Příběh o Mikuláši, andělovi a čertovi, který vede k rozvoji čtenářské gramotnosti, týmové spolupráce a porozumění hodnotám v příběhu.
Příprava před čtením
Každé skupině připravte sadu čtyř různých listů (části příběhu), aby každý žák ve skupině měl jiný text k přečtení.
Nakopírujte pracovní list – jednotlivcům/ do skupiny.
Rozdělte žáky do skupin po čtyřech – domovská skupina.
Samostatné čtení textu
Každý žák si samostatně přečte svou část příběhu.
Diskuze po přečtení
Žáci, kteří četli stejnou část příběhu, se potkají a společně si příběh převypráví.
Po chvíli se opět vrátí do své domovské skupiny, kde příběh převypráví svým spolužákům. Společně se poté pokusí příběh poskládat tak, jak by na sebe měly texty navazovat.
Učitel žáky povzbuzuje, aby se ptali na detaily a společně spojili jednotlivé části příběhu do celkového obrazu.
Pracovní list
Úkoly zahrnují porozumění příběhu, analýzu postav a jejich vlastností, hledání antonym, tvoření „pětilístku“ a další úkoly k zamyšlení.
Na závěr si každý může vybarvit obrázek svého příběhu.
Reflexe
Po dokončení pracovních listů mohou skupiny prezentovat své odpovědi. Na závěr vyzdvihneme hlavní myšlenku celého příběhu.