Masopust - Demonstrační obrázky masek + informační karty

Počet stran:
36
Velikost: 63.11 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 12. 2023
Sdílet:

Tato část velkého souboru je složena z 16 demonstračních obrázků - basa, řezník, medvěd, žid, hajný, slaměný, Turek, caperda, vodník, bába s nůší, laufer, smrtka, nevěsta, ženich, kominík, klibna a celkem 20 informačních karet - 15 karet o jednotlivých maskách, karta o pochování basy, karta o maskách obecně, o pořekadlech a pranostikách, také o tradicích a zvycích a patří sem i obecná karta o masopustu. 

Demonstrační karty mohou být využity v komunitním kruhu, při výtvarné činnosti, při dramatizaci či pantomimě. Informační karty mohou posloužit k usnadnění přípravy, starší děti si je mohou samy přečíst, mohou být vyvěšeny na nástěnce pro rodiče apod. Je to zcela na vás. 

Výukový potenciál souboru: 
Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí. 
Příklad kompetencí
- Díky obecnému i konkrétnímu povídání získá dítě elementární poznatky o světě lidí a především kultury s tradicemi a zvyky, které dítě obklopují, o jejich rozmanitostech a proměnách; dítě se orientuje v prostředí, ve kterém žije
- Při poslechu si dítě klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá drobností a zvláštností masek, chce  porozumět věcem, jevům a dějům, o kterých poslouchá; poznává, že se může mnohému naučit
- Díky poslechu o maskách, zvycích a tradicích dítě 
průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím

Příklad cílů
- Povídání s kartami v komunitním kruhu vede k rozvoji řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- Dítě si získáváním nových informací a převáděním některých z nich do praktické podoby vytváří základy pro práci s načerpanými informacemi
- R
ozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání nastává při poslechu i procházení jednotlivých obrázků

Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu a dále i laminovat.

 

Další produkty od autora Petra Miklová - Materiálovník

294157
Prvouka
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Živly - Já mám, kdo má? Část souboru Živly - Celá sada Soubor Já mám, kdo má? s tématikou živlů je složen ze 30 karet, 2
65.00 Kč
310413
Český jazyk - čtení
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Děti světa - Skládání slov Soubor Skládání slov je složen ze 20 pracovních listů 20 dětí z celého světa. Součástí je
45.00 Kč
295452
Prvouka
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Živly - Celá sada Informační karty + kruh živlů s trojsložkou Získáte celkem 5 informačních karet velikosti A4. První
190.00 Kč
329528
Prvouka
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Obří omalovánka Zahradní sklizeň Jedná se o omalovánku, která je složena z 9 stran velikosti A4. Takové omalovánky mohou
35.00 Kč
Masopust - Demonstrační obrázky masek + informační karty Masopust - Demonstrační obrázky masek + informační karty
Tato část velkého souboru je složena z 16 demonstračních obrázků - basa, řezník, medvěd, žid, hajný, slaměný, Turek, caperda, vodník, bába s nůší, laufer, smrtka, nevěsta, ženich, kominík, klibna a celkem 20 informačních karet - 15 karet o jednotlivých maskách, karta o pochování basy, karta o maskách obecně, o pořekadlech a pranostikách, také o tradicích a zvycích a patří sem i obecná karta o masopustu.  Demonstrační karty mohou být využity v komunitním kruhu, při výtvarné činnosti, při dramatizaci či pantomimě. Informační karty mohou posloužit k usnadnění přípravy, starší děti si je mohou samy přečíst, mohou být vyvěšeny na nástěnce pro rodiče apod. Je to zcela na vás.  Výukový potenciál souboru:  Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí.  Příklad kompetencí - Díky obecnému i konkrétnímu povídání získá dítě elementární poznatky o světě lidí a především kultury s tradicemi a zvyky, které dítě obklopují, o jejich rozmanitostech a proměnách; dítě se orientuje v prostředí, ve kterém žije - Při poslechu si dítě klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá drobností a zvláštností masek, chce  porozumět věcem, jevům a dějům, o kterých poslouchá; poznává, že se může mnohému naučit - Díky poslechu o maskách, zvycích a tradicích dítě průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím Příklad cílů - Povídání s kartami v komunitním kruhu vede k rozvoji řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) - Dítě si získáváním nových informací a převáděním některých z nich do praktické podoby vytváří základy pro práci s načerpanými informacemi - Rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání nastává při poslechu i procházení jednotlivých obrázků Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu a dále i laminovat.  
UUCZ-231932
Vlastivěda>Nezařazené k předmětu>Přípravy hodiny/lekce>Výzdoba třídy>Ostatní>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Masopust, Karneval
75.00