Obsah materiálu
- Edukativní příběh o kapičce Klárce, který dětem vysvětluje koloběh vody v přírodě, význam vody pro život a důležitost její ochrany
- Pracovní list zaměřený na čtení s porozuměním, kde děti určují pravdivost tvrzení o příběhu
- Sadu sedmi vodních výzev "Výzva vodního průzkumníka" motivujících k úspoře vody v každodenním životě
- Omalovánky s motivem kapičky Klárky (formát A5, dvě na jedné A4 stránce)
- Materiál je dostupný v barevné i černobílé verzi
Jak materiál použít
- Práce s příběhem: Začněte přečtením příběhu o kapičce Klárce. Během čtení nebo po něm můžete s dětmi diskutovat o významu vody, jejím koloběhu a o tom, jak ji chránit.
- Pracovní list: Po přečtení příběhu rozdejte dětem pracovní list s tvrzeními o příběhu. Úkolem dětí je označit, zda jsou tvrzení pravdivá či nepravdivá, čímž si procvičí pozornost a porozumění textu.
- Vodní výzvy: Představte dětem sadu vodních výzev, které mohou plnit doma. Tyto aktivity prakticky zapojují děti i jejich rodiny do šetření vodou (měření spotřeby vody, používání vody efektivnějším způsobem atd.). Za splněné výzvy si děti mohou vybarvit vodní kapky.
- Omalovánky: Na závěr nebo jako doplňkovou aktivitu rozdejte dětem omalovánky s kapičkou Klárkou, které podpoří vztah k tématu a poskytnou prostor pro kreativit
Materiál je ideální pro použití při příležitosti Dne vody (22. března), ale hodí se také jako součást výuky o ekologii, přírodních jevech nebo ochraně životního prostředí během celého roku.