V Klubu cestovatelů najednou zazvonil telefon. Ze starobylého sluchátka na drátku se ozýval rozrušený hlas strejdy Mirka a my jsme celí napjatí poslouchali, jaký důležitý úkol nám byl přidělen. Cože? Zapomenutý kompas celý ze zlata? A kde že se to ztratil? V Atlantidě? Kde leží taková země? Adámku, glóbus!
Cestovatelé jsou etapovka nejen na jarní prázdniny, kterou si můžete sami poskládat z mnoha různých etap. Podle toho, kolik dnů chcete s cestovatelským dobrodružstvím strávit a podle věku, zájmu a potřeb dětí, jednoduše zvolte takové aktivity, které vám zrovna pro konkrétní chvíli vyhovují. A na konci celé hry společně s dětmi poskládejte zapomenutý kompas. Jestli vás přivede k pokladu, záleží už čistě jen na vás.
Jak s materiálem pracovat
Základní část dobrodružství tvoří:
- První zápis z deníku Klubu cestovatelů
- Stezka bájnou Atlantidou
V té nejjednodušší (a nejkratší) variantě hry stačí předat dětem první zápis z deníku a připravit pro ně Stezku bájnou Atlantidou. Po cestě musí děti najít 5 dokladů (potřebují je k cestě zpět) a 5 částí kompasu. Na konci stezky složí kompas a ten je dovede ke strejdovi Mirkovi - a pokud budete chtít, také k pokladu (nebo diplomu).
Rozšíření
Dobrodružství může být ale mnohem delší a pestřejší. Do hry můžete připojit kteroukoliv z dalších nabízených aktivit. Za splnění každé z nich dětí získají (najdou) razítko do cestovního pasu. Aktivity můžete volit podle aktuální potřeby i zájmu dětí, můžete je využít všechny, nebo jen některé. Každá z aktivit je zasazena do příběhu o zapomenutém kompasu (část Motivace). Tak každou aktivitu dětem uvedete: přečtete jim zápis z deníku o novém dobrodružství (Motivace). A jakmile potřebujete etapovku ukončit, dáte dětem druhý zápis z deníku Klubu cestovatelů.
Děti si během etapovky prohlubují kompetenci k řešení problémů, komunikační kompetence. S tímhle dobrodružstvím dáte svému programu hezký cestovatelský rámec.