Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 2.34 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Zuzana Otevřelová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 2. 2025
Sdílet:

Tento materiál obsahuje dvě zábavné výukové hry propojené s tématem svatého Valentýna. Hry rozvíjejí čtenářskou gramotnost, matematické dovednosti, týmovou spolupráci a pohybové aktivity.

Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. tříd.

 

Obsažené příběhy:

Příběh o původu svatého Valentýna – Historický příběh o svatém Valentýnovi.

Valentýnská bitva v tělocvičně – Zábavný příběh o valentýnské soutěži ve škole.

 

1. Hra: Početní příběh

Cíl hry: Děti doplňují chybějící slova do příběhu pomocí počítání a hledání správných odpovědí.

Pravidla:

Žáci se rozdělí do dvojic – jeden počítá a zapisuje, druhý hledá kartičky se slovy a čísly.

Učitel rozdá dětem nedokončený příběh, ve kterém jsou místo některých slov matematické příklady.

Ve třídě nebo na chodbě jsou rozmístěné kartičky s čísly a slovy (například 25 – císař).

Hráč u stolu vypočítá příklad a získá číslo, druhý hráč běží ke kartičkám, najde číslo a zapamatuje si slovo.

Vrátí se ke svému spoluhráči, řekne mu číslo a slovo, které zapíše do textu.

Po několika kolech se role mohou vyměnit.

 

2. Hra: Valentýnská honba za odpověďmi (Hra na zloděje)

Cíl hry: Najít a „ukrást“ co nejvíce správných odpovědí na otázky k příběhu.

Pravidla:

Dvojice dostane papír s otázkami na porozumění a má krátký čas na zapsání odpovědí. (otázky se týkají příběhu z předchozí hry)

Ve třídě, na chodbě nebo na koberci jsou rozmístěné lístky s odpověďmi.

Po uplynutí času hráči běží k místu s odpověďmi a hledají odpověď na svou otázku.

Pokud odpověď najdou, vezmou si ji a běží zpět. Pokud už tam odpověď není, vracejí se s prázdnou.

Hra pokračuje, dokud nejsou všechny odpovědi sebrány nebo nevyprší čas.

Nakonec se vyhodnotí, kdo má nejvíce správných odpovědí.

 

Mezi odpovědi lze přidat i několik chybných možností, aby děti musely být při výběru pozorné.

 

Materiál obsahuje i odpovědi.

Další produkty od autora Zuzana Otevřelová

3027
Anglický jazyk
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Česko-Anglické pexeso na téma profese, obsahuje i jejich výslovnost.
35.00 Kč
13594
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
VHODNÉ PRO : - 1. stupeň OBSAHUJE: - pracovní listy zaměřené na domácí aktivity ve volném čase - pracovní list pro
35.00 Kč
150847
Anglický jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Vhodné pro: - 5-9.třída Obsahuje: - 2 pracovní listy s různými druhy cest - 2 nápady na využití pracovních listů, má ale
40.00 Kč
87629
Matematika
2., 3., 4.
Didaktické hry
VHODNÉ PRO: - 1. stupeň OBSAHUJE: - 15 omalovánek - 10x pracovní listy obsahují dělení a násobení (1-10) - 5x sčítání a
45.00 Kč
Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení
Tento materiál obsahuje dvě zábavné výukové hry propojené s tématem svatého Valentýna. Hry rozvíjejí čtenářskou gramotnost, matematické dovednosti, týmovou spolupráci a pohybové aktivity.Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. tříd. Obsažené příběhy:Příběh o původu svatého Valentýna – Historický příběh o svatém Valentýnovi.Valentýnská bitva v tělocvičně – Zábavný příběh o valentýnské soutěži ve škole. 1. Hra: Početní příběhCíl hry: Děti doplňují chybějící slova do příběhu pomocí počítání a hledání správných odpovědí.Pravidla:Žáci se rozdělí do dvojic – jeden počítá a zapisuje, druhý hledá kartičky se slovy a čísly.Učitel rozdá dětem nedokončený příběh, ve kterém jsou místo některých slov matematické příklady.Ve třídě nebo na chodbě jsou rozmístěné kartičky s čísly a slovy (například 25 – císař).Hráč u stolu vypočítá příklad a získá číslo, druhý hráč běží ke kartičkám, najde číslo a zapamatuje si slovo.Vrátí se ke svému spoluhráči, řekne mu číslo a slovo, které zapíše do textu.Po několika kolech se role mohou vyměnit. 2. Hra: Valentýnská honba za odpověďmi (Hra na zloděje)Cíl hry: Najít a „ukrást“ co nejvíce správných odpovědí na otázky k příběhu.Pravidla:Dvojice dostane papír s otázkami na porozumění a má krátký čas na zapsání odpovědí. (otázky se týkají příběhu z předchozí hry)Ve třídě, na chodbě nebo na koberci jsou rozmístěné lístky s odpověďmi.Po uplynutí času hráči běží k místu s odpověďmi a hledají odpověď na svou otázku.Pokud odpověď najdou, vezmou si ji a běží zpět. Pokud už tam odpověď není, vracejí se s prázdnou.Hra pokračuje, dokud nejsou všechny odpovědi sebrány nebo nevyprší čas.Nakonec se vyhodnotí, kdo má nejvíce správných odpovědí. Mezi odpovědi lze přidat i několik chybných možností, aby děti musely být při výběru pozorné. Materiál obsahuje i odpovědi.
UUCZ-788744
Český jazyk - čtení>Matematika>Didaktické hry>3.>4.>5.>💌 Valentýn
40.00