Materiál obsahuje PŘES 60 STRAN ZÁBAVNÝCH PL, ve kterých si děti procvičí MATEMATIKU ( + - bez přechodu přes desítku, + - s přechodem přes 10, porovnávání čísel,
+ - dvojciferných čísel
a ČESKÝ JAZYK (opakování tvarů písmen, řazení podle abecedy, antonyma, synonyma, porozumění textu, práce s textem, slova nadřazená a podřazená, druhy).
Materiál zahrnuje všechna důležitá podzimní témata: OVOCE, DRACI, JEŽCI, HOUBY, STRAŠÁK DO ZELÍ, SYCHRAVÉ POČASÍ – DEŠTNÍK,BRAMBORY, ZÁSOBY NA ZIMU – VEVERKA, VLAŠTOVKY, KAŠTANY, ŽALUDY, BABÍ LÉTO, SVATÝ VÁCLAV, SVÁTEK STROMŮ
Materiál doporučuji doplnit ,,PÍSNIČKOVÝMI A ŘÍKANKOVÝMI DOMEČKY – PODZIM“.
TÉMA: BRAMBORY
Vybíráme brambory - SLOVA NADŘAZENÁ A PODŘAZENÁ
Úkol: Rozstříhejte a roztřiďte brambory do pytlů.
Vždy slova podřazená ke slovům nadřazeným.
Slova napsaná malými tiskacími písmeny přepište PSACÍM PÍSMEM. Slova, která jsou napsána psacím, přepište VELKÝMI TISKACÍMI PÍSMENY.
Říkadlo- Brambora – PRÁCE S TEXTEM
Úkol: Doplňte podle předepsaného říkadla vynechaná slova psacím písmem.
Bramboru vystřihněte.
Úkol navíc: Rozstříhejte předtištěnou říkanku na slova. Zkuste opět správně na druhou stranu brambory nalepit.
,,TŘÍDÍME BRAMBORY“
MATEMATIKA
Vybrané brambory je potřeba přebrat.
Brambory máme vybrané. Pomozte je přebrat na
dobré a ,,nahnilé“. Dobré jsou ty, které mají správný
výsledek. Nahnilé jsou ty, které mají výsledek špatně.
Kterých brambor je více a o kolik??? Kterých je méně
a o kolik?
Prázdné brambory bez linek s linkami, pytel na
Variabilní použití nebo vlastní úpravu.
Téma: VLAŠTOVKY
- ŘAZENÍ PODLE ABECEDY
Vlaštovky už se začaly připravovat na k odletu do teplých krajin.
Rozděl je na 2 skupiny. Doplň vynechaná písmena.
Vystřihni je rozděl je na dívčí a chlapecká jména.
Seřaď a nalep je podle abecedy.
Téma: JEŽEK
JEŽEK BODLINKA 1 – ŘAZENÍ PODLE ABECEDY,
PŘEPIS SLOV
Ježkovi zmizely bodlinky. Pomoz mu je zpět nalepit.
Vystřihni a lep je postupně podle abecedy.
Vybarvi postupně podle abecedy a písmena, která chybí,
napiš do prázdných bodlinek. Kolem ježka lep listy, které mají slova hodící se k podzimu. Tato slova přepiš psacím písmem do listu. Do prázdných listů vymysli svoje slova. Listy očísluj podle abecedy.
Ježek BODLINKA 2 – hledání chybějících znamének ve slovech, řazení podle abecedy
Úkol:
Oprav chybějící znaménka ve slovech. Vykresli hnědou barvou domácí nebo zvířata,
která můžeme mít doma. Šedou barvou vykresli ostatní zvířata.
Očísluj každou skupinu zvířat podle abecedy a nalep je i v tomto pořadí na ježka.
Vyber si 5 slov přepiš je na linku psacím písmem.
Téma: SBÍRÁME HOUBY
Matematika
Roztřiďte příklady do dvou skupin. Ty, které mají správný výsledek jsou jedlé,
stříhej a lep je k hříbku. Ty, které mají špatný výsledek lep k nejedlé,
jedovaté houbě – muchomůrce.
