Vyprávění příběhů pomocí obrázků

Kategorie:
Počet stran:
20
Velikost: 21.93 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Školko Holka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 6. 2025
Sdílet:

Milé paní učitelky, vytvořila jsem pro Vás neobvyklou aktivitu - soubor krátkých jednoduchých pohádek zaměřených na předčtenářskou gramotnost.📖🧚 Soubor má 20 stran.

SOUBOR OBSAHUJE ČTYŘI KRÁTKÉ POHÁDKY:📚

  • O statečné Karkulce
  • O smutném drakovi
  • Jak Honza s čertem rozveselili princeznu
  • Jak si zvířátka hrála na schovávanou

Ke každé pohádce jsou barevně rozlišené kartičky:

  • O statečné Karkulce - modrá
  • O smutném drakovi - oranžová
  • Jak Honza s čertem rozveselili princeznu - zelená
  • Jak si zvířátka hrála na schovávanou - fialová

 

Můžete s kartičkami pracovat individuálně s každým dítětem nebo hromadně, že děti dostanou každý svou sadu kartiček k dané pohádce. Pokud budete kartičky tisknout pro každé dítě, přiložila jsem ty stejné karty, ale bez barevného pozadí, aby bylo možné kartičky vytisknout i černobíle.

Při poslechu pohádky a následném skládání obrázků postav podle dějové linie si děti procvičují celou řadu důležitých oblastí a dovedností. Tato aktivita je komplexní a přispívá k jejich rozvoji v mnoha směrech.

  1. Kognitivní dovednosti
  • Sekvenční myšlení: Jedna z klíčových dovedností. Děti se učí rozpoznávat a chápat chronologické pořadí událostí, což je základ pro logické uvažování a řešení problémů.
  • Procvičování paměti, jak krátkodobé, tak dlouhodobé. Děti si musí zapamatovat děj, postavy a jejich akce, aby je dokázaly správně seřadit.
  • Pozornost a soustředění, které aktivita vyžaduje udržení pozornosti po celou dobu vyprávění a následného skládání obrázků. Děti se učí selektovat důležité informace z příběhu.
  • Prostorová orientace - skládáním obrázků vedle sebe si děti procvičují prostorové vnímání a schopnost uspořádat předměty v prostoru.

2. Jazykové a předčtenářské dovednosti

  • Porozumění a poslech: Děti se učí aktivně poslouchat, porozumět obsahu příběhu a sledovat dějovou linku. Musí pochopit vztahy mezi postavami a událostmi.
  • Rozvoj slovní zásoby: Pohádky často obsahují nová slova a výrazy, které děti vstřebávají a rozšiřují si tak svou pasivní i aktivní slovní zásobu.
  • Narativní struktura: Děti si nevědomky osvojují základní strukturu vyprávění – začátek, prostředek a konec příběhu, což je důležité pro jejich budoucí čtenářské a psací dovednosti.
  • Předčtenářská gramotnost: I když přímo nečtou, tato aktivita posiluje jejich chápání, že příběhy mají posloupnost a že obrázky (nebo později písmena) reprezentují děj. Učení skládání příběhu zleva doprava - směr čtení i psaní.

3. Emoční a sociální dovednosti

  • Trpělivost: Děti se učí být trpělivé a vyčkat na správný moment pro umístění obrázku nebo na dokončení příběhu.
  • Sebevědomí: Úspěšné dokončení úkolu, správné poskládání obrázků, posiluje jejich sebevědomí a pocit kompetence.
  • Empatie (nepřímá): Prožíváním příběhů s postavami si děti rozvíjejí empatii a schopnost vcítit se do pocitů druhých.

