- Obsah:
- 4 herní plány na hru s magnety:
- 2x krátká přídavná jména (Čj a Aj),
- 2x dlouhá + nepravidelná přídavná jména (Čj a Aj)
- 4 herní plány na hru Back and Forth:
- 2x krátká přídavná jména
- 2x dlouhá a nepravidelná přídavná jména
Magnety:
- materiál obsahuje 4 herní plány:
- 2x krátká přídavná jména Aj a Čj verze
- 2x dlouhá a nepravidelná přídavná jména Aj a Čj verze
- Před hrou:
- Vytisknout a zalaminovat
- Zakoupit si Magnetické kameny/šachy - např. Allegro 140 Kč + poštovné
- Vlastní hra:
- Žáci se rozdělí do dvojic, lze hrát i ve trojicích.
- První žák položí magnetický kámen na přídavné jméno a vystupňuje ho - např. krátký - short - shorter - the shortest nebo important - more important - the most important
- Pokud řekne správně všechny tři tvary a kámen zůstane ležet, hraje další žák.
- Další žák si vybere přídavné jméno, které nejdále od všech dalších kamenů a zase řekne všechny tři tvary, např. good - better - the best
- Pokud nezná správnou odpověď, kámen nesmí položit na dané přídavné jméno.
- Pokud se kameny secvaknou dohromady, žák, který položil kámen jako poslední, si je bere.
- Cílem hry je zbavit se všech kamenů a procvičit sloveso stupňování přídavných jmen.
Back and Forth:
- materiál obsahuje 4 herní plány:
- 2x krátká přídavná jména Aj
- 2x dlouhá a nepravidelná přídavná jména
- Před hrou:
- Vytisknout a zalaminovat
- Připravit si kostku a figurku (pro každou dvojici)
- Hra je určena pro dvojice.
- Hraje se pouze s jednou figurkou, která se položí na start uprostřed herního pole a s kostkou.
- Žáci si sednou naproti sobě a střihnou si o to, kdo začne. Ten, kdo vyhrál, hodí kostkou a posune se o tolik polí směrem od sebe, na tomto políčku přečte přídavné jméno a vystupňuje ho - např. long - longer - the longest
- Pokud to je správně, na políčku setrvá, pokud ne, vrací se na výchozí políčko.
- Poté hraje druhý žák, hodí kostkou a posune se o tolik polí směrem od sebe, na tomto políčku přečte přídavné jméno a také jej vystupňuje - např. bad - worse - the worst
- Pokud to je správně, na políčku setrvá, pokud ne, vrací se na výchozí políčko. (Po hození čísla 6 se znovu NEháže).
- Žáci si navzájem kontrolují své odpovědi.
- Cílem hry je dojít na políčko FINISH na vzdálené straně.