ZÁHADA V KORUNĚ STROMU - ÚKOLOVKA S PÁTRÁNÍM - 2. - 3. TŘÍDA

Počet stran:
29
Velikost: 13.4 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Michaela Silavecká
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 10. 2025
Sdílet:

🐿️Záhada v koruně stromu – úkolovka s pátráním pro 2.–3. třídu

Objevil se někdo v koruně stromu! Lesní obyvatelé hlásí nového souseda, ale nikdo neví, kdo to je. Děti se stávají malými detektivy a krok za krokem odhalují, kdo se do koruny nastěhoval. Zábavná úkolovka plná čtení, logiky, geometrie a matematiky je ideální pro podzimní výuku i jako projektový den s příběhem.

🎯Co v materiálu najdete:

  • 4 navazující úkoly s příběhem o zvířatech v lese
  • čtenářské pátrání podle indicií – děti vyškrtávají zvířata a odhalí nového obyvatele koruny stromu
  • pohyb v čtvercové síti podle šipek – geometrie hravě
  • práce se slovy a abecedou – jazykové procvičování s obrázky
  • gradované početní úlohy – sčítání a odčítání do 20 / do 100
  • barevná i černobílá varianta pro ekonomický tisk
  • závěrečný pochvalný lístek pro děti jako ocenění úspěšného pátrání

Rozsah: cca 6–8 stran + kartičky + pochvala
Vhodné pro: 2.–3. ročník ZŠ, možné využít i pro IVP nebo děti se SVP.

📘Jak s materiálem pracovat:

Materiál je rozdělen do čtyř samostatných úkolů, které lze plnit po dnech nebo v rámci jednoho tematického bloku.
Děti nejprve čtou, dedukují a škrtají zvířata podle indicií (rozvoj čtení s porozuměním), poté určují trasu veverky pomocí šipek v čtvercové síti (rozvoj geometrické představivosti), třetí část procvičuje pravopis a abecedu a poslední navazuje na matematickou gramotnost – řetězové úlohy s oříšky.

Každý úkol má přímou návaznost na ten předchozí, takže děti udržují motivaci, sledují děj a propojují znalosti z různých oblastí.

🧩Rozvoj podle RVP:

  • Čtenářská a pisatelská gramotnost: práce s informacemi, čtení s porozuměním, vyvozování závěrů.
  • Matematická gramotnost: řešení úloh, orientace v síti, logické řazení kroků.
  • Jazyk a jazyková komunikace: práce s abecedou, rozvoj slovní zásoby.
  • Člověk a jeho svět: poznávání zvířat a jejich prostředí.
  • Informatika: princip algoritmizace – pohyb ve čtvercové síti.

💡Využití ve škole i doma:

  • projektový den nebo skupinová hra „Záhada v lese“
  • procvičování čtení a matematiky na začátku hodiny
  • samostatná práce v centrech aktivit
  • doplněk k podzimním tématům v prvouce nebo ČJ
  • práce v družině nebo jako domácí úkol ve spolupráci rodičů

Materiál je koncipován tak, aby mu porozuměl i začínající učitel nebo rodič – obsahuje jasné pokyny, logickou strukturu a hotové podklady k tisku.

🌿Proč ho děti milují:

Každý úkol má příběh, smysl a napětí. Děti chtějí vědět, kdo se v koruně stromu zabydlel, kam se veverka vydá a kolik si schová oříšků.
Pracují přirozeně, s radostí a ani si neuvědomí, kolik dovedností procvičují.

✅Výhody pro učitele:

  • připraveno k okamžitému použití – tiskni a uč
  • rozvoj všech základních gramotností
  • využitelné v jedné třídě i diferencovaně pro různé úrovně žáků
  • ideální pro žáky se specifickými potřebami (dyslexie, PAS, ADHD)
  • možnost kombinovat úkoly podle času a obtížnosti

