Já mám, kdo má...? - Les
Milé paní učitelky, 👋
ráda bych vám představila další skvělou aktivitu! Je to hra „Já mám, kdo má… – Les“. 🌲 Tato hra je jednoduchá, ale velmi efektivní pro rozvoj slovní zásoby, pozornosti a rychlého myšlení u dětí. 🧠✨
Jak se hraje hra:
Počet hráčů: Ideálně 2 a více (čím více dětí, tím delší a zábavnější hra). 👧👦👦
Příprava hry:
- Vytiskněte a rozstříhejte karty. ✂️ Každá karta má nahoře text „Já mám [obrázek 1]“ a dole „Kdo má [obrázek 2]?“.
- Rozdejte všechny karty mezi děti. 🙋♀️🙋♂️ Některé děti můžou mít více karet, jiné méně, to nevadí. Důležité je, aby všechny karty byly rozdané.
Pravidla hry:
- Hru začíná dítě, které vyberete (nebo libovolné dítě, které řekne „Já mám…“). 🗣️
- Dítě přečte svou kartu, například: „Já mám lišku. Kdo má žalud?“ 🦊🌰
- Všechny děti se podívají na své karty. Dítě, které má kartu s obrázkem žaludu, ihned zareaguje. 🚀
- Toto dítě přečte svou kartu: „Já mám žalud. Kdo má veverku?“ 🐿️
- Hra pokračuje, dokud se kruh neuzavře a nezazní poslední karta. 🔄 Hra je úspěšná, když se karty přečtou ve správném pořadí, aniž by se přerušil řetězec. ✅
Proč je tato hra skvělá?
- Rozvoj slovní zásoby: Děti si procvičují pojmenování lesních zvířat, rostlin a přírodnin. 🦌🍄🌸
- Procvičování pozornosti: Děti musí bedlivě poslouchat, co říkají ostatní, aby našly svou kartu. 👂🔎
- Rychlé reakce: Hra podporuje rychlé myšlení a pohotové reakce. 💡
- Zapojení všech dětí: Každé dítě má v průběhu hry svou roli a aktivně se účastní. 🤸♀️🤸♂️
- Zábavná forma učení: Učení probíhá hravou a nenásilnou formou. 😄📚
Věřím, že si tuto aktivitu s dětmi užijete a pomůže jim ještě lépe poznat fascinující svět lesa! 🌳✨
Tato hra je součást souboru: „Lesní dobrodružství - Poznáváme les a vše, co k němu patří“ 🎒📖