Tato aktivita je určena pro žáky 3.-4. třídy a pomáhá porozumět pádovým otázkám a jejich spojení s podstatnými jmény. Díky vizuálnímu zpracování a pohybovým prvkům je výuka poutavější a snadněji zapamatovatelná.
V materiálu najdete celkem 42 kytiček a od každé sady i prázdné k vlastnímu využití.
Žáci pracují s kytičkami rozdělenými na dvě části:
- První polovina kytičky obsahuje označení pádu a obrázek zvířete.
- Druhá polovina obsahuje pádovou otázku a skloňované podstatné jméno (zvíře z obrázku).
Úkolem žáků je správně spojit obě poloviny kytičky.
Jak s materiálem pracovat:
- Hledání dvojic – Každý žák dostane jednu polovinu kytičky a hledá spolužáka s odpovídající částí.
- Samostatná práce – Žáci si vybírají a skládají kytičky individuálně.
- Skupinová práce – Společně se snaží sestavit co nejvíce správných dvojic.
- Hra v pohybu – Poloviny kytiček jsou rozmístěny po třídě a žáci je musí najít a spojit.