Gramatická cvičení - velká a malá písmena, s/z/vz, i/y a další

Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 444.51 KB
Typ souboru: zip
Prodávající U Kantorky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 8. 2023
Sdílet:

Typ materiálu:

o  Materiál obsahuje několik cvičení věnujících se procvičování gramatiky, konkrétně psaní velkých a malých písmen, s/z a vz, i/y, mě/mně nebo psaní číslovek. Součástí je také pracovní list o vyhledávání zeměpisných názvů. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ, doporučuji jako procvičení po letních prázdninách. Své využití by materiál určitě našel i na střední škole.

Jak se materiálem pracovat:

o  Materiál má celkem tři části.

o  1. část: V souboru je celkem 6 textů, které se zaměřují na procvičení psaní velkých a malých písmen. Jednotlivé texty se věnují konkrétním oblastem, např. zeměpisné názvy, názvy měst, ulic, náměstí, uměleckých děl apod. Materiál si víckrát vytiskněte (podle počtu žáků ve třídě) a jednotlivé texty v tabulkách si vystříhejte. Textíky zamíchejte a každému žákovi dejte jeden text. Úkolem žáků bude text pročíst a následně zabarvit správnou variantu písmena. Jakmile budou mít všichni hotovo, najdou se ve třídě ti, kteří mají stejný text, takže např. tři žáci obdrží text č. 4, jakmile budou mít práci hotovou, musí se najít a sednout si společně. Jakmile se skupinky najdou, mají za úkol si textíky projít a zjistit, zdali mají písmena zaznačená správně. Pokud ne, diskutují o tom a snaží se přijít na to, která varianta je správně. Jakmile mají skupinky zkontrolováno, dochází ke sdílení ve třídě.

o  2. část: V této části si žáci zopakují také zeměpis. Pracovní list se zaměřuje na 6 zemí a jejich geografická specifika. Úkolem žáků bude samostatně nebo ve dvojici (to je na vás) doplnit požadované odpovědi. Důraz je kladen zejména na to, aby žáci slova napsali se správnými malými a velkými písmeny. Mohou si pomoct s internetem či školním atlasem. Jakmile je hotovo, dochází ke sdílení ve třídě. Abyste si ověřili správnost psaní písmen, nechte žáky napsat geografické názvy na tabuli. Co se týče doplňování, např. u památek mohou vybrat libovolná místa.

o  3. část: Poslední část je již všeobecná. Obsahuje celkem pět textů, které se věnují psaní s/z/vz, i/y, mě/mně, číslovek a opravování chyb. Textíky si opět vytiskněte a doporučuji jejich rozstříhání (aby si žáci poté materiál vlepili do sešitu). Je na vás, zdali žáci budou pracovat v menších skupinkách nebo samostatně. Postupně jim dávkujte cvičení a vždy si je postupně zkontrolujte.

Cíl materiálu:

o  Materiál si klade za cíl procvičit nejdůležitější gramatické jevy. Ideální je použití po letních prázdninách, abyste zjistili, jak na tom vaši žáci jsou. 😊

o  Materiál obsahuje správné řešení

Další produkty od autora U Kantorky

307014
Český jazyk - literatura
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál se zaměřuje na zábavnou a aktivní práci s řeckou mytologií. Skládá se ze tří částí: první část je tvořena
28.00 Kč
233845
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál se skládá z 30 kartiček, které učitel předčítá žákům. Podle kartiček zjistíme, jak dobře se žáci ve třídě znají
26.00 Kč
448590
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Typ materiálu: o Materiál se tematicky zaměřuje na prožité Vánoce a Silvestr (Nový rok). Obsahuje celkem 35 kartiček s
27.00 Kč
286729
Český jazyk - čtení
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Typ materiálu: o Materiál se zaměřuje na velikonoční svátky. Obsahuje pracovní listy s texty a několika jazykovými úkoly
27.00 Kč
Gramatická cvičení - velká a malá písmena, s/z/vz, i/y a další Gramatická cvičení - velká a malá písmena, s/z/vz, i/y a další
Typ materiálu: o  Materiál obsahuje několik cvičení věnujících se procvičování gramatiky, konkrétně psaní velkých a malých písmen, s/z a vz, i/y, mě/mně nebo psaní číslovek. Součástí je také pracovní list o vyhledávání zeměpisných názvů. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ, doporučuji jako procvičení po letních prázdninách. Své využití by materiál určitě našel i na střední škole. Jak se materiálem pracovat: o  Materiál má celkem tři části. o  1. část: V souboru je celkem 6 textů, které se zaměřují na procvičení psaní velkých a malých písmen. Jednotlivé texty se věnují konkrétním oblastem, např. zeměpisné názvy, názvy měst, ulic, náměstí, uměleckých děl apod. Materiál si víckrát vytiskněte (podle počtu žáků ve třídě) a jednotlivé texty v tabulkách si vystříhejte. Textíky zamíchejte a každému žákovi dejte jeden text. Úkolem žáků bude text pročíst a následně zabarvit správnou variantu písmena. Jakmile budou mít všichni hotovo, najdou se ve třídě ti, kteří mají stejný text, takže např. tři žáci obdrží text č. 4, jakmile budou mít práci hotovou, musí se najít a sednout si společně. Jakmile se skupinky najdou, mají za úkol si textíky projít a zjistit, zdali mají písmena zaznačená správně. Pokud ne, diskutují o tom a snaží se přijít na to, která varianta je správně. Jakmile mají skupinky zkontrolováno, dochází ke sdílení ve třídě. o  2. část: V této části si žáci zopakují také zeměpis. Pracovní list se zaměřuje na 6 zemí a jejich geografická specifika. Úkolem žáků bude samostatně nebo ve dvojici (to je na vás) doplnit požadované odpovědi. Důraz je kladen zejména na to, aby žáci slova napsali se správnými malými a velkými písmeny. Mohou si pomoct s internetem či školním atlasem. Jakmile je hotovo, dochází ke sdílení ve třídě. Abyste si ověřili správnost psaní písmen, nechte žáky napsat geografické názvy na tabuli. Co se týče doplňování, např. u památek mohou vybrat libovolná místa. o  3. část: Poslední část je již všeobecná. Obsahuje celkem pět textů, které se věnují psaní s/z/vz, i/y, mě/mně, číslovek a opravování chyb. Textíky si opět vytiskněte a doporučuji jejich rozstříhání (aby si žáci poté materiál vlepili do sešitu). Je na vás, zdali žáci budou pracovat v menších skupinkách nebo samostatně. Postupně jim dávkujte cvičení a vždy si je postupně zkontrolujte. Cíl materiálu: o  Materiál si klade za cíl procvičit nejdůležitější gramatické jevy. Ideální je použití po letních prázdninách, abyste zjistili, jak na tom vaši žáci jsou. 😊 o  Materiál obsahuje správné řešení
UUCZ-342923
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
27.00