Další produkty od autora Školko Holka

880451
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Těšíme se na prázdniny! – PDF soubor plný letní inspirace🍧🌊 Milé paní učitelky a páni učitelé, milé maminky, tatínci a
65.00 Kč
899852
Český jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Milé paní učitelky,🧑‍🏫👩‍🏫 chcete, aby se vaše děti snadno a s radostí ponořily do světa písmen? Hledáte materiál, který
39.00 Kč
900171
Matematika
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Výzdoba třídy
🐒1️⃣ČÍSLA (1 - 10) s grafickým znázorněním množství - pdf soubor Milé paní učitelky😺, chcete, aby se vaše děti snadno a
30.00 Kč
883536
Matematika
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé paní učitelky a páni učitelé🍒, Vytvořila jsem pro Vás materiál rozvíjející děti ve zrakovém vnímání a matematických
38.00 Kč
Vyprávění příběhů pomocí obrázků Vyprávění příběhů pomocí obrázků
Milé paní učitelky, vytvořila jsem pro Vás neobvyklou aktivitu - soubor krátkých jednoduchých pohádek zaměřených na předčtenářskou gramotnost.📖🧚 Soubor má 20 stran.
SOUBOR OBSAHUJE ČTYŘI KRÁTKÉ POHÁDKY:📚O statečné KarkulceO smutném drakoviJak Honza s čertem rozveselili princeznuJak si zvířátka hrála na schovávanouKe každé pohádce jsou barevně rozlišené kartičky:O statečné Karkulce - modráO smutném drakovi - oranžováJak Honza s čertem rozveselili princeznu - zelenáJak si zvířátka hrála na schovávanou - fialová Můžete s kartičkami pracovat individuálně s každým dítětem nebo hromadně, že děti dostanou každý svou sadu kartiček k dané pohádce. Pokud budete kartičky tisknout pro každé dítě, přiložila jsem ty stejné karty, ale bez barevného pozadí, aby bylo možné kartičky vytisknout i černobíle.
Při poslechu pohádky a následném skládání obrázků postav podle dějové linie si děti procvičují celou řadu důležitých oblastí a dovedností. Tato aktivita je komplexní a přispívá k jejich rozvoji v mnoha směrech.Kognitivní dovednosti
Sekvenční myšlení: Jedna z klíčových dovedností. Děti se učí rozpoznávat a chápat chronologické pořadí událostí, což je základ pro logické uvažování a řešení problémů.Procvičování paměti, jak krátkodobé, tak dlouhodobé. Děti si musí zapamatovat děj, postavy a jejich akce, aby je dokázaly správně seřadit.Pozornost a soustředění, které aktivita vyžaduje udržení pozornosti po celou dobu vyprávění a následného skládání obrázků. Děti se učí selektovat důležité informace z příběhu.Prostorová orientace - skládáním obrázků vedle sebe si děti procvičují prostorové vnímání a schopnost uspořádat předměty v prostoru.
2. Jazykové a předčtenářské dovednosti
Porozumění a poslech: Děti se učí aktivně poslouchat, porozumět obsahu příběhu a sledovat dějovou linku. Musí pochopit vztahy mezi postavami a událostmi.Rozvoj slovní zásoby: Pohádky často obsahují nová slova a výrazy, které děti vstřebávají a rozšiřují si tak svou pasivní i aktivní slovní zásobu.Narativní struktura: Děti si nevědomky osvojují základní strukturu vyprávění – začátek, prostředek a konec příběhu, což je důležité pro jejich budoucí čtenářské a psací dovednosti.Předčtenářská gramotnost: I když přímo nečtou, tato aktivita posiluje jejich chápání, že příběhy mají posloupnost a že obrázky (nebo později písmena) reprezentují děj. Učení skládání příběhu zleva doprava - směr čtení i psaní.
3. Emoční a sociální dovednosti
Trpělivost: Děti se učí být trpělivé a vyčkat na správný moment pro umístění obrázku nebo na dokončení příběhu.Sebevědomí: Úspěšné dokončení úkolu, správné poskládání obrázků, posiluje jejich sebevědomí a pocit kompetence.Empatie (nepřímá): Prožíváním příběhů s postavami si děti rozvíjejí empatii a schopnost vcítit se do pocitů druhých.
UUCZ-898786
Český jazyk - čtení>Český jazyk - psaní>Didaktické hry>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>🏫✏️Zápis do ZŠ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🧚 Pohádky
55.00