BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou - Úvod do učiva přírodopisu

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
41
Velikost: 4.97 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 7. 2025
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 21 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do tajenky žáci napíšou písmeno, které je uvedeno u správného řešení úlohy. 

Sada obsahuje:

21 karet k tisku (1, 2 nebo 4 karty na stránku)

list s prázdnou tajenkou k doplnění (3x na stránce)

list s vyřešenou tajenkou + pokynem k „úloze navíc“

průvodní list - návod

 

Témata: buňka, viry, bakterie, sinice a řasy, vztahy mezi organismy, fotosyntéza a dýchání, vývoj života

Materiál odpovídá svým obsahem základním poznatkům z učebnice Nová škola – Přírodopis 6 – Úvod do učiva přírodopisu (čtvrté vydání).

Materiál neobsahuje téma houby – jsou v samostatném kvízu.

 

Možnosti použití:

  1. Materiál doporučuji vytisknout, případně zalaminovat (lze používat opakovaně) nebo rozstříhat (dle vámi zvolené velikosti karet).
  2. Lze vytisknout také na již použité papíry „na druhou, čistou stranu“.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozmístěte karty po učebně, chodbě, školní zahradě, hřišti apod. (lze využít jako venkovní aktivitu).
  2. Rozdělte žáky do skupin (mohou pracovat i samostatně).
  3. Každá karta je očíslovaná. Žáci tedy nemusí řešit úlohy postupně, ale mohou začít libovolným číslem.
  4. Po správném vyřešení všech úloh žáci získají tajenku. Kdo by měl hotovo dříve, může vyhledat na internetu informace o tajence (je třeba mít k dispozici mobil s internetovým připojením, případně školní tablety, PC, chromebooky apod.).
  5. Nezapomeňte na případnou kontrolu a zpětnou vazbu k úlohám.

Přínos materiálu:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce a komunikace mezi žáky.
  3. Díky možnosti samokontroly žáků (zda tajenka „dává smysl“) rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
  4. V případě vyhledávání informací o tajence drobné zapojení digitálních technologií do výuky a porozumění textu.

 

Zdroj obrázku: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pleurococcus_a1.JPG

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

727900
Matematika
5., 7.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na vyjádření části celku pomocí
28.00 Kč
271488
Matematika
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s výrazy. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na úpravy výrazů pomocí
27.00 Kč
530408
Matematika
4., 5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou – ZÁKLADNÍ POČETNÍ OPERACE DO 1000 – sčítání, odčítání, násobení a dělení Popis aktivity
44.00 Kč
688219
Matematika
2., 3.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s příklady. Karty obsahují 26 různých příkladů na procvičení sčítání a
25.00 Kč
BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou - Úvod do učiva přírodopisu BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou - Úvod do učiva přírodopisu
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 21 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do tajenky žáci napíšou písmeno, které je uvedeno u správného řešení úlohy. Sada obsahuje:21 karet k tisku (1, 2 nebo 4 karty na stránku)list s prázdnou tajenkou k doplnění (3x na stránce)list s vyřešenou tajenkou + pokynem k „úloze navíc“průvodní list - návod Témata: buňka, viry, bakterie, sinice a řasy, vztahy mezi organismy, fotosyntéza a dýchání, vývoj životaMateriál odpovídá svým obsahem základním poznatkům z učebnice Nová škola – Přírodopis 6 – Úvod do učiva přírodopisu (čtvrté vydání).Materiál neobsahuje téma houby – jsou v samostatném kvízu. Možnosti použití:Materiál doporučuji vytisknout, případně zalaminovat (lze používat opakovaně) nebo rozstříhat (dle vámi zvolené velikosti karet).Lze vytisknout také na již použité papíry „na druhou, čistou stranu“.Jak s materiálem pracovat:Rozmístěte karty po učebně, chodbě, školní zahradě, hřišti apod. (lze využít jako venkovní aktivitu).Rozdělte žáky do skupin (mohou pracovat i samostatně). Každá karta je očíslovaná. Žáci tedy nemusí řešit úlohy postupně, ale mohou začít libovolným číslem.Po správném vyřešení všech úloh žáci získají tajenku. Kdo by měl hotovo dříve, může vyhledat na internetu informace o tajence (je třeba mít k dispozici mobil s internetovým připojením, případně školní tablety, PC, chromebooky apod.).Nezapomeňte na případnou kontrolu a zpětnou vazbu k úlohám.Přínos materiálu:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce a komunikace mezi žáky.Díky možnosti samokontroly žáků (zda tajenka „dává smysl“) rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.V případě vyhledávání informací o tajence drobné zapojení digitálních technologií do výuky a porozumění textu. Zdroj obrázku: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pleurococcus_a1.JPG
UUCZ-913356
Biologie>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>6.
45.00