Kouzlo pohádek a Noci s Andersenem

Ročník:
4., 5., 6.
Počet stran:
33
Velikost: 21.96 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 3. 2025
Sdílet:

Tento materiál je určen pro žáky 4.–6. třídy ZŠ, ale lze jej přizpůsobit i mladším dětem.

Materiál slouží jako interaktivní stezka nebo stanoviště nebo projektový den, kde se žáci hravou formou dozvědí více o samotné akci Noc s Andersenem, o životě Hanse Christiana Andersena a o jeho známých pohádkách. Může být využit nejen jako samostatná akce, a

Lze jej realizovat ve třídě, ve škole nebo venku.

 

Organizace aktivity a co obsahuje:

  • Žáci postupují ve dvojicích nebo malých skupinách, ale materiál lze přizpůsobit i pro jednotlivce.
  • Stanoviště nejsou očíslovaná, nejsou na sobě závislá – lze je libovolně vynechat či přizpůsobit.
  • Doporučený čas na jedno stanoviště je 10–15 minut (dle věku žáků).
  • Materiál obsahuje pracovní listy v různých variantách a velikostech, které mohou být využity k zapisování řešení dětí u jednotlivých stanovišť. Některá stanoviště mají připravený svůj vlastní pracovní list k vyplnění, jiná lze plnit také ústně nebo kresbou.
  • Materiál obsahuje dvě varianty diplomů za absolvování akce.

 

POPIS AKTIVIT V MATERIÁLU:

Úvodní aktivita:

Na začátku si každá skupina nebo jednotlivec vylosuje postavu z Andersenových pohádek (např. Sněhová královna, Císař, Ošklivé káčátko...). Tato postava je bude provázet celou stezkou a budou také v jednom ze stanovišť psát za tuto postavu vzkaz Andersenovi.

Popis stanovišť:

Každé pohádkové stanoviště obsahuje stručné shrnutí dané pohádky, aby se žáci mohli lépe orientovat.

  • Noc s Andersenem – Zašifrovaný text o této mezinárodní akci. Úkolem je rozluštit text a odpovědět na otázky k textu.
  • Život H. Ch. Andersena – Důležité roky z jeho života a jejich popisy. Žáci je musí správně přiřadit k sobě.
  • Malá mořská víla – Žáci se rozhodují mezi dvěma důležitými volbami (láska vs. krása a moc) a své rozhodnutí zdůvodňují.
  • Sněhová královna – Věty o této pohádce jsou rozbité na jednotlivá slova. Úkolem je sestavit věty správně.
  • Ošklivé káčátko – Zaměřeno na sílu slov. Negativní slovní výrazy je třeba změnit na pozitivní a použít je ve větách.
  • Císařovy nové šaty – Žáci se rozhodují v situacích inspirovaných pohádkou: Říkat pravdu a své názory, nebo mlčet a přidat se k ostatním? Svá rozhodnutí musí zdůvodnit.
  • Děvčátko se sirkami – Z nabízených šesti hmotných i nehmotných přání (např. domov, rodina, peníze...) mohou žáci vybrat pouze tři. Musí se rozhodnout, která jsou pro děvčátko nejdůležitější.
  • Pošta pro pana Andersena – Žáci jako postava, kterou si vylosovali na začátku, píší vzkaz Andersenovi k jeho narozeninám. Mohou mu poděkovat, zeptat se ho na cokoliv nebo navrhnout jiný konec pohádky.



Díky variabilitě materiálu si mohou učitelé či organizátoři stanoviště přizpůsobit dle potřeb své skupiny.

