,,Propojme matematiku s prvoukou a českým jazykem.“
Materiál obsahuje 67 STRAN ZÁBAVNÝCH PL, ve kterých si děti procvičí MATEMATIKU (násobení)
a ČESKÝ JAZYK (řazení podle abecedy, antonyma, synonyma, porozumění textu, práce s textem, slova nadřazená a podřazená, druhy vět, doplňování y,i po tvrdých a měkkých souhláskách,…).
Materiál zahrnuje všechna důležitá podzimní témata: OVOCE, DRACI, JEŽCI, HOUBY, STRAŠÁK DO ZELÍ, SYCHRAVÉ POČASÍ – DEŠTNÍK,BRAMBORY, ZÁSOBY NA ZIMU – VEVERKA, VLAŠTOVKY, KAŠTANY, ŽALUDY, BABÍ LÉTO, SVATÝ VÁCLAV, SVÁTEK STROMŮ
Součástí materiálu je průvodní list s popisem a fotografiemi.
TÉMA: BRAMBORY
Vybíráme brambory - SLOVA NADŘAZENÁ A PODŘAZENÁ
Úkol: Rozstříhejte a roztřiďte brambory do pytlů.
Vždy slova podřazená ke slovům nadřazeným.
Slova napsaná malými tiskacími písmeny přepište PSACÍM PÍSMEM. Slova, která jsou napsána psacím, přepište VELKÝMI TISKACÍMI PÍSMENY.
Říkadlo- Brambora – PRÁCE S TEXTEM
Úkol: Doplňte podle předepsaného říkadla vynechaná slova psacím písmem.
Bramboru vystřihněte.
Úkol navíc: Rozstříhejte předtištěnou říkanku na slova. Zkuste opět správně na druhou stranu brambory nalepit.
,,Třídíme BRAMBORY“
MATEMATIKA
Vybrané brambory je potřeba přebrat.
Brambory máme vybrané. Pomozte je přebrat na
dobré a ,,nahnilé“. Dobré jsou ty, které mají správný
výsledek. Nahnilé jsou ty, které mají výsledek špatně.
Téma: VLAŠTOVKY
- ŘAZENÍ PODLE ABECEDY
Vlaštovky už se začaly připravovat na k odletu do teplých krajin.
Rozděl je na 2 skupiny. Doplň vynechaná písmena.
Vystřihni je rozděl je na dívčí a chlapecká jména.
Seřaď a nalep je podle abecedy.
NEBO
VLAŠTOVKY NA ODLETU
TŘÍDĚNÍ PODLE DOPLŇĚNÉHO Y,I
Vlaštovky už se začaly připravovat na k odletu do teplých krajin. Rozděl je na 2 skupiny, které spolu poletí. Ty, do kterých doplníš y/ý nalep k drátům s Y/Ý a ty, do kterých doplníš i/í , nalep ke drátům s I/Í.
Téma: JEŽEK
JEŽEK BODLINKA
Ježkovi zmizely bodlinky. Pomoz mu je zpět nalepit. Vystřihni a lep je postupně podle abecedy. Doplň i/í nebo y/ý.
Bodlinky s i/í vykresli šedou barvou, bodlinky s y/ý vykresli hnědou barvou. Bodlinky vystřihni a lep na ježka. V listech doplň u,ú,ů, vykresli podle zadání a lep kolem ježka.
u – zelená barva
ú – žlutá barva
ů – oranžová barva
Téma: SBÍRÁME HOUBY
Matematika
Roztřiďte příklady do dvou skupin. Ty, které mají správný výsledek jsou jedlé,
stříhej a lep je k hříbku. Ty, které mají špatný výsledek lep k nejedlé,
jedovaté houbě – muchomůrce.
Vaříme houbovou polévku
- variabilní použití
Téma: Veverka a zásoby na zimu
Veverčiny oříšky
Doplň vynechaná písmenka, vykresli podle zadání.
Zásoby pro veverku
Pomoz udělat veverce zásoby na zimu. Nejdříve vykresli,
vystřihni, slož a nalep hlavu veverky. Potom vykresli hnědou
barvou PODSTATNÁ JMÉNA, připiš k nim číslo 1. Šedou barvou
vykresli SLOVESA, připiš k nim číslo 5. Tyto oříšky vystřihni
a nalep k veverce.
Veverka Čiperka
Vykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou.
Veverku vykresli, vystřihni a dej na společnou větev
Téma: Sychravé počasí
Když prší – čtení s porozuměním
Děti si složí papír a vytvoří holčičce deštník.
Vykreslují podle textu a odpoví na otázky v obláčcích.
Deštník
Úkol: Vybarvi stejnou barvou vždy příklad a výsledek
Téma: Strašák
Které zelí se podařilo strašákovi ,,uhlídat“?
Jsou to ty hlávky, DO KTERÝCH DOPLNÍŠ TVRDÉ Y.
Vykresli je, vystřihni a nalep kolem strašáka.
Ostatní můžeš nalepit na jiný papír a k ním zajíčka,
kterému se podařilo tyto hlávky z pole ,,odnést“.
Téma: ,,Babí léto“
Antonyma
Na konci září začíná babí léto. Ve vzduchu visí nebo poletují pavučinová vlákna. Znamenají konec léta, léto zestárlo, je babí, babské, pozdní. Slunce ještě hřeje, ale letní teplota už to není.
Antonyma – slova opačného významu. Piště ke slovům antonyma.
Prázdné pavučiny můžeme použít v matematice, kdy doprostřed napíšeme číslo např. 8+, do vedlejších políček čísla a do třetích políček děti zapisují výsledky
7PL vykreslovačky podle zadání
Škola volá….
Sv. Václav
Počítáme s ježkem
Dub
Buk
Javor
Jírovec maďal
Podzimní okénko
Téma: Jablka
,,Jablko“ – na principu ,,pětilístku“
Prázdná jablka na variabilní použití, na opisy, přepisy, příklady,…
Říkanka: Měla jedna babka.. – přepis
Jablka – čtení s porozuměním – doplnění vět podle textu
Materiál i obrázky jsou moje autorské.