Běhačka - druhy vět – třídění

Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 30.69 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 9. 2025
Sdílet:

Oznamovací, tázací, rozkazovací nebo přací? Procvičte druhy vět hravou formou. 80 vět s řešením, dvě varianty písma a různé možnosti využití – běhačka, psaní, počítání slov, čtení, ale třeba i nácvik intonace. Vhodné k laminaci.

Obsah materiálu

  • 4 skupiny vět – oznamovací, tázací, rozkazovací a přací
  • 80 vět (každá skupina obsahuje 20 vět)
  • dvě varianty písma – tiskací a psací
  • řešení pro snadnou kontrolu

Výukový charakter

Interaktivní materiál rozvíjí:

  • Rozpoznávání druhů vět – děti třídí věty podle jejich typu
  • Čtení s porozuměním – chápou význam a intonaci vět
  • Gramatické povědomí – uvědomují si rozdíly mezi oznamovací, tázací, rozkazovací a přací větou
  • Psaní – při přepisování vět procvičují pravopis
  • Logické myšlení – uvádějí věty do souvislosti s jejich druhem
  • Samostatnost i spolupráci – mohou pracovat individuálně, ve dvojici či ve skupině
  • Pohybovou aktivitu – při běhačce propojují čtení a jazyk s pohybem a hrou

Metodický pokyn

Příprava: Připravte karty s označením druhů vět (O, T, R, P) a rozmístěte je po třídě. Kartičky s větami dejte na jednu hromadu nebo do krabice, odkud si je děti budou brát. Aktivita je vhodná i k laminaci.

Průběh: Děti čtou věty a určují, zda jde o větu oznamovací, tázací, rozkazovací nebo přací. Nesou kartu ke správnému druhu věty.

Kontrola: Výsledky lze ověřit podle přiloženého řešení – společně na tabuli, ve dvojicích nebo samostatně.

Možnosti využití:

  • Běhačka – děti čtou věty, třídí je do správných kategorií a přiřazují ke správné kartě.
  • Skupinová práce – společné třídění a diskuze.
  • Psaní – děti přepisují věty psané tiskacím písmem do sešitu a třídí je podle druhu.
  • Počítání slov – určují počet slov ve větách a procvičují tak jazykové povědomí. Mohou psát fixem na zalaminovanou kartu nebo přepsat větu do sešitu a určit počet slov a druh věty.
  • Intonační cvičení – děti čtou věty nahlas se správnou intonací.

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

704725
Matematika
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 80 kartiček s obrázky různých dopravních prostředků a čísly řešení Výukový charakter: Materiál je
40.00 Kč
731491
Logopedie
MŠ, Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Obsah materiálu: 24 rýmovaných hádanek na každý den - tématicky pestré, od zvířat po věci kolem nás, hodí se třeba pro
0.00 Kč
812138
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: Materiál obsahuje kompletní detektivní případ, který rozvíjí čtení s porozuměním a logické myšlení
40.00 Kč
766950
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah materiálu: 70 kartiček s tajemnými slovy: Každá kartička obsahuje hlavní slovo a pět jasných, jednoduchých slov
40.00 Kč
Běhačka - druhy vět – třídění Běhačka - druhy vět – třídění
Oznamovací, tázací, rozkazovací nebo přací? Procvičte druhy vět hravou formou. 80 vět s řešením, dvě varianty písma a různé možnosti využití – běhačka, psaní, počítání slov, čtení, ale třeba i nácvik intonace. Vhodné k laminaci.Obsah materiálu4 skupiny vět – oznamovací, tázací, rozkazovací a přací80 vět (každá skupina obsahuje 20 vět)dvě varianty písma – tiskací a psacířešení pro snadnou kontroluVýukový charakterInteraktivní materiál rozvíjí:Rozpoznávání druhů vět – děti třídí věty podle jejich typuČtení s porozuměním – chápou význam a intonaci větGramatické povědomí – uvědomují si rozdíly mezi oznamovací, tázací, rozkazovací a přací větouPsaní – při přepisování vět procvičují pravopisLogické myšlení – uvádějí věty do souvislosti s jejich druhemSamostatnost i spolupráci – mohou pracovat individuálně, ve dvojici či ve skupiněPohybovou aktivitu – při běhačce propojují čtení a jazyk s pohybem a hrouMetodický pokynPříprava: Připravte karty s označením druhů vět (O, T, R, P) a rozmístěte je po třídě. Kartičky s větami dejte na jednu hromadu nebo do krabice, odkud si je děti budou brát. Aktivita je vhodná i k laminaci.Průběh: Děti čtou věty a určují, zda jde o větu oznamovací, tázací, rozkazovací nebo přací. Nesou kartu ke správnému druhu věty.Kontrola: Výsledky lze ověřit podle přiloženého řešení – společně na tabuli, ve dvojicích nebo samostatně.Možnosti využití:Běhačka – děti čtou věty, třídí je do správných kategorií a přiřazují ke správné kartě.Skupinová práce – společné třídění a diskuze.Psaní – děti přepisují věty psané tiskacím písmem do sešitu a třídí je podle druhu.Počítání slov – určují počet slov ve větách a procvičují tak jazykové povědomí. Mohou psát fixem na zalaminovanou kartu nebo přepsat větu do sešitu a určit počet slov a druh věty.Intonační cvičení – děti čtou věty nahlas se správnou intonací.Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-971351
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - psaní>Běhací diktát>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ
40.00