Život na louce je velmi rozmanitý a věřím, že si jeho objevování s dětmi užijete :)
Soubor život na louce dopomáhá k rozvoji zrakové percepce, jemné motoriky, objevování vztahu k přírodě, oromotoriky, předmatematických představ a předčtenářských představ.
Soubor obsahuje:
- Tipy na aktivity
- Motivační obrázek pro paní učitelku
- Bludiště
- Spoj stejný obrázek
- Najdi správné písmeno
- Hledání stínů pro malé děti
- Stínové pexeso pro větší děti
- Kolíčkování
- Hmyzí hotel
- Oromotorické cvičení
- Jednotažku
- Životní cyklus berušky a motýlů
- Vytleskej a zapiš
- Co do řady nepatří
- Omalovánky
- Hmyzí pátračka
- Počítání s beruškou
- Pexeso s pozadím zdarma
- Sudoku dvě varianty
- Grafomotoriku 2x
- Úkol na procházku
Soubor lze rozšířit o hru Já mám, kdo má - život na louce
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ, který rozvíjí tyto oblasti z RVP PV:
Dítě a jeho tělo
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
Dítě a jeho psychika
Jazyk a řeč
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální
Očekávané výstupy:
- popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
- poznat některá písmena a číslice, popř. slova
- učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
- učit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Dítě a společnost
- seznamování se světem lidí
Očekávané výstupy:
- dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát férově
- zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami