Výukový materiál VESELÉ VELIKONOCE – POHYBOVÉ VELIKONOČNÍ HRY, obsahuje autorské náměty na různorodé aktivity s VELIKONOČNÍ tematikou, které jsou doplněny veselými říkankami a jednoduchými písničkami, které zpíváme na známé melodie lidových písní. S dětmi realizujeme pohybové hry spojené s VELIKONOCEMI a díky říkankám a písničkám, které hry doprovází, se pro ně aktivity stávají daleko zábavnějšími a přitažlivějšími.
Zábavnou a hravou formou u dětí rozvíjíme pozornost, myšlení, paměť, pohybové, hudební a rytmické dovednosti, postřeh, sluchové a zrakové vnímání, spolupráci ve skupině a další.
Materiál nabízí originální, nápadité činnosti, které využijete v nejkrásnějším ročním období, na jaře.
Součástí jsou velké omalovánky s velikonoční tematikou.
Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a jeho tělo:
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, ovládání pohybového aparátu, tělesných funkcí
- rytmizace, hudebně-pohybové činnosti a zdokonalování dovedností
Dítě a svět:
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
- rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
Dítě a společnost:
- seznamování se světem lidí, kultury, umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
- seznamování se se zvyky a tradicemi, které jsou pro danou kulturu typické
podporujeme kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
činnostní a občanské kompetence: se zajímá o druhé i o to, co se kolem děje; je otevřené aktuálnímu dění
doporučená věková skupina: 4-7 let
zdroj obrázků: www.freepik.com
obsah:
1. CHODÍM S POMLÁZKOU (pohybová hra s písničkou na melodii Chodím po Broadwayi, rozvíjíme pohybové dovednosti- hbitost, obratnost, pozornost)
2. NA ZAJÍČKY(pohybová hra s písničkou na melodii Uvíjíme věneček, rozvíjíme zrakové vnímání a rozlišování, upevňujeme názvy barev)
3. SLEPIČKA A VAJÍČKO (pohybová hra s písničkou na melodii Kola autobusu se točí dál, rozvíjíme logické myšlení, chápání časové posloupnosti, paměť)
4. CO SE STALO V KURNÍKU (pohybová hra s písničkou na melodii Když jsem já sloužil, rozvíjíme předmatematické dovednosti, myšlení, pozornost, paměť, procvičujeme číselnou řadu)
5. NA KOŠÍK (pohybová hra s říkankou, rozvíjíme pozornost, posloupnost, prostorovou orientaci, procvičujeme uspořádání barev v řadě, dle určitého sledu)
6. NA KOLEDNÍKY (pohybová hra s říkankou, rozvíjíme spolupráci, hbitost, pozornost, sluchové vnímání)
7. NA SCHOVANÁ VAJÍČKA (pohybová hra s říkankou, rozvíjíme sluchové vnímání a rozlišování počáteční hlásky ve slově, pozornost, paměť)
8. VEJCE, KUŘE, SLEPICE (hra s ukazováním, rozvíjíme pozornost, sluchové vnímání, paměť, spojení pohybu se slovem)
9. TŘI ZAJÍCI (pohybová hra s vlastním nápěvem, rozvíjíme myšlení, představivost, spojení určitého zvuku s konkrétním předmětem)
10. NA SPÍCÍ KOLEDNÍKY (pohybová hra s říkankou, rozvíjíme postřeh, obratnost, hbitost, zrakové vnímání, prostorovou orientaci)