Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ
Didaktická pomůcka procvičující znalost základních slabik při počátečním čtení.
Pokud děti zvládnou základní řadu písmen M, L, P, S, T, a samohlásek, začínají tvořit slabiky. Velice se mi osvědčilo v první fázi nácviku spojování CELÉ slabiky s OBRÁZKEM. Po tomto počátečním pochopení slabika – obrázek, nacvičuji rozložení slabiky do písmen. Děti pak vše chápou daleko rychleji a v první fázi nácviku mohou bez problémů hrát i slabikovou hru, což se bez obrázků nedaří tak hladce.
Hra obsahuje:
1. díl didaktické hry obsahuje:
1. díl didaktické hry obsahuje:
- 25 kartiček s obrázkem a samohláskou (př. A a)
- 29 kartiček s obrázkem a začáteční slabikou (sý-ry)
- 29 kartiček slabik s vyznačením rozložení na písmena
2. díl didaktické hry obsahuje:
- 54 kartiček s obrázkem a 5 – 6 slabikovými možnostmi
Návod na přípravu:
1. dílu: - listy obstřihneme - zalaminujeme - kartičky rozstřiháme tak, že oddělíme obrázek od písmen nebo slabik - děti řeknou, co vidí na obrázku a přiřadí správné písmeno nebo celou slabiku - v další fázi nácviku použijeme sadu slabik s vyznačením dělení slabiky na písmena a dítě nám může říci, z jakých písmen se slabika skládá
2. díli: - listy obstřihneme - zalaminujeme - kartičky rozstřiháme - děti řeknou, co vidí na obrázku a připevní kolíček ke správné slabice - následuje rychlá kontrola správnosti umístění kolíčku