Další produkty od autora Michaela Silavecká

925213
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Unikátní výzdoba na různé příležitosti. Mnoho kombinací, mnoho variant. Najdi si tu svou. V souboru se nachází: girlanda
29.00 Kč
610733
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
Materiál (brožura) má výukový charakter: Karty s abecedou slouží k výzdobě ve třídě, chodbě,…kdekoli chceme. Zároveň
40.00 Kč
963249
Český jazyk - čtení
1.
Pracovní listy
Materiál má výukový charakter : • Seznámit žáky 1. ročníku se základními tvary písmen A, E, I, O, U. • Procvičit zrakové
30.00 Kč
950338
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Materiál (brožurka) má výukový charakter: Vzdělávací cíle • Rozvoj schopnosti spolupracovat a komunikovat. • Podpora
35.00 Kč
ZÁHADA V KORUNĚ STROMU - ÚKOLOVKA S PÁTRÁNÍM - 2. - 3. TŘÍDA ZÁHADA V KORUNĚ STROMU - ÚKOLOVKA S PÁTRÁNÍM - 2. - 3. TŘÍDA
🐿️Záhada v koruně stromu – úkolovka s pátráním pro 2.–3. tříduObjevil se někdo v koruně stromu! Lesní obyvatelé hlásí nového souseda, ale nikdo neví, kdo to je. Děti se stávají malými detektivy a krok za krokem odhalují, kdo se do koruny nastěhoval. Zábavná úkolovka plná čtení, logiky, geometrie a matematiky je ideální pro podzimní výuku i jako projektový den s příběhem.🎯Co v materiálu najdete:4 navazující úkoly s příběhem o zvířatech v lesečtenářské pátrání podle indicií – děti vyškrtávají zvířata a odhalí nového obyvatele koruny stromupohyb v čtvercové síti podle šipek – geometrie hravěpráce se slovy a abecedou – jazykové procvičování s obrázkygradované početní úlohy – sčítání a odčítání do 20 / do 100barevná i černobílá varianta pro ekonomický tiskzávěrečný pochvalný lístek pro děti jako ocenění úspěšného pátráníRozsah: cca 6–8 stran + kartičky + pochvalaVhodné pro: 2.–3. ročník ZŠ, možné využít i pro IVP nebo děti se SVP.📘Jak s materiálem pracovat:Materiál je rozdělen do čtyř samostatných úkolů, které lze plnit po dnech nebo v rámci jednoho tematického bloku.Děti nejprve čtou, dedukují a škrtají zvířata podle indicií (rozvoj čtení s porozuměním), poté určují trasu veverky pomocí šipek v čtvercové síti (rozvoj geometrické představivosti), třetí část procvičuje pravopis a abecedu a poslední navazuje na matematickou gramotnost – řetězové úlohy s oříšky.Každý úkol má přímou návaznost na ten předchozí, takže děti udržují motivaci, sledují děj a propojují znalosti z různých oblastí.🧩Rozvoj podle RVP:Čtenářská a pisatelská gramotnost: práce s informacemi, čtení s porozuměním, vyvozování závěrů.Matematická gramotnost: řešení úloh, orientace v síti, logické řazení kroků.Jazyk a jazyková komunikace: práce s abecedou, rozvoj slovní zásoby.Člověk a jeho svět: poznávání zvířat a jejich prostředí.Informatika: princip algoritmizace – pohyb ve čtvercové síti.💡Využití ve škole i doma:projektový den nebo skupinová hra „Záhada v lese“procvičování čtení a matematiky na začátku hodinysamostatná práce v centrech aktivitdoplněk k podzimním tématům v prvouce nebo ČJpráce v družině nebo jako domácí úkol ve spolupráci rodičůMateriál je koncipován tak, aby mu porozuměl i začínající učitel nebo rodič – obsahuje jasné pokyny, logickou strukturu a hotové podklady k tisku.🌿Proč ho děti milují:Každý úkol má příběh, smysl a napětí. Děti chtějí vědět, kdo se v koruně stromu zabydlel, kam se veverka vydá a kolik si schová oříšků.Pracují přirozeně, s radostí a ani si neuvědomí, kolik dovedností procvičují.✅Výhody pro učitele:připraveno k okamžitému použití – tiskni a učrozvoj všech základních gramotnostívyužitelné v jedné třídě i diferencovaně pro různé úrovně žákůideální pro žáky se specifickými potřebami (dyslexie, PAS, ADHD)možnost kombinovat úkoly podle času a obtížnosti
UUCZ-995721
Český jazyk - gramatika>Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>Projekty>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🍂 Podzim>🌳 Stromy>🐾 Živočichové
40.00