Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ. Materiál rozvíjí dramatickou výchovu a předčtenářskou gramotnost (receptivní dovednost v jazykovém kontextu – poslech s porozuměním a práce s lit. dílem).
Očekávané výstupy: domluvit se slovy i gesty, improvizovat, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu, vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (dramatických), zachycovat a vyjadřovat své prožitky dramatickou improvizací, správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči, vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách, vést rozhovor (naslouchat druhým, vyčkat, až druhý dokončí myšlenku, sledovat řečníka i obsah, ptát se), domluvit se slovy i gesty, improvizovat, porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách), formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat, učit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, sledovat a vyprávět příběh, pohádku, popsat situaci (skutečnou, podle obrázku), projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost. Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (dramatických) i ve slovních výpovědích k nim, vnímat umělecké a kulturní podněty, pozorně poslouchat, sledovat se zájmem literární, dramatické či hudební představení a hodnotit svoje zážitky (říci, co bylo zajímavé, co je zaujalo, být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i k věcem, uvědomovat si, že ne všichni lidé respektují pravidla chování, že se mohou chovat, neočekávaně, proti pravidlům, a tím ohrožovat pohodu i bezpečí druhých; odmítat společensky nežádoucí chování (např. lež, nespravedlnost, ubližování, lhostejnost či agresivitu), chránit se před ním a v rámci svých možností se bránit jeho důsledkům.
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ. Materiál rozvíjí dramatickou výchovu a předčtenářskou gramotnost (receptivní dovednost v jazykovém kontextu – poslech s porozuměním a práce s lit. dílem).
Přidávám soubor s tematikou známé pohádky:,, O Červené Karkulce. Jedná se o lidovou pohádku se sbírky bratří Grimmů. Soubor obsahuje:
·Text pohádky
Práce s pohádkou:
·Poslech s porozuměním (Otázky k pohádce)
·Obrázky děje (Dějová posloupnost)
(Každý obrázek je očíslovaný a stejné číslo je i v textu - učitel ukáže tento obrázek a čte stejně očíslovaný text děje.)
·Masky pohádce (k dramatizaci pohádky dětmi – barevná a černobílá verze masky - vlk.)
Pohádku lze obecně využít v tématech: Rodina, lesní zvěř, Houby, Můj domov, vesnice (město), Les, aj. Masky jsem si vytvořila na základě toho, že jsem nikde nenašla masky na internetu a u nás v MŠ nejsou.
Jak píšu vždy: Masky jsem si vyrobila z důvodu, protože mám s maskami, které jsem našla na internetu, jeden velký ,, problém". Nejsou přizpůsobené velikosti dětské hlavy a hlavně většina z nich jsou dělány přes dětský nos. Dítě předškolního věku pak nemůže v masce dýchat a kolikrát i hůř, má nedostatečný otvor na pusu.
Masky mám odzkoušené na dětech (jsou přizpůsobené velikosti jejich hlavy, umístění očí a nepřesahují přes nosní dírky, takže dítě může svobodně mluvit a dýchat).
Přeji hodně zábavy :),
Učitelka Zuzka
Zdroje obrázků: Canva, vlastní autorské obrázky, Microsoft image creator