Cílem materiálu je procvičit si znalosti z ekologie, ochrany životního prostředí a rozvoj kritického myšlení i tvořivého psaní formou pracovních listů.
Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/či čtenářské dílny nebo v hodinách prvouky či jako součást projektového dne na téma DEN ZEMĚ.
Každý žák obdrží výsledkovou kartu, do které si zapisuje písmena u správné odpovědi. Aktivitu lze využít i venku, v lese či školní zahradě. Není důležité, u které karty žák začíná. Děti si pouze musí hlídat číslo otázky do výsledkové karty. Tajenku každý zjistí po zodpovězení všech otázek. Písmena budou mít žáci promíchané. Tajenku musí složit. Můžete žákům podat nápovědu – začáteční písmeno je R. Součástí materiálu je i kontrolní tajenka RECYKLOVAT.
Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích.
Materiál obsahuje:
Po ukončení kvízu nebo zvlášť můžete navázat v hodinách ČJ / ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST pracovními listy, které jsou koncipované metodou RWCT. Nebo můžete PL využít pro rychlíky, kteří budou mít kvíz hotový mezi prvními.
Pracovní list číslo 1 – AKROSTICH. K každému písmenu ze slova dětí tvoří větu, která začíná na dané písmeno a měla by být tematicky zaměřená.
Pracovní list číslo 2 – ALFABOX. Aktivitu, kterou hrajeme na začátku i na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého slova děti zapisují slova, které souvisí s planetou Země a její ochranou či životním prostředím. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou.
Pracovní list číslo 3 – ČTENÍ S TAJENKOU. Žáci mají za úkol přečíst si věty. Ke každé větě hledají obrázek, ke kterému patří písmeno, které zapíší do sloupečku u každé věty. Po správném přečtení a zapsání všech písmen, mohou již děti vyluštit tajenku. Srovnají písmena dle čísel do rámečků. Kontrolní list je součástí.
Pracovní list číslo 4 – ŽIVOTABÁSEŇ – Já planeta.
Pracovní list číslo 5 – MYŠLENKOVÁ MAPA
Pracovní list číslo 6 – JÁ SPISOVATEL – Žák kreativně tvoří a píše vtipný příběh na dané téma.
Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat popřípadě zalaminovat. Materiál ze využít na 1. stupni ZŠ.