Únik ze strašidelného hradu - psaní MĚ/MNĚ ve slovech

Počet stran:
16
Velikost: 3.79 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 11. 2024
Sdílet:

Didaktická hra „Útěk ze strašidelného hradu“ je určena žákům 5. třídy pro procvičení psaní MĚ/MNĚ ve slovech. Žáci se učí pravopis a rozvíjí rychlé rozhodování. Hra je motivována únikem z hradu plného duchů, kteří zadávají úkoly a otázky.

Žáci si touto hrou upevňují gramatické znalosti v oblasti správného psaní skupin mě/mně ve slovech, což přispívá k rozvoji jejich pravopisné jistoty. Hra také rozvíjí jejich schopnost rychlého rozhodování a pohotové reakce. Hravá forma aktivity navíc podporuje zájem o jazyk, posiluje jejich pozornost a učí je efektivně pracovat s chybami.

Hra je motivována jako únik ze strašidelného hradu plného duchů, kteří jim dávají úkoly a záludné otázky. Pokud správně odpoví, podaří se jim z hradu včas uniknout.

Hra obsahuje 54 karet se slovními spojeními, řešení a duchy s variantami ě/ně.

Varianty použití:

1.) Hra na dva týmy: vždy dva žáci soupeří mezi sebou (jeden z týmu) a v týmech se pravidelně střídají. Učitel ukazuje kartičky a dvojice žáků má za úkol zvednout správnou variantu s vytištěným a zalaminovaných duchem k doplnění ě/ně. Pokud žák odpoví správně, udělá celý tým krok vpřed (unikají z hradu), předají si duchy a pokračuje další z týmu. Pokud odpoví chybně, tým se nikam neposouvá a zůstává na místě (žáci se v týmu vystřídají). Hra končí ve chvíli, kdy nezbývají kartičky (z hradu unikla ta skupina, která je dál) nebo než jeden z týmů při posouvání dorazí do předem určeného bodu třídy.

Kartičky nemusíte tisknout a můžete je pouze promítat na tabuli.

2.) Hra pro jednotlivce: každý má své dva duchy s variantami, které zvedá nad hlavu podle zvolené odpovědi a sbírá body za správné odpovědi. Z hradu uniknou ti žáci, kteří budou mít určitý počet správných odpovědí.

Kartičky nemusíte tisknout a můžete je pouze promítat na tabuli.

3.) Hra pro jednotlivce s pohybem žáků: kartičky rozmístěte po třídě. Žáci chodí, sbírají kartičky a zařazují je ke správnému duchovi (variantě ě/ně), kteří jsou umístěni například na tabuli (před tabulí).

Další produkty od autora Radka Švábová

715020
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Didaktická hra louskání oříšků je obdobou hry “plácni mouchu plácačkou” a je určena žákům 3. - 5. třídy. Slouží k
32.00 Kč
715021
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Didaktická hra Ledoborci, inspirovaná hrou „Plácni mouchu plácačkou“, je určena žákům 4.–5. třídy. Procvičuje správné
33.00 Kč
713870
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Zábavná didaktická hra do hodin matematiky na dělení se zbytkem s tajenkou a výběrem z možností výsledků, která
30.00 Kč
706224
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Kartičky jsou zábavnou didaktickou hrou sloužící k procvičování látky o ANTONYMECH - slova protikladná. Materiál je
25.00 Kč
Únik ze strašidelného hradu - psaní MĚ/MNĚ ve slovech Únik ze strašidelného hradu - psaní MĚ/MNĚ ve slovech
Didaktická hra „Útěk ze strašidelného hradu“ je určena žákům 5. třídy pro procvičení psaní MĚ/MNĚ ve slovech. Žáci se učí pravopis a rozvíjí rychlé rozhodování. Hra je motivována únikem z hradu plného duchů, kteří zadávají úkoly a otázky.Žáci si touto hrou upevňují gramatické znalosti v oblasti správného psaní skupin mě/mně ve slovech, což přispívá k rozvoji jejich pravopisné jistoty. Hra také rozvíjí jejich schopnost rychlého rozhodování a pohotové reakce. Hravá forma aktivity navíc podporuje zájem o jazyk, posiluje jejich pozornost a učí je efektivně pracovat s chybami.Hra je motivována jako únik ze strašidelného hradu plného duchů, kteří jim dávají úkoly a záludné otázky. Pokud správně odpoví, podaří se jim z hradu včas uniknout.Hra obsahuje 54 karet se slovními spojeními, řešení a duchy s variantami ě/ně.Varianty použití:1.) Hra na dva týmy: vždy dva žáci soupeří mezi sebou (jeden z týmu) a v týmech se pravidelně střídají. Učitel ukazuje kartičky a dvojice žáků má za úkol zvednout správnou variantu s vytištěným a zalaminovaných duchem k doplnění ě/ně. Pokud žák odpoví správně, udělá celý tým krok vpřed (unikají z hradu), předají si duchy a pokračuje další z týmu. Pokud odpoví chybně, tým se nikam neposouvá a zůstává na místě (žáci se v týmu vystřídají). Hra končí ve chvíli, kdy nezbývají kartičky (z hradu unikla ta skupina, která je dál) nebo než jeden z týmů při posouvání dorazí do předem určeného bodu třídy.Kartičky nemusíte tisknout a můžete je pouze promítat na tabuli.2.) Hra pro jednotlivce: každý má své dva duchy s variantami, které zvedá nad hlavu podle zvolené odpovědi a sbírá body za správné odpovědi. Z hradu uniknou ti žáci, kteří budou mít určitý počet správných odpovědí.Kartičky nemusíte tisknout a můžete je pouze promítat na tabuli.3.) Hra pro jednotlivce s pohybem žáků: kartičky rozmístěte po třídě. Žáci chodí, sbírají kartičky a zařazují je ke správnému duchovi (variantě ě/ně), kteří jsou umístěni například na tabuli (před tabulí).
UUCZ-716428
Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Postřehovky>Skládačky>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
34.00