Aktivita pro práci ve dvojici. Každý žák má svůj list. Střídavě si popisují místnosti a jejich umístění. Hledají rozdíly mezi jednotlivými listy. Ty si můžou do svého plánku vyznačit. Lze pracovat i samostatně, kdy žák pouze popisuje, co kde je. Pro každé patro jsou vypracovány dvě varianty - pro žáka A a B.
Další variantou práce s materiálem je popis směrů. Např. Popiš cestu cestu novému spolužákovi z učebny anglického jazyka v prvním patře do hudebny v patře druhém apod.
Žáci si procvičují vazbu there is/are, slovní zásobu - místnosti ve škole, předložky, směry.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Materiál rozvíjí dle RVP:
- CJ-5-2-02 sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat Č
- CJ-5-2-03 odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
Klíčové kompetence:
- Kompetence komunikativní – naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje
- Kompetence sociální a personální – přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají