Aktivně procvičujeme gramatiku - psaní i/y, mě/mně a další

Předmět:
Počet stran:
24
Velikost: 343.39 KB
Typ souboru: zip
Prodávající U Kantorky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 1. 2023
Sdílet:

Typ materiálu:

o  Materiál obsahuje několik kartiček se slovy, každá kartička je očíslována. Kartičky slouží k procvičování různých gramatických jevů. Najdete zde slova na procvičování psaní i/y, mně/mě, psaní velkých a malých písmen nebo slovíčka, u kterých je za úkol vytvořit antonymum nebo synonymum. Záleží na vás, jakou oblast zrovna chcete procvičit, podle toho si vyberete druhy kartiček. Práce s kartičkami zaktivizuje každého žáka. Vhodné pro žáky ZŠ i SŠ (procvičování těchto jevů se hodí pro kohokoli).

Jak s materiálem pracovat:

o  Materiál je rozdělen do pěti okruhů – a) kartičky na procvičování psaní i/y (30 ks), b) kartičky na procvičování mě/mně (12), c) kartičky na procvičování psaní velkých a malých písmen (30), d) kartičky na tvoření synonym (20), e) kartičky na tvoření antonym (11) = celkem 103 kartiček se slovy. Kartičky si vytiskněte, rozstříhejte a zalaminujte. Rozdělte je podle toho, jaký gramatický jev zpracovávají. Následně je můžete využít na hodině. Je na vás, jaký gramatický jev chcete zrovna procvičit. Příklad: chcete s žáky procvičit psaní měkkého a tvrdého i/y. Vezměte si všech očíslovaných 30 kartiček a rozmístěte je různě po třídě a po chodbě (osvědčilo se mi). Kartičky dejte na nástěnky, lavice, parapety, schovejte je někde na chodbě, do květináče atd., zkrátka tak, aby je žáci hledali. Nebude se jednat tedy jen o nudné doplňování písmen, ale o hru, kdy každý žák musí všechny kartičky najít, slova si zapsat a doplit správné i/y. Žáci mohou pracovat samostatně, ve dvojici. Můžete jim dát časový limit a stane se z toho soutěž. Všichni žáci budou zapojeni – jednak se hezky projdou, kartičky hledají, pečlivě si zapisují slova, zkrátka žádná nuda. Jakmile budou mít všichni zapsáno 30 slov, dochází ke sdílení ve třídě a k případným opravám

o  U jiných témat postupujte úplně stejným způsobem – kartičky rozmístěte, poschovávejte a žáci jdou na to 😊.

Cíl materiálu:

o  Cílem materiálu je procvičit základní gramatické jevy aktivní formou hledání kartiček a následným správným zapisováním slov. Osvědčilo se mi rozmisťování na celé chodbě – je to fajn hledací hra 😊

Další produkty od autora U Kantorky

235377
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál se skládá ze dvou částí – čtyř tabulek, do které budou žáci přiřazovat správné kartičky s vybranými slovními
25.00 Kč
297195
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na den pálení čarodějnic. Obsahuje pracovní listy s texty a několika (nejen)
27.00 Kč
609963
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Aktivita je určená na začátek školního roku, konkrétně první dny školy v rámci třídnických hodin
25.00 Kč
293915
Český jazyk - gramatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na procvičování slov souřadných, nadřazených a podřazených. Obsahuje tři úkoly
25.00 Kč
Aktivně procvičujeme gramatiku - psaní i/y, mě/mně a další Aktivně procvičujeme gramatiku - psaní i/y, mě/mně a další
Typ materiálu: o  Materiál obsahuje několik kartiček se slovy, každá kartička je očíslována. Kartičky slouží k procvičování různých gramatických jevů. Najdete zde slova na procvičování psaní i/y, mně/mě, psaní velkých a malých písmen nebo slovíčka, u kterých je za úkol vytvořit antonymum nebo synonymum. Záleží na vás, jakou oblast zrovna chcete procvičit, podle toho si vyberete druhy kartiček. Práce s kartičkami zaktivizuje každého žáka. Vhodné pro žáky ZŠ i SŠ (procvičování těchto jevů se hodí pro kohokoli). Jak s materiálem pracovat: o  Materiál je rozdělen do pěti okruhů – a) kartičky na procvičování psaní i/y (30 ks), b) kartičky na procvičování mě/mně (12), c) kartičky na procvičování psaní velkých a malých písmen (30), d) kartičky na tvoření synonym (20), e) kartičky na tvoření antonym (11) = celkem 103 kartiček se slovy. Kartičky si vytiskněte, rozstříhejte a zalaminujte. Rozdělte je podle toho, jaký gramatický jev zpracovávají. Následně je můžete využít na hodině. Je na vás, jaký gramatický jev chcete zrovna procvičit. Příklad: chcete s žáky procvičit psaní měkkého a tvrdého i/y. Vezměte si všech očíslovaných 30 kartiček a rozmístěte je různě po třídě a po chodbě (osvědčilo se mi). Kartičky dejte na nástěnky, lavice, parapety, schovejte je někde na chodbě, do květináče atd., zkrátka tak, aby je žáci hledali. Nebude se jednat tedy jen o nudné doplňování písmen, ale o hru, kdy každý žák musí všechny kartičky najít, slova si zapsat a doplit správné i/y. Žáci mohou pracovat samostatně, ve dvojici. Můžete jim dát časový limit a stane se z toho soutěž. Všichni žáci budou zapojeni – jednak se hezky projdou, kartičky hledají, pečlivě si zapisují slova, zkrátka žádná nuda. Jakmile budou mít všichni zapsáno 30 slov, dochází ke sdílení ve třídě a k případným opravám o  U jiných témat postupujte úplně stejným způsobem – kartičky rozmístěte, poschovávejte a žáci jdou na to 😊. Cíl materiálu: o  Cílem materiálu je procvičit základní gramatické jevy aktivní formou hledání kartiček a následným správným zapisováním slov. Osvědčilo se mi rozmisťování na celé chodbě – je to fajn hledací hra 😊
UUCZ-248938
Český jazyk>Didaktické hry>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
29.00