Opakování českého jazyka a literatury (kartičky s otázkami) - pro 8. a 9. třídu

Kategorie:
Počet stran:
20
Velikost: 3.31 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 9. 2024
Sdílet:

Typ materiálu:

o  Materiál obsahuje celkem 40 kartiček a 160 různorodých (zejména) jazykových otázek. Na každé kartičce jsou z hlediska úspornosti čtyři otázky. Otázky se zaměřují na oblast tvarosloví, skladby, morfologie a dalších jazykových oblastí. Materiál slouží k procvičování již probraného učiva, vhodné zejména pro žáky 9. tříd v rámci opakování na přijímací zkoušky. Ideální na první zářijové týdny. Nebojte se ani použití na SŠ.

Jak s materiálem pracovat:

o  V této oblasti máte absolutní svobodu, co s kartičkami dělat. Nabízím zde možné návrhy. U každého návrhu je zásadní, abyste si kartičky vytiskli, vystříhali a nejlépe zalaminovali (to je na vás).

1. Rozdělte třídu na dvě větší skupiny. Umístěte doprostřed třídy stůl se dvěma židlemi. Doprostřed stolu vložte zvoneček nebo něco jiného, co mohou žáci zmáčknout nebo čeho se mohou rychle dotknout. Hra je jednoduchá. Žáci se budou střídat, vždy jde jeden z týmu. Jakmile sedí naproti sobě, ruce mají na kolenou. Učitel čte první otázku. Kdo z žáků zná odpověď, rychle zazvoní/dotkne se předmětu a zodpoví otázku. Pokud je dobře, týmu je připsán bod. Pokud neodpoví dobře, dostává šanci soupeř. Body zapisuje učitel na tabuli. Tímto způsobem se vystřídá celá třída několikrát 😊 (otázky můžete zredukovat na menší počet).

2. Pomocí kartiček můžete žáky zkoušet. Nechte žáka vylosovat si jednu kartičku se čtyřmi otázkami. Úkolem žáka bude odpovědět správně na všechny čtyři otázky. Žáka můžete ohodnotit známkou nebo body (podle vašeho hodnotícího systému). Sama žákům kartičky poskytnu předem v pdf formě, aby se na ně mohli podívat a řádně se připravit. Jedná se o skvělou přípravu na přijímačky.

3. Hra s bombou: Kartičky si připravte a přineste do hodiny. Další věc, kterou budete potřebovat, je nějaký časovač/ bomba – pokud znáte soutěž Máme rádi Česko, určitě víte, o čem mluvím. Žáky si rozdělte do dvou týmů (nejlépe, aby vyšly sudým počtem). Následně žáky posaďte do kruhu tak, aby vždy seděli hráči z týmů ob jednoho, takže hráč týmu jedna, hráč týmu dva, hráč týmu jedna a tak dále. Princip je následující. Žáci si budou mezi sebou posílat časovač/bombu – můžete klidně použít telefon s časovačem, bombu ze hry Tik tak bum, minutku z kuchyně, bombu ze stolní hry Máme rádi Česko – zkrátka cokoli, co se dá použít jako časovač. Jakmile dostane žák svou bombu, zapne se a učitel začíná číst otázky. Žák musí odpovědět správně na otázku a následně může poslat bombu soupeřovi. Pokud odpoví špatně nebo neví, učitel čte další otázky tak dlouho, dokud žák neodpoví správně Žáci si tímto způsobem posílají bombu a učitel čte otázky. Jakmile bomba u někoho „vybuchne“, tento tým prohrál. Opačný tým se stává vítězem a napočítá se počet bodů (podle správných odpovědí). Vzhledem k počtu otázek by hra mohla vyjít alespoň na dvě až tři kola. Záleží na vás, kolik máte ve třídě žáků, jak jsou šikovní a kolik jim dáte času.

Cíl materiálu:

o  Materiál si klade za cíl zopakovat jazykové učivo (částečně i literární) základní školy, jedná se o skvělou přípravu na přijímací zkoušky. S kartičkami můžete pracovat libovolně, jak vám bude vyhovovat 😊.

o  Obsahuje správné odpovědi. 

