Zamysli se... zábava, komunikace, sloh, komunitní kruh

Počet stran:
90
Velikost: 80.7 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 8. 2024
Sdílet:

Zábavná aktivita, která se hodí nejen do hodiny českého jazyka. Karty na tabuli či na nástěnku, které obsahují jednou reálnou věc a jednu nereálnou. Diskuse, přemýšlení, hledání možností. Díky pracovním listům se hodí i do hodiny slohu.

Předmět: český jazyk, komunitní kruh, sloh, přestávky

Použití: 1. stupeň ZŠ, MŠ 

 

Než začnete s materiálem pracovat:

• stránky vytiskněte a zalaminujte,

• nastříhejte na jednotlivé karty,

• pracovní listy libovolně nakopírujte žákům.

 

Soubor obsahuje:

  • Karty ve velikosti A5 (30 ks)
  • Karty ve velikosti A4 (30 ks)
  • Různé pracovní listy

 

Soubor obsahuje karty, kde na každé je vyobrazena jedna reálná věc a jedna nereálná/nesmyslná. Úkolem žáků je zamyslet se nad danými obrázky a vést diskusi. Mohlo by vše fungovat? Proč ne? Jaký je důvod, že reálná věc funguje? Co bys změnil? Umíš si představit tuto věc v reálném životě? Co tě pobavilo? …

Otázek se dá vymyslet opravdu spoustu. 

Součástí jsou i pracovní listy – viz návrhy práce s materiálem.

Vhodné do hodin českého jazyka, při komunitním kruhu, na přestávky.

 

Návrhy práce s materiálem:

  1. Kartu můžete vyvěsit na nástěnku/tabuli a nechat žáky diskutovat. Doporučuji na začátku hodiny pro zaktivizování dětí. 
  2. Práce ve skupinách – každá skupina dostane jednu kartu, nad kterou diskutují ve skupině. Každý zde může mít jiné nápady, proto je důležité si vysvětlit, že není podstatné se shodnout, ale sdílet ve skupině své názory. 
  3. Komunitní kruh – diskuse při třídnické hodině. Já osobně karty zařadím do našeho komunitního kruhu, který máme každé pondělí po víkendu.
  4. Úvaha – slohové cvičení. Zavádíte či procvičujete v českém jazyce úvahu? Tyto karty jsou skvělým doplňkem. Žáci se nad jednoduchými věcmi zamýšlí a píšou svůj názor. K tomu pak slouží i přiložené pracovní listy. Materiál je tedy vhodný i pro starší děti.
  5. Podklad k výtvarné výchově/pracovním činnostem. Dokážou žáci nakreslit dvojici obrázků, které budou na stejném principu?

Další produkty od autora Tipy učitelům

322883
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Rozvrh hodin se skládá z jednotlivých kartiček (předmětů), které si sami seskládáte dle potřeby. Předmět: nezařazeno k
40.00 Kč
383157
Anglický jazyk
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Předmět: Anglický jazyk Použití: Výukový materiál pro 1. stupeň ZŠ Rozsah: 16 karet Cíl: Žák rozumí jednoduchým slovům
30.00 Kč
329844
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pravidla třídy
Předmět: nezařazeno k předmětu, výzdoba třídy Použití: 1. stupeň ZŠ Rozsah: 10 stran = 10 pravidel (nedoporučuji mít ve
30.00 Kč
334999
Nezařazené k předmětu
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Výukový materiál, díky kterému si žáci procvičí hned několik oblastí - tvůrčí psaní, základy pro sloh - vypravování
25.00 Kč
Zamysli se... zábava, komunikace, sloh, komunitní kruh Zamysli se... zábava, komunikace, sloh, komunitní kruh
Zábavná aktivita, která se hodí nejen do hodiny českého jazyka. Karty na tabuli či na nástěnku, které obsahují jednou reálnou věc a jednu nereálnou. Diskuse, přemýšlení, hledání možností. Díky pracovním listům se hodí i do hodiny slohu.Předmět: český jazyk, komunitní kruh, sloh, přestávkyPoužití: 1. stupeň ZŠ, MŠ  Než začnete s materiálem pracovat:• stránky vytiskněte a zalaminujte,• nastříhejte na jednotlivé karty,• pracovní listy libovolně nakopírujte žákům. Soubor obsahuje:Karty ve velikosti A5 (30 ks)Karty ve velikosti A4 (30 ks)Různé pracovní listy Soubor obsahuje karty, kde na každé je vyobrazena jedna reálná věc a jedna nereálná/nesmyslná. Úkolem žáků je zamyslet se nad danými obrázky a vést diskusi. Mohlo by vše fungovat? Proč ne? Jaký je důvod, že reálná věc funguje? Co bys změnil? Umíš si představit tuto věc v reálném životě? Co tě pobavilo? …Otázek se dá vymyslet opravdu spoustu. Součástí jsou i pracovní listy – viz návrhy práce s materiálem.Vhodné do hodin českého jazyka, při komunitním kruhu, na přestávky. Návrhy práce s materiálem:Kartu můžete vyvěsit na nástěnku/tabuli a nechat žáky diskutovat. Doporučuji na začátku hodiny pro zaktivizování dětí. Práce ve skupinách – každá skupina dostane jednu kartu, nad kterou diskutují ve skupině. Každý zde může mít jiné nápady, proto je důležité si vysvětlit, že není podstatné se shodnout, ale sdílet ve skupině své názory. Komunitní kruh – diskuse při třídnické hodině. Já osobně karty zařadím do našeho komunitního kruhu, který máme každé pondělí po víkendu.Úvaha – slohové cvičení. Zavádíte či procvičujete v českém jazyce úvahu? Tyto karty jsou skvělým doplňkem. Žáci se nad jednoduchými věcmi zamýšlí a píšou svůj názor. K tomu pak slouží i přiložené pracovní listy. Materiál je tedy vhodný i pro starší děti.Podklad k výtvarné výchově/pracovním činnostem. Dokážou žáci nakreslit dvojici obrázků, které budou na stejném principu?
UUCZ-612876
Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
55.00