Materiál lze požít v hodinách čtení nebo při slohové výchově. Je možné je použít individuálně nebo i při skupinové práci.
Děti si nejprve přečtou úvodní příběh o narozeninové oslavě a ztracených dortových svíčkách.
Pak si pořádně prohlédnou obrázek.
Pomocí indicií a obrázku hledají správnou cestu k nalezení svíček.
Začnou u správného domu, kde bydlí Ondra s rodiči. Pak podle nápovědy u indicie č.3 postupují dál (musí najít správnou kytku) - 9.
Čísla a písmena u očíslovaných indicií si mohou zapisovat do odpovědní tabulky.
Postup - podle indicií (čísel) : 3 - 9 - 6 - 13 - 18 - 7 - 8 - 16 - 14
O - S - L - A - V - E - N - E - C
Některé indicie jsou falešné. Na to děti musí přijít samy.
V další části děti mohou vymýšlet, jak příběh mohl skončit. Kdo vlastně dal svíčky z dortu do košíku pod jahody?
Svůj příběh mohou také napsat.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.