Pro koho je materiál určen?
- ZŠ (6.–9. třída)
- nižší ročníky víceletých gymnázií
- 1.–2. ročníky SŠ
- Inkluzivní třídy s žáky různé úrovně
- studenty, kteří si potřebují ujasnit rozdíly mezi WILL a GOING TO
- ideální i na suplované hodiny nebo projektové dny
- jazyková úroveň A2–B1
Jak pracovat s tímto materiálem?
Plakát s vysvětlením pravidel (WILL / GOING TO)
- Plakát slouží jako přehledné vizuální shrnutí pravidel, které žákům pomůže při práci s budoucím časem.
Karty s otázkami a odpověďmi (kontrolní karty)
- Aktivita obsahuje 30 karet, které podporují správné rozlišování mezi použitím WILL a GOING TO.
- Na jedné straně karty je otázka, která stimuluje konverzaci nebo situaci.
- Na druhé straně karty je příklad odpovědi, kterou může žák použít jako inspiraci.
Konverzační karty
- Aktivita obsahuje 40 karet, které slouží k aktivní konverzaci a procvičení v reálných mini-situacích.
- Doporučený postup:
- Žáci se rozdělí do dvojic nebo malých skupin.
- Každý si vylosuje několik karet (můžete určit konkrétní počet v závislosti na počtu žáků ve třídě).
- Ve skupinách/dvojicích se střídají v odpovídání na otázky celými větami.
- Cílem je, aby žáci aktivně konverzovali v angličtině, používali správně WILL nebo GOING TO a přirozeně reagovali v různých situacích.
- Aktivita podporuje ukotvení rozdílů mezi oběma časy a motivuje žáky ke spontánní komunikaci.
- Varianta pro pokročilejší: Po zodpovězení otázky mohou žáci vymyslet další otázku nebo rozvinout konverzaci.
- Herní verze: Karty lze využít jako hru na sbírání bodů – za každou správnou odpověď dostanou bod.
✏️ Pracovní listy s řešením
- Slouží k procvičení a upevnění látky.
- Postup:
- Každý žák obdrží svůj pracovní list, který samostatně vyplní.
- Po vyplnění může učitel zvolit způsob kontroly odpovědí:
- žák si zkontroluje odpovědi sám podle přiloženého řešení,
- ve dvojici s partnerem (navzájem si zkontrolují a vysvětlí chyby),
- nebo při společné kontrole ve třídě pod vedením učitele.
- Doporučení:
- Pracovní listy lze využít i jako domácí úkol nebo rychlé opakování na začátku hodiny.
- Pokud mají žáci možnost srovnávat odpovědi, lépe si uvědomí pravidla a chyby.
















