OBSAH MATERIÁLU:
- 378 podstatných jmen (27 slov od každého vzoru)
- 14 mřížek pro umisťování slov
Tiskněte. Stříhejte. Třiďte. :-)
Kartičky se dají využít i jinými způsoby.
Vylosujte 10 slov, která nadiktujete a necháte žáky určovat vzory.
Každý žák si může vylosovat svých 10 slov a samostatně je přepsat, použít ho ve větě a určit mluvnické kategorie atd.
Osobní zkušenost:
V rámci sledování spolupráce dětí ve třídě jsem nechala pracovat celou třídu společně. Na jednu hromádku jsem umístila kartičky s podstatnými jmény a na druhou karty s mřížkami pro umisťování slov. Více jsem do aktivity nezasahovala. Žáci měli za úkol společně slova roztřídit. Měla jsem možnost sledovat jejich společnou práci. To, jak se ve skupině 20 dětí snažili domluvit. To, jakou zvolili strategii. To, když jim některá slova na kartě přebývala a museli tedy vše znovu překontrolovat…
Následovala reflexe, kdy jsme celou aktivitu zhodnotili, co se dařilo a nedařilo, líbilo a nelíbilo, co by se dalo udělat jinak. :-)