Přiřazovačky jsou super pomůckou pro rychlé procvičení nové slovní zásoby nebo připomenutí té staré (např. po prázdninách).
Vedle flashcards jsou přiřazovačky mnou nejdéle využívanou parádní (a přitom jednoduchou a skladnou) pomůckou pro rychlé procvičení nové slovní zásoby nebo zopakování/připomenutí té staré (např. po prázdninách). Ještě nikdy se mi nestalo, že by práce s nimi někoho nebavila – děti by je chtěly skládat pořád!
S materiálem lze pracovat několika způsoby:
1. Vše rozdělte na jednotlivé kartičky, které budou mít děti za úkol seskládat do správných dvojic.
2. Nastříhejte kartičky se slovy, ale část s obrázky nechejte vcelku (s bílým prostorem okolo, nebo bez něj). Takto vzniknou pruhy s obrázky, ke kterým děti přikládají slova. Můžete připravit i naopak (nastříhat kartičky s obrázky a slova nechat v pruzích). Volné kartičky pak lze využít i jiným způsobem – předem si tedy promyslete, které využijete více v rozdělené verzi.
My používáme druhou variantu – příprava, skládání i úklid jsou tak rychlejší.
Po třídě vždy uděláme několik stanovišť (skládáme na koberci, ale můžete využít i lavice) a děti se po kontrole (a případné zpětné vazbě) prostřídají.
- Děti mohou skládat jednotlivě, ve dvojicích či menších skupinách.
- Využívám i pro rychlíky, kteří už mají jinou práci hotovou dříve než ostatní.
- Díky velkým písmenům jsou kartičky vhodné i pro první seznámení s psanou formou slov (využívám též s prvňáčky a některými školkáčky, kteří již danou slovní zásobu znají v mluvené formě).
TIP 1: Jednotlivé sady uchovávám v šanonech ve složkách s drukem.
TIP 2: Tiskem 4 stran na list získáte pěkný přehled, který můžete použít jako úvodní stranu složky nebo jako řešení pro samostatnou kontrolu.
Tato sada obsahuje:
I, YOU, HE, SHE
IT, WE, YOU, THEY
MY, YOUR, HIS, HER
ITS, OUR, YOUR, THEIR
Můžete si vybrat ze 4 vzhledů karet:
- s barevným pozadím
- s barevným rámečkem
- s černým rámečkem
- černobílé – ty můžete rozdat dětem k vymalování a domácímu procvičování
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ, a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů v oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Cílem je osvojení anglických zájmen v písemné a mluvené formě. S materiálem lze pracovat skupinově, ve dvojicích i individuálně. Brožura obsahuje omalovánky se všemi dvojicemi, které lze využít vcelku (jako přehled pro žáky) nebo nastříhat na kartičky (pro domácí opakování).