Tvoje země – tvoje hádanka: projekt k regionální geografii Asie

Předmět:
Počet stran:
17
Velikost: 43.28 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Učím příro.země
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 5. 2025
Sdílet:

Tvoř, hádej, uč se! Originální projekt na 4 hodiny, který propojí zeměpis, výtvarku a čtení s porozuměním. Žáci tvoří hádanky o asijských státech, hádají výtvory spolužáků a u toho se (ne)vědomě učí regiony Asie. Stačí vytisknout a začít.

Pro koho je materiál určen?

Materiál je určen pro 7. ročníky ZŠ do hodin zeměpisu, konkrétně při výuce regionální geografie Asie. Vhodný je pro běžnou výuku i jako projektová práce nebo mezipředmětové propojení se výtvarnou výchovou. Aktivita rozvíjí čtení s porozuměním, práci s informacemi, kreativitu i pozorovací dovednosti. Je ideální pro samostatnou práci žáků, ale funguje i při skupinové spolupráci.

Cíl a přínos materiálu:

Cílem je, aby si žáci aktivní a zábavnou formou osvojili základní informace o státech Asie – hlavní města, přírodní a kulturní znaky, jídla, oděvy, písmo, tradice a zvířata. Materiál podporuje zážitkové učení, tvořivé myšlení, a zároveň opakuje důležité učivo formou výstavy, poznávačky a diskuze.

Součástí materiálu je:

  • 26 textů o asijských státech
  • zadání pro žáky
  • pracovní list s tabulkou pro výstavu a poznávačku
  • kompletní metodika pro učitele

Jak s materiálem pracovat?

Hodina 1–2: Tvorba výkresů

– Žáci si vylosují stát a obdrží krátký text.

– Pracují samostatně, vyhledávají si doplňující informace a tvoří výkres na formát A4, který má za cíl představit stát bez jeho názvu.

– Obrázek musí obsahovat hlavní město, může obsahovat typická jídla, přírodu, jazyk, památky, oblečení, obrys státu, vlajku (bez nápisu) atd.

– Na zadní stranu napíší pouze číslo a název státu.

Hodina 3: Výstava a poznávačka

– Výkresy se rozloží nebo vyvěsí.

– Žáci se pohybují po třídě, zapisují své tipy do pracovní tabulky a snaží se podle výtvarných znaků uhodnout, o jakou zemi se jedná.

– Vyplňují také sloupec s hlavním městem a tím, co jim pomohlo.

Hodina 4: Kontrola a diskuze

– Postupná kontrola všech výkresů podle čísel.

– Společné odhalování správných států.

– Reflexe – co bylo nápadité, co si žáci zapamatovali, co je překvapilo.

Další produkty od autora Učím příro.země

332065
Biologie
6., 7.
Didaktické hry
Tato desková hra je zábavný způsob, jak si zopakovat celou botaniku. Ideální na konec nebo začátek školního roku nebo
65.00 Kč
367134
Biologie
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Pokud chcete mít první hodiny přírodopisu koncipovány zábavnou a hravou formou, Přírodopisné Activity jsou určitě pro
55.00 Kč
441583
Biologie
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je určen do hodin přírodopisu pro 8. ročník k tématu biologie člověka. Materiál obsahuje pracovní list, pomocí
25.00 Kč
291853
Zeměpis
6.
Pracovní listy
Pracovní list je určen pro žáky 6. ročníku ZŠ v rámci tématu litosféra. Pracovní list je určen na 2 vyučovací hodiny. Z
45.00 Kč
Tvoje země – tvoje hádanka: projekt k regionální geografii Asie Tvoje země – tvoje hádanka: projekt k regionální geografii Asie
Tvoř, hádej, uč se! Originální projekt na 4 hodiny, který propojí zeměpis, výtvarku a čtení s porozuměním. Žáci tvoří hádanky o asijských státech, hádají výtvory spolužáků a u toho se (ne)vědomě učí regiony Asie. Stačí vytisknout a začít.Pro koho je materiál určen?Materiál je určen pro 7. ročníky ZŠ do hodin zeměpisu, konkrétně při výuce regionální geografie Asie. Vhodný je pro běžnou výuku i jako projektová práce nebo mezipředmětové propojení se výtvarnou výchovou. Aktivita rozvíjí čtení s porozuměním, práci s informacemi, kreativitu i pozorovací dovednosti. Je ideální pro samostatnou práci žáků, ale funguje i při skupinové spolupráci.Cíl a přínos materiálu:Cílem je, aby si žáci aktivní a zábavnou formou osvojili základní informace o státech Asie – hlavní města, přírodní a kulturní znaky, jídla, oděvy, písmo, tradice a zvířata. Materiál podporuje zážitkové učení, tvořivé myšlení, a zároveň opakuje důležité učivo formou výstavy, poznávačky a diskuze.Součástí materiálu je:26 textů o asijských státechzadání pro žákypracovní list s tabulkou pro výstavu a poznávačkukompletní metodika pro učiteleJak s materiálem pracovat?Hodina 1–2: Tvorba výkresů– Žáci si vylosují stát a obdrží krátký text.– Pracují samostatně, vyhledávají si doplňující informace a tvoří výkres na formát A4, který má za cíl představit stát bez jeho názvu.– Obrázek musí obsahovat hlavní město, může obsahovat typická jídla, přírodu, jazyk, památky, oblečení, obrys státu, vlajku (bez nápisu) atd.– Na zadní stranu napíší pouze číslo a název státu.Hodina 3: Výstava a poznávačka– Výkresy se rozloží nebo vyvěsí.– Žáci se pohybují po třídě, zapisují své tipy do pracovní tabulky a snaží se podle výtvarných znaků uhodnout, o jakou zemi se jedná.– Vyplňují také sloupec s hlavním městem a tím, co jim pomohlo.Hodina 4: Kontrola a diskuze– Postupná kontrola všech výkresů podle čísel.– Společné odhalování správných států.– Reflexe – co bylo nápadité, co si žáci zapamatovali, co je překvapilo.
UUCZ-876496
Zeměpis>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
60.00