Edukační kvíz a pracovní listy - moře

Cílem materiálu je procvičit si znalosti z mořského života, poznávání mořských živočichů a ekosystému moře. Rozvoj kritického myšlení i tvořivého psaní formou pracovních listů. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v prvouky či jako součást projektového dne na téma MOŘE/OCEÁNY.

Každý žák obdrží výsledkovou kartu, do které si zapisuje písmena u správné odpovědi. Aktivitu lze využít  i venku, na louce, v lese či školní zahradě. Není důležité, u které karty žák začíná. Děti si pouze musí hlídat číslo otázky do výsledkové karty. Tajenku každý zjistí po zodpovězení všech otázek. Písmena budou mít žáci promíchané. Tajenku musí složit. Můžete žákům podat nápovědu – začáteční písmeno je M.  Součástí materiálu je i kontrolní tajenka MOŘEPLAVEC. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích.

 Materiál obsahuje:

20 stránek
10 barevných karet s otázkami  a 10 černobílých karet
6 pracovních listů (rozvoj kritického a logického myšlení, kreativity a rozvoj slovní zásoby, některé PL mají i řešení)
odborný text s informacemi pro žáky nebo pro učitele. V textu žáci najdou případné odpovědi k otázkám ve kvízu.
úvodní metodiku  a příklady použití materiálu

 

Po ukončení kvízu nebo zvlášť můžete navázat v hodinách ČJ / ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST pracovními listy, které jsou koncipované metodou RWCT. Nebo můžete PL využít pro rychlíky, kteří budou mít kvíz hotový mezi prvními.

Pracovní list číslo 1 – AKROSTICH. Ke každému písmenu ze slova dětí tvoří větu, která začíná na dané písmeno a měla by být tematicky zaměřená.

Pracovní list číslo 2 – ALFABOX. Aktivitu, kterou hrajeme na začátku i na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, které souvisí s mořem. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. 

Pracovní list číslo 3 – ŽIVOTABÁSEŇ –  o kterémkoliv mořském živočichovy nebo námořníkovi/mořeplavci.

Pracovní list číslo 4 – ČTENÍ S TAJENKOU - Žáci mají za úkol přečíst si věty. Ke každé větě hledají obrázek, ke kterému patří písmeno, které zapíší do sloupečku u každé věty. Po správném přečtení a zapsání všech písmen, mohou již žáci vyluštit tajenku. Srovnají písmena dle čísel do rámečků. Kontrolní list je součástí.

Pracovní list číslo 5 – MYŠLENKOVÁ MAPA na téma moře.

 

Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat popřípadě zalaminovat. Materiál ze využít na 1. i 2.stupni ZŠ.

Další produkty od autora Lučitelka

457198
Český jazyk - gramatika
2., 3.
Didaktické hry
Cílem materiálu je procvičit si stavbu slova se zaměřením na slabikotvorné souhlásky. Žáci mají za úkol přečíst si slova
39.00 Kč
742958
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Cílem materiálu je procvičit si sčítání a odčítání do 20 s přechodem desítky a 100. Cílem materiálu je procvičit si
29.00 Kč
82058
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Cílem materiálu je procvičit si ZÁBAVNOU FORMOU PRAVOPIS A VYJMENOVANÁ SLOVA PO Z. Materiál promítá učitel na tabuli či
30.00 Kč
98903
Český jazyk
3., 4.
Skládačky
Cílem materiálu je procvičit si PRAVOPIS A VYJMENOVANÁ SLOVA PO B formou činnostního učení. Materiál vytiskněte a
33.00 Kč
Edukační kvíz a pracovní listy - moře Edukační kvíz a pracovní listy - moře
Cílem materiálu je procvičit si znalosti z mořského života, poznávání mořských živočichů a ekosystému moře. Rozvoj kritického myšlení i tvořivého psaní formou pracovních listů. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v prvouky či jako součást projektového dne na téma MOŘE/OCEÁNY.Každý žák obdrží výsledkovou kartu, do které si zapisuje písmena u správné odpovědi. Aktivitu lze využít  i venku, na louce, v lese či školní zahradě. Není důležité, u které karty žák začíná. Děti si pouze musí hlídat číslo otázky do výsledkové karty. Tajenku každý zjistí po zodpovězení všech otázek. Písmena budou mít žáci promíchané. Tajenku musí složit. Můžete žákům podat nápovědu – začáteční písmeno je M.  Součástí materiálu je i kontrolní tajenka MOŘEPLAVEC. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích. Materiál obsahuje:
20 stránek
10 barevných karet s otázkami  a 10 černobílých karet
6 pracovních listů (rozvoj kritického a logického myšlení, kreativity a rozvoj slovní zásoby, některé PL mají i řešení)
odborný text s informacemi pro žáky nebo pro učitele. V textu žáci najdou případné odpovědi k otázkám ve kvízu.
úvodní metodiku  a příklady použití materiálu
 Po ukončení kvízu nebo zvlášť můžete navázat v hodinách ČJ / ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST pracovními listy, které jsou koncipované metodou RWCT. Nebo můžete PL využít pro rychlíky, kteří budou mít kvíz hotový mezi prvními.Pracovní list číslo 1 – AKROSTICH. Ke každému písmenu ze slova dětí tvoří větu, která začíná na dané písmeno a měla by být tematicky zaměřená.Pracovní list číslo 2 – ALFABOX. Aktivitu, kterou hrajeme na začátku i na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene žáci zapisují slova, které souvisí s mořem. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. Pracovní list číslo 3 – ŽIVOTABÁSEŇ –  o kterémkoliv mořském živočichovy nebo námořníkovi/mořeplavci.Pracovní list číslo 4 – ČTENÍ S TAJENKOU - Žáci mají za úkol přečíst si věty. Ke každé větě hledají obrázek, ke kterému patří písmeno, které zapíší do sloupečku u každé věty. Po správném přečtení a zapsání všech písmen, mohou již žáci vyluštit tajenku. Srovnají písmena dle čísel do rámečků. Kontrolní list je součástí.Pracovní list číslo 5 – MYŠLENKOVÁ MAPA na téma moře. Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat popřípadě zalaminovat. Materiál ze využít na 1. i 2.stupni ZŠ.
UUCZ-895180
Český jazyk - sloh>Přírodověda>Prvouka>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🏴‍☠️ Piráti, námořníci, moře>💧Voda a vodstvo>🐟 Ryby
49.00