TIP: Při více kopiích si na zadní stranu karet před zalaminováním udělejte stejné značky, ať se vám karty nepomíchají.
Použití:
a) Každý hráč (2 a více) dostane jednu kartu. Zbytek se položí mezi hráče obrázky nahoru. Kdo spatří a pojmenuje symbol, který je na jeho kartě i na kartě navrchu balíčku, vezme si danou kartu z balíčku. Vyhrává ten, kdo získal nejvíce karet.
b) Rozdají se všechny karty kromě jedné, která se dá doprostřed. Pokud mají žáci stejný symbol jako na kartičce na stole, rychle ji vyloží na stůl. Vyhrává ten, kdo se jako první zbaví všech karet.
c) Každý žák dostane jednu kartu. Zbytek balíčku se dá do středu stolu. Žáci hledají stejný symbol mezi vyloženou a spolužákovou kartou. Když žák symbol nalezne, dá vyloženou kartu na kartu spolužáka. Hra končí dobráním balíčku a žák s nejméně kartami vyhrává.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k:
- CJ-5-3-02p rozumí slovům, se kterými se v rámci tematických okruhů opakovaně setkal (zejména má-li k dispozici vizuální oporu)
- rozvíjení pozitivního vztahu k mnohojazyčnosti a respektování kulturní rozmanitosti