Jak Mikuláš pomocníky našel - kooperativní učení

Počet stran:
5
Velikost: 1.39 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Učitelka Irča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 8. 2025
Sdílet:

Příběh o Mikuláši, andělovi a čertovi, který vede k rozvoji čtenářské gramotnosti, týmové spolupráce a porozumění hodnotám v příběhu.

Příprava před čtením

Každé skupině připravte sadu čtyř různých listů (části příběhu), aby každý žák ve skupině měl jiný text k přečtení.

Nakopírujte pracovní list – jednotlivcům/ do skupiny.

Rozdělte žáky do skupin po čtyřech – domovská skupina.

Samostatné čtení textu

Každý žák si samostatně přečte svou část příběhu.

Diskuze po přečtení

Žáci, kteří četli stejnou část příběhu, se potkají a společně si příběh převypráví.

Po chvíli se opět vrátí do své domovské skupiny, kde příběh převypráví svým spolužákům. Společně se poté pokusí příběh poskládat tak, jak by na sebe měly texty navazovat.

Učitel žáky povzbuzuje, aby se ptali na detaily a společně spojili jednotlivé části příběhu do celkového obrazu.

Pracovní list

Úkoly zahrnují porozumění příběhu, analýzu postav a jejich vlastností, hledání antonym, tvoření „pětilístku“ a další úkoly k zamyšlení.

A. Skupina vyplní pracovní list dohromady, přičemž každý žák přispívá podle své části textu.
B. Každý žák se snaží vyplnit pracovní list podle informací, které se dozvěděl od svých spolužáků.

Na závěr si každý může vybarvit obrázek svého příběhu.

Reflexe

Po dokončení pracovních listů mohou skupiny prezentovat své odpovědi. Na závěr vyzdvihneme hlavní myšlenku celého příběhu.

Další produkty od autora Učitelka Irča

877036
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Fandíte s žáky českým hokejistům? Tento pracovní list přináší zajímavosti o šampionátu, přehled zápasů českého týmu a
0.00 Kč
774277
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3.
Ostatní
Materiál „Moje pololetí“ je určen pro žáky 1.–3. třídy k sebereflexi na konci pololetí. Cílem je pomoci dětem uvědomit
25.00 Kč
756545
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Cliparts - obrázky k využití
Sada obsahuje 37 hrnečků, které můžete využít ve svých materiálech. Obrázky jsou ve formátu PNG s transparentním pozadím
40.00 Kč
696158
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Materiál obsahuje 4 texty s podzimní tematikou. Pro mladší čtenáře jsou připravené kartičky se slovy pouze k doplnění do
35.00 Kč
Jak Mikuláš pomocníky našel - kooperativní učení Jak Mikuláš pomocníky našel - kooperativní učení
Příběh o Mikuláši, andělovi a čertovi, který vede k rozvoji čtenářské gramotnosti, týmové spolupráce a porozumění hodnotám v příběhu.Příprava před čtenímKaždé skupině připravte sadu čtyř různých listů (části příběhu), aby každý žák ve skupině měl jiný text k přečtení.Nakopírujte pracovní list – jednotlivcům/ do skupiny.Rozdělte žáky do skupin po čtyřech – domovská skupina.Samostatné čtení textuKaždý žák si samostatně přečte svou část příběhu.Diskuze po přečteníŽáci, kteří četli stejnou část příběhu, se potkají a společně si příběh převypráví.Po chvíli se opět vrátí do své domovské skupiny, kde příběh převypráví svým spolužákům. Společně se poté pokusí příběh poskládat tak, jak by na sebe měly texty navazovat.Učitel žáky povzbuzuje, aby se ptali na detaily a společně spojili jednotlivé části příběhu do celkového obrazu.Pracovní listÚkoly zahrnují porozumění příběhu, analýzu postav a jejich vlastností, hledání antonym, tvoření „pětilístku“ a další úkoly k zamyšlení.
A. Skupina vyplní pracovní list dohromady, přičemž každý žák přispívá podle své části textu.
B. Každý žák se snaží vyplnit pracovní list podle informací, které se dozvěděl od svých spolužáků.
Na závěr si každý může vybarvit obrázek svého příběhu.ReflexePo dokončení pracovních listů mohou skupiny prezentovat své odpovědi. Na závěr vyzdvihneme hlavní myšlenku celého příběhu.
UUCZ-719011
Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>👹 Čerti, andělé a Mikuláš
35.00