Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Tento materiál podporuje dosažení těchto vzdělávacích cílů:
- žák rozlišuje všechna písmena malé a velké abecedy
- žák píše a čte správné tvary písmen a číslic
Tento materiál obsahuje dvě aktivity - písmenkový vláček a písmenkový proužek. Cílem obou dvou aktivit je procvičení a upevnění jednotlivých tvarů písmen zábavnou formou.
Obě dvě aktivity lze využít jak v individuální, tak skupinové práci.
Písmenkový proužek je univerzální pomocník, který využijete i jako pomůcku pro děti, kterým se jednotlivé tvary stále pletou, nebo jim dělá potíže vybavení si správného tvaru písmen. Je vhodný jako pomůcka pro žáky s SPÚ.
Písmenkový vláček
Společná aktivita:
Učitel/dítě řekne obrázek, zbytek třídy vloží obrázek do lokomotivy a podle první hlásky k němu dohledá všechny tvary písmen, které doskládá do vagónku.
Samostatná aktivita:
Děti pracují ve skupince. Jeden ze skupiny řekne obrázek, zbytek skupiny hledá tvary písmen.
Písmenkový proužek
Proužek jako společné procvičování:
Proužek využívám, když chci s dětma procvičit jednotlivé tvary. Pro tento účel jsem proužky vytiskla na barevný papír a zalaminovala, aby vydržel manipulaci. Každé dítě dostane proužek a prstíkem ukazuje. “Ukaž malé psací m, ukaž malé tiskací e, apod...). Takhle mohou děti pracovat i ve skupinách/dvojicích - jeden ze skupiny říká a ostatní ukazují.
Kroužkovací diktát:
Proužek lze využít i jako kroužkovací diktát. Učitel/dítě říká: např. malé psací o, velké tiskací T, ... - ostatní kroužkují.