Pojďte si s dětmi zahrát na tři krále
Vytiskněte si šablonky na tvrdý papír nebo je jím podlepte. Nechte děti koruny vybarvita vystřihnout, těm menším se stříháním můžete pomoci. Kancelářskou sešívačkou spojte korunu tak, aby dítěti hezky seděla na hlavě. Převlečte se za tři krále - vezměte si barevné kusy látek, výborné jsou také hedvábné šátky. Zdramatizujte si příběh o tom, jak králové zahlédnou hvězdu (můžete si vyrobit dalekohled z ruličky, hvězdu namalujte nebo vytvořteze samotvrdnoucí hmoty), jak nasedají na velbloudy (můžete vyrobit např. z kartonu nebo použít houpacího koně) a vyrážejí za Ježíškem se mu poklonit (miminko - panenka v dřevěné postýlce vyplněné slámou). Ostatní děti mohou hrát i Marii, Josefa nebo zvířátka v chlívku.
Korunku bez písmena si děti mohou nadepsat písmenem na které začíná jejich vlastní jméno.Těm menším pomozte,větším můžete napsat písmeno na kousek papíru aby si jej mohli opsat.
Soubor obsahuje 4 strany se šablonami pro tvorbu královských korun.
Jedná se o výukový materiál pro mateřské školy, materiál si klade za cíl:
- rozvoj jemné motoriky
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
- osvojení si některých poznatků, které předchází čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování)
- rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- rozvoj kooperativních dovedností
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, ve kterém dítě žije
- vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národnosti
- vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňující tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat
- rozvoj společenského i estetického vkusu
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytvářením pojmů)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
-seznamování dítě s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu