKA. Pokus se spojit definice spotřeb s jejich názvy.3. 😎 JAK SE DOOPRAVDY MÁM? „Když se tě někdo zeptá „Jak se máš?“, řekneš automaticky „v pohodě“.Ale co kdybychom odpověděli ekonomicky přesně?4. 🎲 BINGO - ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ!
UUCZ-1025352
Občanská výchova>Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>SŠ
49.00