Další produkty od autora U Kantorky

420115
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Projekty
· Typ materiálu: o Materiál představuje adventní kalendář, který se svými cvičeními zaměřuje na různorodé oblasti a
30.00 Kč
254620
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na svátek svatého Valentýna. Obsahuje pracovní listy s texty a několika jazykovými
25.00 Kč
232994
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na problematiku spisovné a nespisovné češtiny se zaměřením na argot, profesní
30.00 Kč
319642
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Typ materiálu: o Chcete se dozvědět, co budou dělat vaši žáci o letních prázdninách? Zahrajte si jednoduchou hru v
28.00 Kč
Opakování českého jazyka a literatury (kartičky s otázkami) - pro 8. a 9. třídu Opakování českého jazyka a literatury (kartičky s otázkami) - pro 8. a 9. třídu
Typ materiálu:o  Materiál obsahuje celkem 40 kartiček a 160 různorodých (zejména) jazykových otázek. Na každé kartičce jsou z hlediska úspornosti čtyři otázky. Otázky se zaměřují na oblast tvarosloví, skladby, morfologie a dalších jazykových oblastí. Materiál slouží k procvičování již probraného učiva, vhodné zejména pro žáky 9. tříd v rámci opakování na přijímací zkoušky. Ideální na první zářijové týdny. Nebojte se ani použití na SŠ.Jak s materiálem pracovat:o  V této oblasti máte absolutní svobodu, co s kartičkami dělat. Nabízím zde možné návrhy. U každého návrhu je zásadní, abyste si kartičky vytiskli, vystříhali a nejlépe zalaminovali (to je na vás).o  1. Rozdělte třídu na dvě větší skupiny. Umístěte doprostřed třídy stůl se dvěma židlemi. Doprostřed stolu vložte zvoneček nebo něco jiného, co mohou žáci zmáčknout nebo čeho se mohou rychle dotknout. Hra je jednoduchá. Žáci se budou střídat, vždy jde jeden z týmu. Jakmile sedí naproti sobě, ruce mají na kolenou. Učitel čte první otázku. Kdo z žáků zná odpověď, rychle zazvoní/dotkne se předmětu a zodpoví otázku. Pokud je dobře, týmu je připsán bod. Pokud neodpoví dobře, dostává šanci soupeř. Body zapisuje učitel na tabuli. Tímto způsobem se vystřídá celá třída několikrát 😊 (otázky můžete zredukovat na menší počet).o  2. Pomocí kartiček můžete žáky zkoušet. Nechte žáka vylosovat si jednu kartičku se čtyřmi otázkami. Úkolem žáka bude odpovědět správně na všechny čtyři otázky. Žáka můžete ohodnotit známkou nebo body (podle vašeho hodnotícího systému). Sama žákům kartičky poskytnu předem v pdf formě, aby se na ně mohli podívat a řádně se připravit. Jedná se o skvělou přípravu na přijímačky.o  3. Hra s bombou: Kartičky si připravte a přineste do hodiny. Další věc, kterou budete potřebovat, je nějaký časovač/ bomba – pokud znáte soutěž Máme rádi Česko, určitě víte, o čem mluvím. Žáky si rozdělte do dvou týmů (nejlépe, aby vyšly sudým počtem). Následně žáky posaďte do kruhu tak, aby vždy seděli hráči z týmů ob jednoho, takže hráč týmu jedna, hráč týmu dva, hráč týmu jedna a tak dále. Princip je následující. Žáci si budou mezi sebou posílat časovač/bombu – můžete klidně použít telefon s časovačem, bombu ze hry Tik tak bum, minutku z kuchyně, bombu ze stolní hry Máme rádi Česko – zkrátka cokoli, co se dá použít jako časovač. Jakmile dostane žák svou bombu, zapne se a učitel začíná číst otázky. Žák musí odpovědět správně na otázku a následně může poslat bombu soupeřovi. Pokud odpoví špatně nebo neví, učitel čte další otázky tak dlouho, dokud žák neodpoví správně Žáci si tímto způsobem posílají bombu a učitel čte otázky. Jakmile bomba u někoho „vybuchne“, tento tým prohrál. Opačný tým se stává vítězem a napočítá se počet bodů (podle správných odpovědí). Vzhledem k počtu otázek by hra mohla vyjít alespoň na dvě až tři kola. Záleží na vás, kolik máte ve třídě žáků, jak jsou šikovní a kolik jim dáte času.Cíl materiálu:o  Materiál si klade za cíl zopakovat jazykové učivo (částečně i literární) základní školy, jedná se o skvělou přípravu na přijímací zkoušky. S kartičkami můžete pracovat libovolně, jak vám bude vyhovovat 😊.o  Obsahuje správné odpovědi. 
UUCZ-638096
Český jazyk - gramatika>Český jazyk - literatura>Ostatní>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
32.00