Tvoje země – tvoje hádanka: projekt k regionální geografii Asie

Předmět:
Počet stran:
17
Velikost: 43.28 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Učím příro.země
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 5. 2025
Sdílet:

Tvoř, hádej, uč se! Originální projekt na 4 hodiny, který propojí zeměpis, výtvarku a čtení s porozuměním. Žáci tvoří hádanky o asijských státech, hádají výtvory spolužáků a u toho se (ne)vědomě učí regiony Asie. Stačí vytisknout a začít.

Pro koho je materiál určen?

Materiál je určen pro 7. ročníky ZŠ do hodin zeměpisu, konkrétně při výuce regionální geografie Asie. Vhodný je pro běžnou výuku i jako projektová práce nebo mezipředmětové propojení se výtvarnou výchovou. Aktivita rozvíjí čtení s porozuměním, práci s informacemi, kreativitu i pozorovací dovednosti. Je ideální pro samostatnou práci žáků, ale funguje i při skupinové spolupráci.

Cíl a přínos materiálu:

Cílem je, aby si žáci aktivní a zábavnou formou osvojili základní informace o státech Asie – hlavní města, přírodní a kulturní znaky, jídla, oděvy, písmo, tradice a zvířata. Materiál podporuje zážitkové učení, tvořivé myšlení, a zároveň opakuje důležité učivo formou výstavy, poznávačky a diskuze.

Součástí materiálu je:

  • 26 textů o asijských státech
  • zadání pro žáky
  • pracovní list s tabulkou pro výstavu a poznávačku
  • kompletní metodika pro učitele

Jak s materiálem pracovat?

Hodina 1–2: Tvorba výkresů

– Žáci si vylosují stát a obdrží krátký text.

– Pracují samostatně, vyhledávají si doplňující informace a tvoří výkres na formát A4, který má za cíl představit stát bez jeho názvu.

– Obrázek musí obsahovat hlavní město, může obsahovat typická jídla, přírodu, jazyk, památky, oblečení, obrys státu, vlajku (bez nápisu) atd.

– Na zadní stranu napíší pouze číslo a název státu.

Hodina 3: Výstava a poznávačka

– Výkresy se rozloží nebo vyvěsí.

– Žáci se pohybují po třídě, zapisují své tipy do pracovní tabulky a snaží se podle výtvarných znaků uhodnout, o jakou zemi se jedná.

– Vyplňují také sloupec s hlavním městem a tím, co jim pomohlo.

Hodina 4: Kontrola a diskuze

– Postupná kontrola všech výkresů podle čísel.

– Společné odhalování správných států.

– Reflexe – co bylo nápadité, co si žáci zapamatovali, co je překvapilo.

Další produkty od autora Učím příro.země

291857
Biologie
6., 7., 8., 9.
Přípravy hodiny/lekce
Konkrétně toto zadání a tyto materiály využívám v zeměpisu k tématu regiony Asie – 7. ročník ZŠ. Materiály lze ale
60.00 Kč
774132
Biologie
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Přehled učiva
Materiál je určen pro 9. ročníky na 2. stupni ZŠ do hodin přírodopisu. Cílem materiálu je upevnění úvodu k tématu
45.00 Kč
773463
Zeměpis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je určen pro 7. ročníky na 2. stupni ZŠ do hodin zeměpisu. Cílem materiálu je seznámit žáky s 10 problémy, se
80.00 Kč
581833
Biologie
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je určen pro 8. ročníky na 2. stupni ZŠ do hodin přírodopisu. Cílem materiálu je upevnění a procvičení tématu
70.00 Kč
Tvoje země – tvoje hádanka: projekt k regionální geografii Asie Tvoje země – tvoje hádanka: projekt k regionální geografii Asie
Tvoř, hádej, uč se! Originální projekt na 4 hodiny, který propojí zeměpis, výtvarku a čtení s porozuměním. Žáci tvoří hádanky o asijských státech, hádají výtvory spolužáků a u toho se (ne)vědomě učí regiony Asie. Stačí vytisknout a začít.Pro koho je materiál určen?Materiál je určen pro 7. ročníky ZŠ do hodin zeměpisu, konkrétně při výuce regionální geografie Asie. Vhodný je pro běžnou výuku i jako projektová práce nebo mezipředmětové propojení se výtvarnou výchovou. Aktivita rozvíjí čtení s porozuměním, práci s informacemi, kreativitu i pozorovací dovednosti. Je ideální pro samostatnou práci žáků, ale funguje i při skupinové spolupráci.Cíl a přínos materiálu:Cílem je, aby si žáci aktivní a zábavnou formou osvojili základní informace o státech Asie – hlavní města, přírodní a kulturní znaky, jídla, oděvy, písmo, tradice a zvířata. Materiál podporuje zážitkové učení, tvořivé myšlení, a zároveň opakuje důležité učivo formou výstavy, poznávačky a diskuze.Součástí materiálu je:26 textů o asijských státechzadání pro žákypracovní list s tabulkou pro výstavu a poznávačkukompletní metodika pro učiteleJak s materiálem pracovat?Hodina 1–2: Tvorba výkresů– Žáci si vylosují stát a obdrží krátký text.– Pracují samostatně, vyhledávají si doplňující informace a tvoří výkres na formát A4, který má za cíl představit stát bez jeho názvu.– Obrázek musí obsahovat hlavní město, může obsahovat typická jídla, přírodu, jazyk, památky, oblečení, obrys státu, vlajku (bez nápisu) atd.– Na zadní stranu napíší pouze číslo a název státu.Hodina 3: Výstava a poznávačka– Výkresy se rozloží nebo vyvěsí.– Žáci se pohybují po třídě, zapisují své tipy do pracovní tabulky a snaží se podle výtvarných znaků uhodnout, o jakou zemi se jedná.– Vyplňují také sloupec s hlavním městem a tím, co jim pomohlo.Hodina 4: Kontrola a diskuze– Postupná kontrola všech výkresů podle čísel.– Společné odhalování správných států.– Reflexe – co bylo nápadité, co si žáci zapamatovali, co je překvapilo.
UUCZ-876496
Zeměpis>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
60.00