Materiál (brožura) má výukový charakter:
Materiál obsahuje 8 pracovních listů rozdělených do 8 center aktivit (stanovišť) zaměřených na procvičování abecedy a upevňování pořadí písmen.
Součástí některých listů jsou úkoly v dvou úrovních obtížnosti (lehčí a náročnější varianta) a dvě varianty písma (psací i tiskací, velká i malá písmena).
Aktivity rozvíjejí čtenářskou gramotnost, jazykové povědomí, schopnost řazení podle abecedy, orientaci v písmu a schopnost tvořivého psaní.
Formát: listy pro laminaci, pracovní centra nebo individuální práci.
Věková vhodnost:
- Materiál je určen pro žáky 2.–3. ročníku ZŠ (RVP ZV – vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace).
- Vhodný je i pro opakování abecedy v 1. ročníku (jaro) nebo pro reedukaci v rámci podpory čtenářské gramotnosti ve vyšších ročnících.
Informace pro učitele a rodiče:
- Materiál slouží k aktivnímu procvičení abecedy a upevnění řazení slov, k rozvoji zrakového vnímání, jazykového citu a slovní zásoby.
- Vhodný je pro školní i domácí použití – lze tisknout, laminovat a opakovaně využívat.
- Rodiče mohou s dítětem procházet listy jako hru („Kdo najde další písmenko?“).
Struktura podpory pro žáky se SVP:
Materiál vhodný pro žáky s:
– dyslexií (rozlišné písmo, možnost většího formátu),
– dysgrafií (možnost práce s tiskací variantou),
– PAS a ADHD (jasná struktura, časové omezení, vizuální značení),
– vývojovou dysfázií (doprovod obrázky).
Oblast speciální pedagogiky: reedukace čtení, psaní, logopedická prevence.
Obsah:
• 13x A4 – pracovní listy ke stanovištím
• listy č. 1, 2 – varianta vázané i nevázané písmo
• listy č. 3, 4, 7 – 2 varianty obtížnosti
• Kompletní návod pro práci s pracovními listy.
• Další možnosti jejich využití.
• Vše v ekonomické ČB variantě.