Materiál je určen do výuky anglického jazyka na prvním stupni, předevšim v prvním roce s angličtinou.
Pokrokové mapy lze využít několika způsoby. Můžeme je používat jako vybarvovací a doplňovací pracovní listy v průběhu výuky. Jejich primárním cílem je však sledovat pokrok ve výuce.
Jak použít pokrokovou mapu?
1) Pokrokovou mapu vytisknu každému žákovi, než začnu s lekcí / tématem, nechám děti, aby si vybarvily / doplnily políčka, která už teď znají, a to pouze do té míry, do jaké jsou si v nich jisté. Tzn. pokud slovíčko znám, ale není to 100% znalost, nevybarvím políčko úplně, ale nechám část bílou. Cílem je na konci lekce mít všechna políčka barevná.
2) V průběhu / na konci lekce s dětmi mapy dovybarvíme. Opět podle pravdy, jak se v daném tématu dítě cítí a jak si je v látce jisté.
Pokud děti s pokrokovými mapami a sebereflekčními technikami nejsou zvyklé pracovat, je třeba jim nejdříve vysvětlit princip a jak s materiálem mají pracovat. A také, co jim to přinese.
Materiál obsahuje:
pdf soubor s pokrokovými mapami
návod na práci s jednotlivými mapami
Materiál využijete v prvním roce a druhém roce, kdy se děti poprvé setkávají s anglickým jazykem. Krásně si na něm samy zhodnotí, na jaké úrovni v konkrétních tématech jsou. Materiál můžete také používat s učebnicí Happy Street 1.
Lze vytisknout jako brožuru.