 

Další produkty od autora Radka ze Základky

817700
Český jazyk - čtení
4., 5., 6.
Přípravy hodiny/lekce
Tajemství knih - Čtenářská lekce Vhodné pro 4. - 6. ročník ZŠ CÍL: Žák čte s porozuměním a formuluje vlastní názory a
38.00 Kč
687932
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Zábavná didaktická hra pro dvojice nebo skupinku na procvičování dělení se zbytkem. Tento materiál obsahuje celkem 80
35.00 Kč
687941
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Slovní hra (tabu), která slouží nejen k rozvoji slovní zásoby u žáků, ale také rozvíjí jejich jazykové schopnosti
29.00 Kč
721533
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Vánoční tangramy rozvíjí prostorovou představivost, logické myšlení, trpělivost i tvořivost. Díky vánočním motivům jsou
28.00 Kč
Kouzlo pohádek a Noci s Andersenem Kouzlo pohádek a Noci s Andersenem
Tento materiál je určen pro žáky 4.–6. třídy ZŠ, ale lze jej přizpůsobit i mladším dětem.Materiál slouží jako interaktivní stezka nebo stanoviště nebo projektový den, kde se žáci hravou formou dozvědí více o samotné akci Noc s Andersenem, o životě Hanse Christiana Andersena a o jeho známých pohádkách. Může být využit nejen jako samostatná akce, aLze jej realizovat ve třídě, ve škole nebo venku. Organizace aktivity a co obsahuje:Žáci postupují ve dvojicích nebo malých skupinách, ale materiál lze přizpůsobit i pro jednotlivce.Stanoviště nejsou očíslovaná, nejsou na sobě závislá – lze je libovolně vynechat či přizpůsobit.Doporučený čas na jedno stanoviště je 10–15 minut (dle věku žáků).Materiál obsahuje pracovní listy v různých variantách a velikostech, které mohou být využity k zapisování řešení dětí u jednotlivých stanovišť. Některá stanoviště mají připravený svůj vlastní pracovní list k vyplnění, jiná lze plnit také ústně nebo kresbou.Materiál obsahuje dvě varianty diplomů za absolvování akce. POPIS AKTIVIT V MATERIÁLU:Úvodní aktivita:Na začátku si každá skupina nebo jednotlivec vylosuje postavu z Andersenových pohádek (např. Sněhová královna, Císař, Ošklivé káčátko...). Tato postava je bude provázet celou stezkou a budou také v jednom ze stanovišť psát za tuto postavu vzkaz Andersenovi.Popis stanovišť:Každé pohádkové stanoviště obsahuje stručné shrnutí dané pohádky, aby se žáci mohli lépe orientovat.Noc s Andersenem – Zašifrovaný text o této mezinárodní akci. Úkolem je rozluštit text a odpovědět na otázky k textu.Život H. Ch. Andersena – Důležité roky z jeho života a jejich popisy. Žáci je musí správně přiřadit k sobě.Malá mořská víla – Žáci se rozhodují mezi dvěma důležitými volbami (láska vs. krása a moc) a své rozhodnutí zdůvodňují.Sněhová královna – Věty o této pohádce jsou rozbité na jednotlivá slova. Úkolem je sestavit věty správně.Ošklivé káčátko – Zaměřeno na sílu slov. Negativní slovní výrazy je třeba změnit na pozitivní a použít je ve větách.Císařovy nové šaty – Žáci se rozhodují v situacích inspirovaných pohádkou: Říkat pravdu a své názory, nebo mlčet a přidat se k ostatním? Svá rozhodnutí musí zdůvodnit.Děvčátko se sirkami – Z nabízených šesti hmotných i nehmotných přání (např. domov, rodina, peníze...) mohou žáci vybrat pouze tři. Musí se rozhodnout, která jsou pro děvčátko nejdůležitější.Pošta pro pana Andersena – Žáci jako postava, kterou si vylosovali na začátku, píší vzkaz Andersenovi k jeho narozeninám. Mohou mu poděkovat, zeptat se ho na cokoliv nebo navrhnout jiný konec pohádky.Díky variabilitě materiálu si mohou učitelé či organizátoři stanoviště přizpůsobit dle potřeb své skupiny. 
UUCZ-819279
Český jazyk - čtení>Český jazyk - sloh>Etická výchova>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>📖🌜Noc s Andersenem>🧚 Pohádky
40.00