V tomto materiálu naleznete aktivity pro suplovanou či společnou hodinu, při níž si vaši žáci osvěží a osvojí zábavnou formou odbornou terminologii tématu ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY III: Statky a služby; Spotřeba a životní úroveň.
Jedná se 2stranný pracovní list s řešením a s variantou běhací aktivity, ve kterém naleznete následující cvičení:
STATKY A SLUŽBY
1. 🧠 KŘÍŽOVKA: Kdo vyluští první, vyhrává (potlesk!) a také první zjistí, jak uspokojit své potřeby.
2. 🧩 SPOJOVAČKA. Předměty, které uspokojují naše potřeby, nazýváme statky. Činnosti, které uspokojují naše potřeby, nazýváme služby. Ověř si, jestli poznáš kritéria dělení statků.
3. 🍀ČTYŘLÍSTEK SLUŽEB – RYCHLÁ TÝMOVÁ HRA. Dle zadání vyučujícího (viz. výsledky).
4. ☀ RÁNO DO ŠKOLY. Už od snídaně jedeš na veřejných statcích a službách! Cinkla ti tramvaj? Svítila pouliční lampa? Otevřela se ti škola? Vypiš, jaké veřejné statky/služby ti pomohly, než jsi vůbec začal(a) první hodinu!
SPOTŘEBA A ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ
1. 🍟 SPOTŘEBA. Když něco použiješ, sníš, zničíš… nebo to máš doma ve skříni a ani nevíš proč.
2. 🧩 SPOJOVAČKA. Pokus se spojit definice spotřeb s jejich názvy.
3. 😎 JAK SE DOOPRAVDY MÁM? „Když se tě někdo zeptá „Jak se máš?“, řekneš automaticky „v pohodě“.
Ale co kdybychom odpověděli ekonomicky přesně?
4. 🎲 BINGO - ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ!













