ZVÍŘATA - PRÁCE S TEXTEM
Soubor obsahuje 20 pracovních listů + 20 kontrolních listů.
Najdete zde tyto zvířata (součástí je přehledový list s čísly stránek):
Dikobraz, bobr, kivi, krokodýl, světluška, blecha, šváb, mravenec, želva sloní, hroznýš, pštros dvouprstý, hroch obojživelný, kukačka, krtek, kudlanka, mravenečník, netopýr, surikata, roháč, kolibřík.
Použití:
zde bude záležet na časové dotaci. Delší variantou je zapojení metody V-CH-D. Popis metody najdete v kompletu. Skupinky dětí (ideálně dvojice) nejprve dostanou pracovní list V-CH-D. V první fázi napíší, co vědí např. o dikobrazovi, o tom se ve dvojici poradí. V druhé fázi sepíší, co by se chtěli dozvědět. Poté dostanou pracovní list s textem o dikobrazovi. Zde pracují s tabulkou tvrzení, vybarvují v textu odpovědi na otázky a pracují s myšlenkovou mapou (k myšlenkové mapě lze použít i další prameny: encyklopedie, web), žáci mohou najít další zajímavosti, které zapíší do myšlenkové mapy. V závěru lze vyplnit poslední sloupec v tabulce V-CH-D (dozvěděl jsem se) - zde napíší odpovědi na své předešlé otázky.
Komplet může sloužit i jako práce pro rychlíky. Vytiskněte a klidně zalaminujte rejstřík zvířata (který je součástí kompletu) a nechte děti (rychlíky) vybrat, které zvíře by si rády zpracovaly. V tomto případě lze vynechat metodu V-CH-D a přistoupit rovnou k pracovnímu listu (popř. dohledat další informace na netu - myšlenková mapa).
Součástí kompletu je barevná kontrola. Všechny ilustrace jsou autorské. Čerpáno z knihy 100 nejzajímavějších zvířat (Columbus, 1999), texty jsou upraveny.
Děkujeme za nákup a přejeme krásné jarní dny!
Honza a Hedvika
Mluví jen jeden