Materiál se zaměřuje na přiřazování obrázků (resp. slov) k počátečním slabikám/dvěma písmenům. Soubor obsahuje karty k manipulativním činnostem, a dále celkem 6 pracovních listů, ve kterých děti spojují slabiky s obrázky.
Soubor obsahuje:
- Karty s obrázky
- Karty s písmeny a slabikami (velkými i malými písmeny)
- Pracovní list ke slabikám MA, ME, MI, MO, MU
- Pracovní list ke slabikám LA, LE, LI, LO, LU
- Pracovní list ke slabikám SA, SE, SI, SO, SU
- 3 pracovní listy kombinující slabiky s písmeny M, L, S
- Návod
- Nápovědu
Jak se souborem pracovat
Přiřazování obrázků k písmenům
Cíl: Žáci správně určí první hlásku slova.
Na pracovní plochu umístíme karty s písmeny. Děti k nim přiřazují obrázky, které zobrazují slovo začínající na dané písmeno.
Přiřazování obrázků ke slabikám
Cíl: Žáci správně určí první slabiku respektive první dvě hlásky slova.
Na pracovní plochu umístíme karty se slabikami. Děti ke kartám přiřazují obrázky, které zobrazují slovo začínající danými dvěma písmeny.
Další využití karet
Karty lze využít i jako běhací diktát nebo jako pexeso. (V návodu v souboru najdete podrobnější popis.)
Pracovní listy
Na karty navazuje šest pracovních listů. První tři se věnují každému písmenu zvlášť.
Další tři pracovní listy kombinují slabiky se všemi třemi písmeny a slouží k upevnění dovednosti určit první dvě hlásky ve slově.