Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 2.34 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Zuzana Otevřelová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 2. 2025
Sdílet:

Tento materiál obsahuje dvě zábavné výukové hry propojené s tématem svatého Valentýna. Hry rozvíjejí čtenářskou gramotnost, matematické dovednosti, týmovou spolupráci a pohybové aktivity.

Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. tříd.

 

Obsažené příběhy:

Příběh o původu svatého Valentýna – Historický příběh o svatém Valentýnovi.

Valentýnská bitva v tělocvičně – Zábavný příběh o valentýnské soutěži ve škole.

 

1. Hra: Početní příběh

Cíl hry: Děti doplňují chybějící slova do příběhu pomocí počítání a hledání správných odpovědí.

Pravidla:

Žáci se rozdělí do dvojic – jeden počítá a zapisuje, druhý hledá kartičky se slovy a čísly.

Učitel rozdá dětem nedokončený příběh, ve kterém jsou místo některých slov matematické příklady.

Ve třídě nebo na chodbě jsou rozmístěné kartičky s čísly a slovy (například 25 – císař).

Hráč u stolu vypočítá příklad a získá číslo, druhý hráč běží ke kartičkám, najde číslo a zapamatuje si slovo.

Vrátí se ke svému spoluhráči, řekne mu číslo a slovo, které zapíše do textu.

Po několika kolech se role mohou vyměnit.

 

2. Hra: Valentýnská honba za odpověďmi (Hra na zloděje)

Cíl hry: Najít a „ukrást“ co nejvíce správných odpovědí na otázky k příběhu.

Pravidla:

Dvojice dostane papír s otázkami na porozumění a má krátký čas na zapsání odpovědí. (otázky se týkají příběhu z předchozí hry)

Ve třídě, na chodbě nebo na koberci jsou rozmístěné lístky s odpověďmi.

Po uplynutí času hráči běží k místu s odpověďmi a hledají odpověď na svou otázku.

Pokud odpověď najdou, vezmou si ji a běží zpět. Pokud už tam odpověď není, vracejí se s prázdnou.

Hra pokračuje, dokud nejsou všechny odpovědi sebrány nebo nevyprší čas.

Nakonec se vyhodnotí, kdo má nejvíce správných odpovědí.

 

Mezi odpovědi lze přidat i několik chybných možností, aby děti musely být při výběru pozorné.

 

Materiál obsahuje i odpovědi.

Další produkty od autora Zuzana Otevřelová

618557
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
KALENDÁŘ NA CELÝ ROK Tento kalendář je navržený jako užitečný nástroj pro vaši třídu, který vám pomůže nejen organizovat
40.00 Kč
766045
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5.
Didaktické hry
Pádový architekt je vzdělávací pomůcka určená pro žáky 3. až 5. třídy, která zábavným a efektivním způsobem pomáhá
45.00 Kč
101224
Anglický jazyk
5., 6., 7.
Pracovní listy
VHODNÉ PRO: - 5, 6, 7 třídu OBSAHUJE: - 2 pracovní listy zaměřené na vznik olympijských her - pracovní listy zaměřené na
49.00 Kč
795656
Český jazyk - gramatika
4., 5.
Didaktické hry
Tento materiál slouží k procvičování vzorů podstatných jmen pro žáky 4. a 5. třídy. Děti se učí rozdělovat slova podle
40.00 Kč
Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení Valentýnské hry - čtení, násobení/dělení
Tento materiál obsahuje dvě zábavné výukové hry propojené s tématem svatého Valentýna. Hry rozvíjejí čtenářskou gramotnost, matematické dovednosti, týmovou spolupráci a pohybové aktivity.Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. tříd. Obsažené příběhy:Příběh o původu svatého Valentýna – Historický příběh o svatém Valentýnovi.Valentýnská bitva v tělocvičně – Zábavný příběh o valentýnské soutěži ve škole. 1. Hra: Početní příběhCíl hry: Děti doplňují chybějící slova do příběhu pomocí počítání a hledání správných odpovědí.Pravidla:Žáci se rozdělí do dvojic – jeden počítá a zapisuje, druhý hledá kartičky se slovy a čísly.Učitel rozdá dětem nedokončený příběh, ve kterém jsou místo některých slov matematické příklady.Ve třídě nebo na chodbě jsou rozmístěné kartičky s čísly a slovy (například 25 – císař).Hráč u stolu vypočítá příklad a získá číslo, druhý hráč běží ke kartičkám, najde číslo a zapamatuje si slovo.Vrátí se ke svému spoluhráči, řekne mu číslo a slovo, které zapíše do textu.Po několika kolech se role mohou vyměnit. 2. Hra: Valentýnská honba za odpověďmi (Hra na zloděje)Cíl hry: Najít a „ukrást“ co nejvíce správných odpovědí na otázky k příběhu.Pravidla:Dvojice dostane papír s otázkami na porozumění a má krátký čas na zapsání odpovědí. (otázky se týkají příběhu z předchozí hry)Ve třídě, na chodbě nebo na koberci jsou rozmístěné lístky s odpověďmi.Po uplynutí času hráči běží k místu s odpověďmi a hledají odpověď na svou otázku.Pokud odpověď najdou, vezmou si ji a běží zpět. Pokud už tam odpověď není, vracejí se s prázdnou.Hra pokračuje, dokud nejsou všechny odpovědi sebrány nebo nevyprší čas.Nakonec se vyhodnotí, kdo má nejvíce správných odpovědí. Mezi odpovědi lze přidat i několik chybných možností, aby děti musely být při výběru pozorné. Materiál obsahuje i odpovědi.
UUCZ-788744
Český jazyk - čtení>Matematika>Didaktické hry>3.>4.>5.>💌 Valentýn
40.00