„Jaké máme smysly? Hraj si a uč se.“
Soubor slouží k výuce lidských smyslů.
Formou hry se děti učí, jaké smysly člověk má. Můžete si také říct, že někteří lidé mají některý ze smyslů poškozený.
Soubor obsahuje:
– přehled smyslů – karty na tabuli – 1(úvod) + 5 (velikost A4)
– 5 kartiček s obrázky smyslových ústrojí (velikost 9 x 10 cm)
– 48 kartiček s obrázky a názvy k přiřazení ke smyslům (velikost 9 x 9 cm – 6 karet na A4)
– 48 kartiček s obrázky, kolíčkování – přiřazení ke smyslům (velikost cca 9 x 9 cm – 6 karet na A4)
– 2 různé pracovní listy A5 (vždy 2 stejné na A4)
Použití:
Karty s přehledem smyslů – tyto karty můžete použít k demonstraci při výuce lidských smyslů. Můžete je také použít k přiřazování obrázků. Karty rozložte na tabuli (na zem) vedle sebe a děti přikládají pod jednotlivé smysly obrázky podle toho, jakými smysly to, co je na obrázku vnímáme (některé obrázky můžeme vnímat i více smysly).
Kartičky s obrázky – děti kartičky přikládají ke kartám s přehledem podle toho, jakým smyslem vnímáme – viz výše. U obrázků jsou napsány názvy.
Kartičky s obrázky ke kolíčkování – děti si vezmou kartu, přemýšlejí, jakým smyslem to, co je na obrázku vnímají. Správný obrázek označí kolíčkem. Pokud jste před laminováním na zadní stranu označila tečkou správnou odpověď (odpovědi), mohou si správnost samy děti zkontrolovat.
Pracovní listy – první list – děti odstřihnou spodní část s názvy lidských smyslů, rozstřihnou na jednotlivé části a správně přilepí do rámečku.
– druhý list – děti odstřihnou spodní část s obrázky a rozstříhají je na jednotlivé dílky. Ty pak přikládají a lepí do tabulky pod správné smysly.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.