Tento materiál obsahuje dvě zábavné výukové hry propojené s tématem svatého Valentýna. Hry rozvíjejí čtenářskou gramotnost, matematické dovednosti, týmovou spolupráci a pohybové aktivity.
Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. tříd.
Obsažené příběhy:
Příběh o původu svatého Valentýna – Historický příběh o svatém Valentýnovi.
Valentýnská bitva v tělocvičně – Zábavný příběh o valentýnské soutěži ve škole.
1. Hra: Početní příběh
Cíl hry: Děti doplňují chybějící slova do příběhu pomocí počítání a hledání správných odpovědí.
Pravidla:
Žáci se rozdělí do dvojic – jeden počítá a zapisuje, druhý hledá kartičky se slovy a čísly.
Učitel rozdá dětem nedokončený příběh, ve kterém jsou místo některých slov matematické příklady.
Ve třídě nebo na chodbě jsou rozmístěné kartičky s čísly a slovy (například 25 – císař).
Hráč u stolu vypočítá příklad a získá číslo, druhý hráč běží ke kartičkám, najde číslo a zapamatuje si slovo.
Vrátí se ke svému spoluhráči, řekne mu číslo a slovo, které zapíše do textu.
Po několika kolech se role mohou vyměnit.
2. Hra: Valentýnská honba za odpověďmi (Hra na zloděje)
Cíl hry: Najít a „ukrást“ co nejvíce správných odpovědí na otázky k příběhu.
Pravidla:
Dvojice dostane papír s otázkami na porozumění a má krátký čas na zapsání odpovědí. (otázky se týkají příběhu z předchozí hry)
Ve třídě, na chodbě nebo na koberci jsou rozmístěné lístky s odpověďmi.
Po uplynutí času hráči běží k místu s odpověďmi a hledají odpověď na svou otázku.
Pokud odpověď najdou, vezmou si ji a běží zpět. Pokud už tam odpověď není, vracejí se s prázdnou.
Hra pokračuje, dokud nejsou všechny odpovědi sebrány nebo nevyprší čas.
Nakonec se vyhodnotí, kdo má nejvíce správných odpovědí.
Mezi odpovědi lze přidat i několik chybných možností, aby děti musely být při výběru pozorné.
Materiál obsahuje i odpovědi.