VÁNOČNÍ ZVYKY A TRADICE - čtení s porozuměním

Ročník:
Počet stran:
16
Velikost: 2.54 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kačka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 11. 2025
Sdílet:

16 karet o velikosti cca 14 x 18 cm

Materiál obsahuje karty s texty o vánočních zvycích a tradicích (např. vánoční stromeček, adventní věnec, jmelí, cukroví, vánoční večeře, koledy apod.).

Na každé kartě najdete:

·       krátký naučný text

·       otázku k porozumění textu

·       tři možnosti odpovědi označené písmeny, z jejichž kombinace lze složit tajenku

Materiál je doporučen pro  žáky 2. – 4. ročníku. V 1. ročníku je vhodné pracovat ve dvojicích nebo s podporou učitele (předčítání textu, společné hledání odpovědí).

Materiál je vhodný do českého jazyka k procvičování čtení s porozuměním a práce s krátkým souvislým textem, v prvouce a vlastivědě k tématu tradic, zvyků, lidové kultury a rodinných svátků. Lze ho využít také v třídnických hodinách, při projektových dnech a v „odlehčené“ předvánoční výuce. Dobře se hodí pro práci ve dvojicích či skupinách, pro aktivitu na stanovištích i jako vánoční stezka po třídě či škole. 

Práce s kartami rozvíjí čtenářskou gramotnost žáků, zejména porozumění textu, vyhledávání informace a práci s otázkou. Podporuje rozšiřování slovní zásoby spojené s Vánocemi a českými zvyky, orientaci v průběhu adventního a vánočního období, schopnost spolupráce a komunikace ve dvojici či ve skupině. Posiluje pozornost a soustředění při volbě správné odpovědi a rozvíjí logické myšlení při skládání tajenky z jednotlivých písmen.

Návod: Karty si vytiskněte, ideálně na pevnější papír, a pro delší trvanlivost je můžete zalaminovat. Můžete je využít jako čtenářská stanoviště, kdy žáci obcházejí karty po třídě nebo chodbě, čtou texty a zapisují odpovědi či písmena do tajenky, kterou na závěr společně zkontrolujete. Materiál lze použít i ke skupinové práci, kdy skupiny pracují s přidělenými kartami a následně ostatním představí „svůj“ zvyk, nebo k práci ve dvojicích, kde si žáci navzájem čtou a pomáhají s hledáním odpovědí. Jako návaznou aktivitu mohou žáci k vybranému zvyku vytvořit např. obrázek.


 

Další produkty od autora Kačka

967072
Hudební výchova
5., 6., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Materiál obsahuje 48 kartiček s fakty ze života a tvorby dvou významných českých skladatelů – Bedřicha Smetany a
40.00 Kč
860747
Hudební výchova
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Materiál obsahuje 40 kartiček s obrázky hudebních nástrojů. Na kartách jsou v horní části obrázky hudebních nástrojů a v
36.00 Kč
872454
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 10 stránek pro zhodnocení uplynulého roku. Je vhodný na třídnické hodiny ke konci školního roku. Žáci
36.00 Kč
741784
Český jazyk - literatura
6., 7., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
15 karet/puzzle s obrázkovou a slovní nápovědou • prezentace v PowerPointu • závěrečný test Materiál obsahuje prezentaci
50.00 Kč
VÁNOČNÍ ZVYKY A TRADICE - čtení s porozuměním VÁNOČNÍ ZVYKY A TRADICE - čtení s porozuměním
16 karet o velikosti cca 14 x 18 cmMateriál obsahuje karty s texty o vánočních zvycích a tradicích (např. vánoční stromeček, adventní věnec, jmelí, cukroví, vánoční večeře, koledy apod.).Na každé kartě najdete:·       krátký naučný text·       otázku k porozumění textu·       tři možnosti odpovědi označené písmeny, z jejichž kombinace lze složit tajenkuMateriál je doporučen pro  žáky 2. – 4. ročníku. V 1. ročníku je vhodné pracovat ve dvojicích nebo s podporou učitele (předčítání textu, společné hledání odpovědí).Materiál je vhodný do českého jazyka k procvičování čtení s porozuměním a práce s krátkým souvislým textem, v prvouce a vlastivědě k tématu tradic, zvyků, lidové kultury a rodinných svátků. Lze ho využít také v třídnických hodinách, při projektových dnech a v „odlehčené“ předvánoční výuce. Dobře se hodí pro práci ve dvojicích či skupinách, pro aktivitu na stanovištích i jako vánoční stezka po třídě či škole. Práce s kartami rozvíjí čtenářskou gramotnost žáků, zejména porozumění textu, vyhledávání informace a práci s otázkou. Podporuje rozšiřování slovní zásoby spojené s Vánocemi a českými zvyky, orientaci v průběhu adventního a vánočního období, schopnost spolupráce a komunikace ve dvojici či ve skupině. Posiluje pozornost a soustředění při volbě správné odpovědi a rozvíjí logické myšlení při skládání tajenky z jednotlivých písmen.Návod: Karty si vytiskněte, ideálně na pevnější papír, a pro delší trvanlivost je můžete zalaminovat. Můžete je využít jako čtenářská stanoviště, kdy žáci obcházejí karty po třídě nebo chodbě, čtou texty a zapisují odpovědi či písmena do tajenky, kterou na závěr společně zkontrolujete. Materiál lze použít i ke skupinové práci, kdy skupiny pracují s přidělenými kartami a následně ostatním představí „svůj“ zvyk, nebo k práci ve dvojicích, kde si žáci navzájem čtou a pomáhají s hledáním odpovědí. Jako návaznou aktivitu mohou žáci k vybranému zvyku vytvořit např. obrázek. 
UUCZ-1038864
Český jazyk - čtení>Prvouka>Demonstrační obrázky - kartičky>Přípravy hodiny/lekce>Výzdoba třídy>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🎁 Vánoce
44.00