Materiál obsahuje 50 KONVERZAČNÍCH kartiček. Na každé kartičce jsou uvedeny vždy 2 možnosti, z kterých si student vybírá - WHAT WOULD YOU RATHER.
Kartičky je možno využít při hodinách konverzace pro samostatnou či skupinovou práci od mírně pokročilých až po pokročilé studenty. Jsou vhodné i pro použití venku, jelikož jsou lehké a skladné.
Kartičky využívám ve své výuce velice často a velmi ráda. Většinou i málomluvní studenti, se pomocí konverzačních kartiček, rozmluví. Výhodou je, že student danou otázku pouze neslyší, ale může danou otázku vidět i v psané formě a to podporuje jeho sebevědomí v tom, že chápe otázku dobře a cítí se tím pádem jistější i při její odpovědi.
Kartičky mohou být použity pro různé aktivity ve třídě:
1. Pair Work – Ask & Answer
Student A vytáhne kartičku a přečte otázku partnerovi. Student B odpoví a vysvětlí proč.
2. Group Debate
Vyberte 1 otázku pro celou skupinu. Studenti se rozdělí podle své volby a každá skupina argumentuje pro svou volbu. Tato aktivita je skvělá pro rozvoj argumentace a mluvení ve větách a otázkách.
3. Board Game + Dice
Rozmístěte kartičky na hrací plochu (nebo použijte kruh z kartiček). Studenti hází kostkou a posunou se o daný počet polí. Kartu otočí a odpoví na otázku na dané kartě.
4. Writing Extension
Po ústní části nechte studenty napsat krátký odstavec na otázku z karty: What would you rather do and why?
Toto se může hodit jako domácí úkol nebo „early finisher“ aktivita.
5. Stand Up – Move Around
Ukažte otázku všem studentům. Studenti se postaví podle své odpovědi na dvě různé strany třídy. Vzniknou skupinky podle volby, diskutují spolu 1–2 minuty. Poté někdo shrne argumenty své skupiny.
6. Guessing Game
Jeden student si přečte otázku, tajně si vybere odpověď. Ostatní hádají, co si vybral a zdůvodňují proč si to myslí. Skvělé na trénink „I think you would rather… because…“
7. Role Play
Vyberte otázku a nechte studenty představit si jinou identitu (např. prezident, sportovec, dítě). Odpovídají, jak by si vybral daný člověk – zábavné a rozvíjí kreativitu.
8. Class Survey
Vyberte 3–5 otázek a nechte studenty udělat miniprůzkum ve třídě. Dotazují spolužáky, zaznamenávají odpovědi a následně pak vytvoří krátký report (ústně nebo písemně).