LIDSKÉ TĚLO
č.1 KE KTERÉMU SMYSLU PATŘÍ OBRÁZEK?
Kartičky nastříhejte a podle vyznačených čar rozpulte.
Aktivita určena na poznávání smyslů. Děti mají za úkol přiřadit obrázek ke správnému smyslu (květina - čich apod.)
č.2 POČÍTÁNÍ 1-6
Kartičky opět nastříhejte podle vyznačených čar
Děti mají za úkol orgány pojmenovat, spočítat a přiřadit ke správnému číslu
Aktivita je vhodná k rozvíjení matematické pregramotnosti
č.3 NA KTERÉ PÍSMENKO ZAČÍNÁ?
Kartičky opět rozstříhejte podle vyznačených čar
Děti mají za úkol opět orgány pojmenovat a přiložit k písmenu na které začínají
Aktivita je vhodná k rozvíjení čtenářské pregramotnosti
č.4 CO JE SLADKÉ, SLANÉ A KYSELÉ?
Na prvním listu jsou tři kartičky s nápisy o obrázkovým vysvětlením dané chutě
Na další stránce naleznete potraviny, které se s jednotlivými chutěmi pojí.
Všechny kartičky vystřihněte a děti mají za úkol přiřazovat jídla k jednotlivým chutím
č.5 CO UKAZUJE RENTGEN?
Aktiva vhodná na rozvíjení představivosti
Děti mají za úkol přiřadit část těla k rentgenovému snímku
č.6 NAŠE TĚLO
Naleznete zde 3 obrázky lidského těla - kostru, chlapce a orgány
Všechny obrázky jsou popsány s jednotlivými názvy
Při vytisknutí na A3 můžete použít jako výzdobu třídy
č.7. K ČEMU SLOUŽÍ ORGÁNY
6 kartiček s popisem jednotlivých orgánů
č.8 NAJDI PÍSMENKA
Tento pracovní list má dvě varianty
Při první variantě děti vybarvují pouze první písmena a v druhé variantě musí postupně vybarvit celé slovo S-R-D-C-E
Č.9 NAJDI STÍN
Opět kartičky určené k vystřižení
Děti mají za úkol najít k orgánům jejich stín
Aktivita je určena na rozvoj zrakového vnímání
č.10 JAK BIJE SRDÍČKO?
Děti zde mají obtáhnout linii, která značí jak bije naše srdíčko
Grafomotorické cvičení
č.11 DOKRESLI MOZEK
Děti zde mají za úkol dokreslit “cestičky” v mozku a zbytek hlavy vybarvit
Grafomotorické cvičení
č.12 CESTA DO ŽALUDKU
Děti mají za úkol obtáhnut cestu, jakou se jídlo dostalo do žaludku
Grafomotorické cvičení
Č.13 UMÝVÁNÍ ZOUBKŮ
Celý pracovní list zalaminujte a pro děti nachystejte mazací fix a kartáček
Děti mají za úkol si pokreslit zuby fixou (znázornění povlaku a kazu) a následně zuby kartáčkem vyčistit
Aktivita rozvíjí jemnou motoriku a upevňuje se zde povědomí o tom, že je důležité si čistit zuby
č.14 TVOŘENÍ ZUBŮ
Kartičky vystřihněte a zalaminujte a dětem nachystejte bílou plastelínu
Děti mají za úkol vymodelovat správný počet zubů
Aktivita je vhodná k rozvíjení matematické pregramotnosti a jemné motoriky
č.15 KTERÁ POTRAVINA JE NEZDRAVÁ?
Tento pracovní list rozvíjí povědomí o zdravých a nezdravých potravinách
Děti mají za úkol v každém řádku zakroužkovat potraviny, které jsou pro naše tělo nejméně zdravé
č.16 ZDRAVÝ A NEMOCNÝ ZUB
Děti budou potřebovat dvě barevné pastelky
Jednou barvou si zakroužkují zdravý zub a stejnou barvičkou všechny obrázky, které k němu patří a to samé s nemocným zubem.
č.17 KOMUNIKAČNÍ KARTIČKY
8 komunikačních kartiček na individuální rozhovory i do komunikačního kruhu
Pomoci kartiček si opakujete již získané vědomosti, rozšiřujete slovní zásobu a komunikační dovednost