Lovci pokladů Maruška a Pepík, který si nechává říkat Indiana Jones, se dozvěděli od starého Řeka o existenci kouzelné amfory s pokladem. A tak se rozhodnou ji hledat. Stačí jim dojít na první zastávku a už je jasné, že věci se odehrají jinak. Amfora je totiž rozbitá. Děti tedy budou muset objet celé Řecko a posbírat její kusy. Nebude to ale jednoduché. Každý kus střeží některá bájná bytost z řeckých pověstí.
Etapovka Cesta za pokladem je vymyšlená jako venkovní stezka s úkoly a prostorem k utužení soudržnosti dětí. Děti postupně projdou osmi zastávkami, najdou osm kusů kouzelné amfory a zjistí, že tím největším pokladem nejsou mince, ale KAMARÁDI. Děti se dozví v rámci hry základní fakta o řeckých památkách a jednoduchým způsobem také získávají informace o řeckých bájích a mýtech.
CO V ETAPOVCE NAJDETE
- Úvodní kartu s Pepíkem
- Osm karet s řeckými pamětihodnostmi a úkoly
- Přílohu k úkolu z ostrova Santorini (1 A4)
- Závěrečnou kartu s poděkováním
- Bonusovou kartu s výzvou k hledání pokladu
- Amforu
- Kartičky s malými amforami a obrázky bájných tvorů
CO V ETAPOVCE NENAJDETE A BUDETE POTŘEBOVAT
- Poklad
- Úkol s Fénixem: plastelína, modelovací hmota, hlína
- Úkol s Hefaistem a Sfinx: křídy nebo papíry a pastelky
- Úkol se Sirénou: píšťalku
- Úkol s Minotaurem: provázek, tužka, šátek na zavázání očí
- Úkol se Sfinx: hádanky přiměřené věku a schopnostem dětí
PŘÍBĚH HRY
Děti se stávají po boku Marušky a Pepíka lovci pokladů. Vydají se napříč Řeckem, splní všechny úkoly, posbírají kusy amfory a zjistí, že největší poklad jsou KAMARÁDI. Pak možná odhalí cestu k dalšímu pokladu.