Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 2.34 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Zuzana Otevřelová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 2. 2025
Sdílet:

Tento materiál obsahuje dvě zábavné výukové hry propojené s tématem svatého Valentýna. Hry rozvíjejí čtenářskou gramotnost, matematické dovednosti, týmovou spolupráci a pohybové aktivity.

Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. tříd.

 

Obsažené příběhy:

Příběh o původu svatého Valentýna – Historický příběh o svatém Valentýnovi.

Valentýnská bitva v tělocvičně – Zábavný příběh o valentýnské soutěži ve škole.

 

1. Hra: Početní příběh

Cíl hry: Děti doplňují chybějící slova do příběhu pomocí počítání a hledání správných odpovědí.

Pravidla:

Žáci se rozdělí do dvojic – jeden počítá a zapisuje, druhý hledá kartičky se slovy a čísly.

Učitel rozdá dětem nedokončený příběh, ve kterém jsou místo některých slov matematické příklady.

Ve třídě nebo na chodbě jsou rozmístěné kartičky s čísly a slovy (například 25 – císař).

Hráč u stolu vypočítá příklad a získá číslo, druhý hráč běží ke kartičkám, najde číslo a zapamatuje si slovo.

Vrátí se ke svému spoluhráči, řekne mu číslo a slovo, které zapíše do textu.

Po několika kolech se role mohou vyměnit.

 

2. Hra: Valentýnská honba za odpověďmi (Hra na zloděje)

Cíl hry: Najít a „ukrást“ co nejvíce správných odpovědí na otázky k příběhu.

Pravidla:

Dvojice dostane papír s otázkami na porozumění a má krátký čas na zapsání odpovědí. (otázky se týkají příběhu z předchozí hry)

Ve třídě, na chodbě nebo na koberci jsou rozmístěné lístky s odpověďmi.

Po uplynutí času hráči běží k místu s odpověďmi a hledají odpověď na svou otázku.

Pokud odpověď najdou, vezmou si ji a běží zpět. Pokud už tam odpověď není, vracejí se s prázdnou.

Hra pokračuje, dokud nejsou všechny odpovědi sebrány nebo nevyprší čas.

Nakonec se vyhodnotí, kdo má nejvíce správných odpovědí.

 

Mezi odpovědi lze přidat i několik chybných možností, aby děti musely být při výběru pozorné.

 

Materiál obsahuje i odpovědi.

Další produkty od autora Zuzana Otevřelová

703565
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5.
Didaktické hry
Tento materiál je týmová hra zaměřená na procvičování vyjmenovaných slov, určená pro děti ve 3. až 5. třídě, které
45.00 Kč
647233
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., 6.
Běhací diktát
„Běhací diktát: Párové souhlásky, měkké/tvrdé souhlásky a psaní ú/ů“ je hra vhodná pro žáky 3.–5. třídy s 88 kartičkami
39.99 Kč
795656
Český jazyk - gramatika
4., 5.
Didaktické hry
Tento materiál slouží k procvičování vzorů podstatných jmen pro žáky 4. a 5. třídy. Děti se učí rozdělovat slova podle
40.00 Kč
1954
Anglický jazyk
MŠ, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Materiál na výuku anglického jazyka zaměřený na části těla. Obsahuje slovníček a nějaké úkoly.
25.00 Kč
Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení
Tento materiál obsahuje dvě zábavné výukové hry propojené s tématem svatého Valentýna. Hry rozvíjejí čtenářskou gramotnost, matematické dovednosti, týmovou spolupráci a pohybové aktivity.Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. tříd. Obsažené příběhy:Příběh o původu svatého Valentýna – Historický příběh o svatém Valentýnovi.Valentýnská bitva v tělocvičně – Zábavný příběh o valentýnské soutěži ve škole. 1. Hra: Početní příběhCíl hry: Děti doplňují chybějící slova do příběhu pomocí počítání a hledání správných odpovědí.Pravidla:Žáci se rozdělí do dvojic – jeden počítá a zapisuje, druhý hledá kartičky se slovy a čísly.Učitel rozdá dětem nedokončený příběh, ve kterém jsou místo některých slov matematické příklady.Ve třídě nebo na chodbě jsou rozmístěné kartičky s čísly a slovy (například 25 – císař).Hráč u stolu vypočítá příklad a získá číslo, druhý hráč běží ke kartičkám, najde číslo a zapamatuje si slovo.Vrátí se ke svému spoluhráči, řekne mu číslo a slovo, které zapíše do textu.Po několika kolech se role mohou vyměnit. 2. Hra: Valentýnská honba za odpověďmi (Hra na zloděje)Cíl hry: Najít a „ukrást“ co nejvíce správných odpovědí na otázky k příběhu.Pravidla:Dvojice dostane papír s otázkami na porozumění a má krátký čas na zapsání odpovědí. (otázky se týkají příběhu z předchozí hry)Ve třídě, na chodbě nebo na koberci jsou rozmístěné lístky s odpověďmi.Po uplynutí času hráči běží k místu s odpověďmi a hledají odpověď na svou otázku.Pokud odpověď najdou, vezmou si ji a běží zpět. Pokud už tam odpověď není, vracejí se s prázdnou.Hra pokračuje, dokud nejsou všechny odpovědi sebrány nebo nevyprší čas.Nakonec se vyhodnotí, kdo má nejvíce správných odpovědí. Mezi odpovědi lze přidat i několik chybných možností, aby děti musely být při výběru pozorné. Materiál obsahuje i odpovědi.
UUCZ-788744
Český jazyk - čtení>Matematika>Didaktické hry>3.>4.>5.>💌 Valentýn
40.00