Aktivita je vhodná pro žáky 6.-9. tříd (od doby, kdy se začínáte učit nepravidelná slovesa, pak lze využít k opakování a procvičování). Aktivita slouží nejen k procvičení, ale také k relaxaci. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Rozvíjí klíčové kompetence podle RVP ZV - komunikativní, k učení, k řešení problémů, pracovní. Cílem je procvičování a upevňování učiva ZŠ, další informace k výukovému materiálu jsou uvedeny níže.
Aktivita je vhodná pro skupiny, které jsou temperamentnější a je výzva je zklidnit. Doporučuji zařadit po skupinové aktivitě na zklidnění žáků.
Aktivitu můžeme využít na:
1) Seznámení se s nepravidelnými slovesy – žáci dostanou pracovní list a snaží se podle podobnosti sloves najít trojice (např. break – broke – broken), trojici vybarví stejnou barvou a hledají další (vybarví jinou barvou). Další možnost je zapisovat si nalezené a vybarvené trojice na volný papír nebo do sešitu (pokud máte zavedený).
Poté si žáci zkontrolují dle klíče, který můžete umístit například na volný stůl nebo promítnout na tabuli.
Poté následuje reflexe, jak se jim slovesa hledala, podle čeho postupovali, na co přišli, co objevili, v čem chybovali atd.
2) Opakování nepravidelných sloves – žáci dle svých znalostí hledají trojice (např. break – broke – broken) a vybarví stejnou barvou a hledají další. Nalezená slovesa si mohou napsat do sešitu (pokud máte zavedený) nebo na volný papír.
Poté si zkontrolují dle klíče, který můžete umístit například na volný stůl nebo promítnout na tabuli.