Muchomůrka- matematika
Úkol: Lep vždy příklad na výsledek. Muchomůrku vykresli.
Vaříme houbovou polévku
Pro variabilní použití
Děláme smaženici
Udělejme smaženici, dávejte na pánev jen ty houby,
ve kterých jsou napsány slova NÁZVY HUB. Tyto houby vykresli šedou
barvou a nalep na pánev. Seřaď tato slova podle abecedy.
Přepiš tyto houby psacím písmem na linky. Víš, co označují ostatní slova?
Téma: Veverka a zásoby na zimu
Veverčiny oříšky
Vykresli vždy stejnou barvou jedno písmeno.
Velké i malé písmeno tiskací i psací tvar.
Zásoby pro veverku
Pomoz udělat veverce zásoby na zimu. Nejdříve vykresli,
vystřihni, slož a nalep hlavu veverky. Vyber, vykresli,
vystřihni a nalep jen ty oříšky, ve kterých jsou napsány
NÁZVY STROMŮ. Očísluj je podle abecedy.
Vykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou.
Veverku vykresli, vystřihni a dej na společnou větev.
Téma: Stromy
Svátek stromů 20. října
Ozdob náš podzimní strom barevným listím. Vypočítej příklady,
vystřihni a lep jen ty listy, které mají správný výsledek.
Ty, které mají špatný výsledek nalep na zem.
Listy – matematická rozcvička – doporučuji vytisknout na barevný papír a zalaminovat.
Téma: Drak
Dráček Fráček
Doplň vždy malé nebo velké písmeno k písmenům lep na dráčka
seřazené podle abecedy.
Drak Frak
Lep k sobě slova, která k sobě patří. Ke 2 slovům, která zbydou,
napiš slovo podobného významu.
SYNONYMA – slova stejného nebo podobného významu.
Žaludy – skládání a psaní vět
Příklady
Téma: Sychravé počasí
Když prší – čtení s porozuměním
Děti si složí papír a vytvoří holčičce deštník.
Vykreslují podle textu a odpoví na otázky v obláčcích.
Když prší 2
Úkol: ,,Říkej a vybarvuj postupně písmena abecedy. Která chybí, piš psacím písmem na řádek.“
Deštník
Úkol: Vybarvi stejnou barvou vždy příklad a výsledek
Zavařujeme
Strašák
Strašák hlídá zelí
+- dvojciferných čísel
Které zelí se podařilo strašákovi ,,uhlídat“?
Jsou to ty hlávky, které mají výsledek větší než 50.
Strašák hlídá řepu
Kolik řepy strašák uhlídal? Vypočítej, vykresli, vystřihni jen ty řepy, které mají správný výsledek.
Téma: ,,Babí léto“
Antonyma
Na konci září začíná babí léto. Ve vzduchu visí nebo poletují pavučinová vlákna. Znamenají konec léta, léto zestárlo, je babí, babské, pozdní. Slunce ještě hřeje, ale letní teplota už to není.
Antonyma – slova opačného významu. Piště ke slovům antonyma.
Prázdné pavučiny můžeme použít v matematice, kdy doprostřed napíšeme číslo např. 8+, do vedlejších políček čísla a do třetích políček děti zapisují výsledky
3PL vykreslovačky podle zadání
,,Dubínek“
Škola volá….
Sv. Václav
Téma: Kaštany
Kaštánkovi kamarádi – matematika + - do 20 s přechodem přes 10
Pomoz najít našemu Kaštánkovi kamarády.
Jsou to ty kaštany, které mají výsledek 11.
Najdi je, vystřihni, nalep ke Kaštánkovi.
Můžeš jim dokreslit také tělo.
Téma: Jablka
,,Jablko“ – na principu ,,pětilístku“
Prázdná jablka na variabilní použití, na opisy, přepisy, příklady,…
Říkanka: Měla jedna babka.. – přepis
Jablka – čtení s porozuměním – doplnění vět podle textu
Podzimní okénko
Materiál i obrázky jsou moje autorské.