Běhačka - druhy vět – třídění

Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 30.69 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 9. 2025
Sdílet:

Oznamovací, tázací, rozkazovací nebo přací? Procvičte druhy vět hravou formou. 80 vět s řešením, dvě varianty písma a různé možnosti využití – běhačka, psaní, počítání slov, čtení, ale třeba i nácvik intonace. Vhodné k laminaci.

Obsah materiálu

  • 4 skupiny vět – oznamovací, tázací, rozkazovací a přací
  • 80 vět (každá skupina obsahuje 20 vět)
  • dvě varianty písma – tiskací a psací
  • řešení pro snadnou kontrolu

Výukový charakter

Interaktivní materiál rozvíjí:

  • Rozpoznávání druhů vět – děti třídí věty podle jejich typu
  • Čtení s porozuměním – chápou význam a intonaci vět
  • Gramatické povědomí – uvědomují si rozdíly mezi oznamovací, tázací, rozkazovací a přací větou
  • Psaní – při přepisování vět procvičují pravopis
  • Logické myšlení – uvádějí věty do souvislosti s jejich druhem
  • Samostatnost i spolupráci – mohou pracovat individuálně, ve dvojici či ve skupině
  • Pohybovou aktivitu – při běhačce propojují čtení a jazyk s pohybem a hrou

Metodický pokyn

Příprava: Připravte karty s označením druhů vět (O, T, R, P) a rozmístěte je po třídě. Kartičky s větami dejte na jednu hromadu nebo do krabice, odkud si je děti budou brát. Aktivita je vhodná i k laminaci.

Průběh: Děti čtou věty a určují, zda jde o větu oznamovací, tázací, rozkazovací nebo přací. Nesou kartu ke správnému druhu věty.

Kontrola: Výsledky lze ověřit podle přiloženého řešení – společně na tabuli, ve dvojicích nebo samostatně.

Možnosti využití:

  • Běhačka – děti čtou věty, třídí je do správných kategorií a přiřazují ke správné kartě.
  • Skupinová práce – společné třídění a diskuze.
  • Psaní – děti přepisují věty psané tiskacím písmem do sešitu a třídí je podle druhu.
  • Počítání slov – určují počet slov ve větách a procvičují tak jazykové povědomí. Mohou psát fixem na zalaminovanou kartu nebo přepsat větu do sešitu a určit počet slov a druh věty.
  • Intonační cvičení – děti čtou věty nahlas se správnou intonací.

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

999371
Matematika
Školní družina, 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Pomozte strašidlům uvařit kouzelný lektvar a procvičte přitom sčítání a odčítání po desítkách do 100! Rozhýbejte
40.00 Kč
747489
Matematika
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah materiálu: 12 pracovních listů s úlohami na sčítání: 6 listů s lehčí variantou (sčítání čísel v řádcích). 6 listů
40.00 Kč
902913
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Kam zmizela mapa k pokladu? Detektivní čtení s porozuměním z prostředí letního tábora! Pět podezřelých, pět indicií a
40.00 Kč
729686
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Obsah materiálu: 18 karet o velikosti 10x14 cm, každá s pohybovou výzvou. Zábavné vánoční motivy a jednoduché pokyny
35.00 Kč
Běhačka - druhy vět – třídění Běhačka - druhy vět – třídění
Oznamovací, tázací, rozkazovací nebo přací? Procvičte druhy vět hravou formou. 80 vět s řešením, dvě varianty písma a různé možnosti využití – běhačka, psaní, počítání slov, čtení, ale třeba i nácvik intonace. Vhodné k laminaci.Obsah materiálu4 skupiny vět – oznamovací, tázací, rozkazovací a přací80 vět (každá skupina obsahuje 20 vět)dvě varianty písma – tiskací a psacířešení pro snadnou kontroluVýukový charakterInteraktivní materiál rozvíjí:Rozpoznávání druhů vět – děti třídí věty podle jejich typuČtení s porozuměním – chápou význam a intonaci větGramatické povědomí – uvědomují si rozdíly mezi oznamovací, tázací, rozkazovací a přací větouPsaní – při přepisování vět procvičují pravopisLogické myšlení – uvádějí věty do souvislosti s jejich druhemSamostatnost i spolupráci – mohou pracovat individuálně, ve dvojici či ve skupiněPohybovou aktivitu – při běhačce propojují čtení a jazyk s pohybem a hrouMetodický pokynPříprava: Připravte karty s označením druhů vět (O, T, R, P) a rozmístěte je po třídě. Kartičky s větami dejte na jednu hromadu nebo do krabice, odkud si je děti budou brát. Aktivita je vhodná i k laminaci.Průběh: Děti čtou věty a určují, zda jde o větu oznamovací, tázací, rozkazovací nebo přací. Nesou kartu ke správnému druhu věty.Kontrola: Výsledky lze ověřit podle přiloženého řešení – společně na tabuli, ve dvojicích nebo samostatně.Možnosti využití:Běhačka – děti čtou věty, třídí je do správných kategorií a přiřazují ke správné kartě.Skupinová práce – společné třídění a diskuze.Psaní – děti přepisují věty psané tiskacím písmem do sešitu a třídí je podle druhu.Počítání slov – určují počet slov ve větách a procvičují tak jazykové povědomí. Mohou psát fixem na zalaminovanou kartu nebo přepsat větu do sešitu a určit počet slov a druh věty.Intonační cvičení – děti čtou věty nahlas se správnou intonací.Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-971351
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - psaní>Běhací diktát>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ
40.00