Angličtina: Vánoční RISKUJ

Ročník:
Téma:
Počet stran:
11
Velikost: 339.57 KB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 11. 2023
Sdílet:

Úspěšná aktivita do vánočních hodin, která "chytí" všechny!

Materiál obsahuje: 5 kategorií, každá má 7 otázek odstupňovaných podle obtížnosti

Nejlepší ukázka zde ve videu: https://www.loom.com/share/99626020c10e46f8a14276cb90545b79

  • studenti soutěží (ideálně) ve skupinkách a jakoby "o peníze" - to dodává hře náboj
  • lze hrát i v menších skupinách, stačí už dva studenti, kteří hrajou proti sobě
  • všichni během celé aktivity dávají pozor, protože hra může mít rychlý zvrat - když studenti neuhodnou otázku, kterou si vybrali, body se jim odečítají, otázka zůstává nezodpovězená a stále k dispozici, takže se vyplatí dávat pozor na to, co už říkali ostatní
  • aktivita trénuje poslech a porozumění a podporuje týmovou spolupráci

Postup:

  • Studenti se rozdělí do skupinek (ideálně 3 skupinky po max. 5 studentech, aby se často střídali. Na náhodné rozdělení do skupinek můžete použít kartičky, které jsou součástí tohoto materiálu. Skupinky si mohou i vymyslet jména týmů.
  • Učitel mezitím na interaktivní tabuli promítne obrazovku s částkami nebo magnety přichytí jednotlivá témata s částkami na tabuli.
  • Skupinka, která začíná, si vybere jakoukoli otázku - téma a částku. Menší částky jsou lehčí otázky, vyšší částky těžší otázky. Pokud řeknou správnou odpověď (v nějakém limitu, např. minuta - je vhodné se o otázce v týmu radit, ideálně anglicky), učitel týmu připíše body (určitě doporučuji je automaticky sčítat/odečítat, ať je vždy vidět aktuální skóre). Pokud neuhodnou, body se odečítají - týmy tak snadnou mohou být v mínusu. Můžete vtipně poznamenat, že to musí na konci hry zaplatit. :-)
  • Otázka, která byla odpovězena dobře, se škrtne. Pokud nezazněla správná odpověď, otázka zůstává (pro ostatní týmy je tedy výhodně hru sledovat celou dobu a poslouchat otázky a odpovědi jiných týmů - můžou na tom "vydělat"). Nesmí si ale zapisovat, kde byla jaká otázka a jaká špatná odpověď už zazněla - můžou si to jen pamatovat. Zároveň samozřejmě není povoleno používání mobilů ke googlení odpovědí - tedy mobily celou dobu nesmí nikdo mít v ruce.
  • Na řadě je další tým a vše se opakuje - buď do uplynutí stanoveného času (nemusí se projít všechny otázky, každý tým ale má stejný počet kol), nebo až se vybere vše.
  • Žolíci - můžete a nemusíte využít - jsou popsané na stránce s kartami žolíků. Dřív než tým vybere otázku, může uplatnit žolíka, pokud ho má k dispozici - tato otázka pak tedy bude mít dvojnásobnou hodnotu. Tím se může hra velmi rychle zvrátit :-)

Další produkty od autora Jana Čtveráčková - FUNGLICKY

387916
Anglický jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Zábavná a oblíbená aktivita. Nejdříve studenti vyplní náhodná slovíčka (podle návodu, např. pocit, jídlo, číslo atd.), pak seznam přiloží k druhému listu a dostanou vtipný až absurdní výsledek :-) Tento materiál obsahuje DVĚ různé aktivity.
45.00 Kč
579450
Anglický jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Příběh psaný anglicky (se slovíčky přeloženými na každé straně) začíná jako obyčejný den. Vzbudíte se doma... vtom ale u
240.00 Kč
435006
Anglický jazyk
8., 9., SŠ
Kalendář pro děti
Trhací adventní kalendář s vtipnými anglickými hláškami o Vánocích Kalendář vytiskněte oboustranně, na jedné straně tak
0.00 Kč
Angličtina: Vánoční RISKUJ Angličtina: Vánoční RISKUJ
Úspěšná aktivita do vánočních hodin, která "chytí" všechny! Materiál obsahuje: 5 kategorií, každá má 7 otázek odstupňovaných podle obtížnosti Nejlepší ukázka zde ve videu: https://www.loom.com/share/99626020c10e46f8a14276cb90545b79 studenti soutěží (ideálně) ve skupinkách a jakoby "o peníze" - to dodává hře náboj lze hrát i v menších skupinách, stačí už dva studenti, kteří hrajou proti sobě všichni během celé aktivity dávají pozor, protože hra může mít rychlý zvrat - když studenti neuhodnou otázku, kterou si vybrali, body se jim odečítají, otázka zůstává nezodpovězená a stále k dispozici, takže se vyplatí dávat pozor na to, co už říkali ostatní aktivita trénuje poslech a porozumění a podporuje týmovou spolupráci Postup: Studenti se rozdělí do skupinek (ideálně 3 skupinky po max. 5 studentech, aby se často střídali. Na náhodné rozdělení do skupinek můžete použít kartičky, které jsou součástí tohoto materiálu. Skupinky si mohou i vymyslet jména týmů. Učitel mezitím na interaktivní tabuli promítne obrazovku s částkami nebo magnety přichytí jednotlivá témata s částkami na tabuli. Skupinka, která začíná, si vybere jakoukoli otázku - téma a částku. Menší částky jsou lehčí otázky, vyšší částky těžší otázky. Pokud řeknou správnou odpověď (v nějakém limitu, např. minuta - je vhodné se o otázce v týmu radit, ideálně anglicky), učitel týmu připíše body (určitě doporučuji je automaticky sčítat/odečítat, ať je vždy vidět aktuální skóre). Pokud neuhodnou, body se odečítají - týmy tak snadnou mohou být v mínusu. Můžete vtipně poznamenat, že to musí na konci hry zaplatit. :-) Otázka, která byla odpovězena dobře, se škrtne. Pokud nezazněla správná odpověď, otázka zůstává (pro ostatní týmy je tedy výhodně hru sledovat celou dobu a poslouchat otázky a odpovědi jiných týmů - můžou na tom "vydělat"). Nesmí si ale zapisovat, kde byla jaká otázka a jaká špatná odpověď už zazněla - můžou si to jen pamatovat. Zároveň samozřejmě není povoleno používání mobilů ke googlení odpovědí - tedy mobily celou dobu nesmí nikdo mít v ruce. Na řadě je další tým a vše se opakuje - buď do uplynutí stanoveného času (nemusí se projít všechny otázky, každý tým ale má stejný počet kol), nebo až se vybere vše. Žolíci - můžete a nemusíte využít - jsou popsané na stránce s kartami žolíků. Dřív než tým vybere otázku, může uplatnit žolíka, pokud ho má k dispozici - tato otázka pak tedy bude mít dvojnásobnou hodnotu. Tím se může hra velmi rychle zvrátit :-)
UUCZ-422976
Anglický jazyk>CLIL>Cizí jazyky>Didaktické hry>AZ-kvíz>8.>9.>SŠ>Vánoce
90.00