- Rytmizace je důležitá dovednost sluchové percepce, která je potřebná pro rozpoznání délky slabiky.
- Pomocí materiálu rozvíjíme nejen rytmizaci, ale také fonematický sluch.
- Rytmizace nám usnadňuje následné osvojování si čtení a psaní.
- Pracovní listy: tečka znázorňuje krátkou samohlásku, čárka znázorňuje dlouhou samohlásku.
- Postup: děti postupně vyslovují všechny názvy daných obrázků a hledají k nim správné zobrazení "tečka, čárka" vlevo v barevných rámečcích.
Příklad: BORŮVKA .-. (krátká samohláska “o”, dlouhá samohláska “ů”, krátká samohláska “a”)
- Pomocí pracovních listů můžeme také rozvíjet slabikování.
- Na posledních stránkách jsou napsaná slova ke všem přidaným obrázkům, při rytmizaci můžeme také pracovat s vizuální oporou - slova si můžeme vytisknout a nastříhat a následně přikládat k zobrazení “tečka, čárka”.
- Soubor obsahuje 8 pracovních listů na témata: ovoce, zelenina, barvy, tvary, nádobí, zvířata, sladkosti, věci + vypsaná slova ke všem obrázkům + řešení pracovních listů.
Přeji hravé učení bez bariér!