BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou - Úvod do učiva přírodopisu

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
41
Velikost: 4.97 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 7. 2025
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 21 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do tajenky žáci napíšou písmeno, které je uvedeno u správného řešení úlohy. 

Sada obsahuje:

21 karet k tisku (1, 2 nebo 4 karty na stránku)

list s prázdnou tajenkou k doplnění (3x na stránce)

list s vyřešenou tajenkou + pokynem k „úloze navíc“

průvodní list - návod

 

Témata: buňka, viry, bakterie, sinice a řasy, vztahy mezi organismy, fotosyntéza a dýchání, vývoj života

Materiál odpovídá svým obsahem základním poznatkům z učebnice Nová škola – Přírodopis 6 – Úvod do učiva přírodopisu (čtvrté vydání).

Materiál neobsahuje téma houby – jsou v samostatném kvízu.

 

Možnosti použití:

  1. Materiál doporučuji vytisknout, případně zalaminovat (lze používat opakovaně) nebo rozstříhat (dle vámi zvolené velikosti karet).
  2. Lze vytisknout také na již použité papíry „na druhou, čistou stranu“.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozmístěte karty po učebně, chodbě, školní zahradě, hřišti apod. (lze využít jako venkovní aktivitu).
  2. Rozdělte žáky do skupin (mohou pracovat i samostatně).
  3. Každá karta je očíslovaná. Žáci tedy nemusí řešit úlohy postupně, ale mohou začít libovolným číslem.
  4. Po správném vyřešení všech úloh žáci získají tajenku. Kdo by měl hotovo dříve, může vyhledat na internetu informace o tajence (je třeba mít k dispozici mobil s internetovým připojením, případně školní tablety, PC, chromebooky apod.).
  5. Nezapomeňte na případnou kontrolu a zpětnou vazbu k úlohám.

Přínos materiálu:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce a komunikace mezi žáky.
  3. Díky možnosti samokontroly žáků (zda tajenka „dává smysl“) rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
  4. V případě vyhledávání informací o tajence drobné zapojení digitálních technologií do výuky a porozumění textu.

 

Zdroj obrázku: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pleurococcus_a1.JPG

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

263379
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení úprav výrazů (mnohočlenů) pomocí násobení
31.00 Kč
640743
Matematika
4., 5., 7.
Didaktické hry
Výukový materiál obsahuje 40 karet (+ 10 navíc). Na přední straně karty je uvedeno zadání. Na druhé straně karty je
45.00 Kč
515969
Matematika
2., 3.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má…? – Velikonoční SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100 Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na pamětné
45.00 Kč
377442
Matematika
3., 4., 5.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na násobení přirozených čísel do
26.00 Kč
BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou - Úvod do učiva přírodopisu BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou - Úvod do učiva přírodopisu
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 21 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do tajenky žáci napíšou písmeno, které je uvedeno u správného řešení úlohy. Sada obsahuje:21 karet k tisku (1, 2 nebo 4 karty na stránku)list s prázdnou tajenkou k doplnění (3x na stránce)list s vyřešenou tajenkou + pokynem k „úloze navíc“průvodní list - návod Témata: buňka, viry, bakterie, sinice a řasy, vztahy mezi organismy, fotosyntéza a dýchání, vývoj životaMateriál odpovídá svým obsahem základním poznatkům z učebnice Nová škola – Přírodopis 6 – Úvod do učiva přírodopisu (čtvrté vydání).Materiál neobsahuje téma houby – jsou v samostatném kvízu. Možnosti použití:Materiál doporučuji vytisknout, případně zalaminovat (lze používat opakovaně) nebo rozstříhat (dle vámi zvolené velikosti karet).Lze vytisknout také na již použité papíry „na druhou, čistou stranu“.Jak s materiálem pracovat:Rozmístěte karty po učebně, chodbě, školní zahradě, hřišti apod. (lze využít jako venkovní aktivitu).Rozdělte žáky do skupin (mohou pracovat i samostatně). Každá karta je očíslovaná. Žáci tedy nemusí řešit úlohy postupně, ale mohou začít libovolným číslem.Po správném vyřešení všech úloh žáci získají tajenku. Kdo by měl hotovo dříve, může vyhledat na internetu informace o tajence (je třeba mít k dispozici mobil s internetovým připojením, případně školní tablety, PC, chromebooky apod.).Nezapomeňte na případnou kontrolu a zpětnou vazbu k úlohám.Přínos materiálu:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce a komunikace mezi žáky.Díky možnosti samokontroly žáků (zda tajenka „dává smysl“) rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.V případě vyhledávání informací o tajence drobné zapojení digitálních technologií do výuky a porozumění textu. Zdroj obrázku: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pleurococcus_a1.JPG
UUCZ-913356
Biologie>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>6.
45.00